Tot de dood, onsterfelijkheid binnenkort? (Laurent Alexandre)

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/02/13, 12:06

Om Gaston compleet te maken en de zaken een beetje te verduidelijken met betrekking tot de levensverwachting... het ging goed met ons... inderdaad;

http://fr.wikipedia.org/wiki/Esp%C3%A9rance_de_vie

Op het gebied van de statistiek is levensverwachting op leeftijd x kan niet alleen worden gedefinieerd voor populaties van levende wezens en organismen, maar ook voor objecten, instrumenten, organisaties, enz.


Zo kunnen we goed praten een levensverwachting in de loop van het leven, dus plat op mijn opmerkingen... MAAR momenteel zijn de meest gebruikte gegevens over het algemeen de levensverwachting op 0-jarige leeftijd, dus bij de geboorte... en deze staat vast voor elk afgelopen jaar!

http://fr.wikipedia.org/wiki/Esp%C3%A9r ... ie_humaine

In tegenstelling tot wat de titel ‘levensverwachting’ doet vermoeden, is het dus geen voorspelling van de kansen op overlijden in latere jaren: als je bijvoorbeeld zegt dat de levensverwachting van mannen in 2000 75 jaar is, betekent dat niet dat mannen geboren in 2000 zal gemiddeld 75 jaar oud worden. Zij zullen alleen gemiddeld 75 jaar oud worden als de sterftevoorwaarden waaraan zij hun hele leven zullen voldoen, overeenkomen met die van het jaar 2000. Als de vooruitgang zich voortzet, zouden mannen geboren in 2000 dus gemiddeld ouder dan 75 jaar moeten worden. Maar het is ook mogelijk dat de omstandigheden in de toekomst zullen verslechteren.


Deze kaart geeft goed levensverwachting bij de geboorte voor kinderen geboren in 2007: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ctancy.png

Beeld

Beeld

Na het bepalen van je eigen levensverwachting op X-jarige leeftijd (wetende dat veel dingen uit het verleden je leven al hebben beïnvloed) is naar mijn mening net zo geldig als een voorspelling van mevrouw Sun...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/02/13, 12:21

ps: het zou interessant zijn om dezelfde kaart te vinden van de gemiddelde leeftijd bij overlijden... er kunnen enkele verrassingen zijn...
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/02/13, 12:51

slet,

met deze nieuwe verklaringen, zoals Gaston zei, merk ik dat "het inderdaad een statistisch hulpmiddel is waarvan het begrip niet intuïtief is..." en ik zou eraan willen toevoegen: is het echt nuttig??? ;)

Weinig woord voor flytox, na het zien van de dood van lening, de mijne en die van heel dichtbij die ik begeleidde, evenals een persoonlijk werk dat ik blijf doen (het is bovendien het enige dat voor mij betekenis heeft in het leven; ), de rest zijn alleen maar leermiddelen...), ik kan het zonder angst zeggen, ja kom dood als je wilt. Ik ben niet bang voor je, want voor mij ben je dat niet, het is niets....
zoals Socrates zei: voordat we ons zorgen maken over de dood, moeten we voor het leven zorgen en leren leven; als de dood iets anders is waarover we niets kunnen zeggen, is het een andere stand van zaken waarvoor we moeten uitzoeken waarom we bang moeten zijn...

Een van de grootste angsten is voor mij lijden (ik heb het meegemaakt en het is helemaal niet fijn, vooral als de medische wereld zegt dat ze niets weet en doet wat ze kan, pas daar hoorde ik het ware discours van de eerlijke doktoren, maar niet van alle anderen die zich verstoppen en zelfs humor proberen te maken, zielig ...) en van het feit dat je de anderen achterlaat (maar als je de dingen goed doet, is het achterlaten van je eigen kind eigenlijk alleen maar iets natuurlijks waar je niet bang voor hoeft te zijn;))...
Deze angst die onder andere het medicijn van het lijden verandert;)...
maar dit is ook een ander onderwerp, en iedereen ziet de middag van zijn leven voor de deur staan ​​;) ...

Er zijn bepaalde vreemde situaties die je leren dat als je ermee instemt te sterven, je jezelf simpelweg toestaat ten volle te leven...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/02/13, 13:00

bidouille23 schreef:en ik zou eraan willen toevoegen: is het echt nuttig ??? ;)


Ik denk dat het steeds minder vleit, net als het bbp, het ego van bepaalde politici, laboratoria en economen, maar andere statistische instrumenten zijn interessanter. Bijvoorbeeld: levensverwachting...in goede gezondheid.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Esp%C3%A9r ... sant%C3%A9

In Frankrijk is het meteen minder vleiend: we verliezen ruim 15 jaar (gezond leven) en Duitsland is jonger dan 60 (Noch ein bieeeere...)

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/02/13, 14:50

De levensverwachting neemt voortdurend toe? Niet zeker...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/02/13, 15:07

vreemd dit idee van een gezond leven gekoppeld aan een leven zonder handicap! Als we het hebben over de consumptie van medicijnen, lijkt een echte goede gezondheid vrijwel onbestaande!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/02/13, 15:11

Janic schreef:Als we het hebben over de consumptie van drugs, lijkt een echte goede gezondheid vrijwel onbestaande!


Let op een beetje extremistisch nee?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 05/02/13, 22:09

Janic, Je schrijft:
Maar alles komt voort uit verwarring (tussen gezondheid en de strijd tegen ziekten) over de gebruikte woorden.

Je hebt gelijk, door mijn zin iets te snel te schrijven, voelde ik de dubbelzinnigheid die je goed doet om te onderstrepen; de hele boodschap op dit punt blijft echter duidelijk!

Het creëren van schaarste verklaart deze oriëntatie op pathologie, maar ook de conceptuele moeilijkheid bij het evalueren van de voordelen van primaire preventiemethoden, vooral in dezelfde context van instrumentele rationaliteit die de onze is.
Hoe kunnen we, voor geesten die besmet zijn door de dictatuur van cijfers, rekening houden met dit betekenisloze concept (in relatie tot cijfers!) dat gezondheid is? Hoe kan ik niet-voorkomende ziekten en lijden in kaart brengen?
Het is zoveel eenvoudiger en bevredigender om de voortgang van medische handelingen te benadrukken, die in omgekeerde richting groeien als hun effectiviteit!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/02/13, 23:14

Ahmed

er is geen "primaire preventiemodus", dit idee komt rechtstreeks voort uit een reflectie gericht op therapie;) en voor therapie...

het is net biologisch ;) ...

er is aan de andere kant een manier van leven en gezond eten, amha natuurlijk... ;)

Als we dan verwijzen naar de oorsprong van de mythe van Asclepius, waar onze ‘moderne’ geneeskunde van afstamt ( ;) ), dan is het vooral dat het bedrijf tegen een zeer laag tempo begon, omdat velen hebben begrepen dat zolang er sprake zal zijn van mensen er zullen patiënten zijn, patiënten hebben voor een dokter is om geld te verdienen ... en dit dateert niet uit het verschijnen van afbeeldingen;), wat er ook goed mag zijn, alleen op tablets die op dat moment niet tastbaar waren... (het is een grappige analogie trouwens ;), beiden hadden stylais ;)) ...

Gezonde mensen hebben is ??? een probleem omdat het niet erg winstgevend is ...
geef een vis, je voedt een man voor een dag;
leer hem vissen, je voedt hem zijn hele leven;
verkoop hem vis, je verdient geld;)

Waarom gingen we op jacht naar genezers en allerlei soorten medicijnen onder het voorwendsel dat het gevaarlijk en ongecontroleerd zou kunnen zijn? ...

en als ik je zin nog eens herlees, vraag ik me af of het het ei of de kip is????

Als ze teruggaan naar de oudheid, denk je dan dat hij er al aan zou hebben gedacht om zeldzaamheid te willen creëren en daarmee een bevoorrecht wondermiddel voor hygieia?

of zo om in de huidige tijd zeldzaamheid te creëren de communicatiemiddelen hebben aangepast aan het oude model om eerder een effectieve overtuigingskracht te hebben?

Kortom, dat alles om te zeggen dat cijfers hen elk liedje lieten zingen, net als met woorden

http://www.youtube.com/watch?v=f2bsGWWZ45E
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/02/13, 09:35

ahmed hello
Hoe kunnen we, voor geesten die besmet zijn door de dictatuur van cijfers, rekening houden met dit betekenisloze concept (in relatie tot cijfers!) dat gezondheid is? Hoe kan ik niet-voorkomende ziekten en lijden in kaart brengen?

Dat klopt helemaal, het worden minderheden genoemd (omdat gezonde mensen een minderheid zijn geworden) die zwijgzaam zijn en daardoor onherkenbaar!

Christophe hello
Janic schreef:
Als we het hebben over de consumptie van medicijnen, lijkt een echte goede gezondheid vrijwel onbestaande!

Let op een beetje extremistisch nee?

Precies niet! Maar het is duidelijk dat mensen zo aan drugs gewend zijn dat als er iets misgaat, de consumptie van drugs vrijwel onmiddellijk plaatsvindt, terwijl in de meeste gevallen een dieet het probleem zou oplossen. Maar dit komt grotendeels voort uit de machteloosheid van het individu ten opzichte van zijn handelen en de minimale kennis die daarmee gepaard gaat. In mijn tijd (zoals ze zeggen) een hoest, hoofdpijn, een verkoudheid, buikpijn, enz. Ik ging door begassing, warme of koude kompressen, zuignappen, enz... omdat mevrouw SS niet voor de kleine zorgde zweren, de dokter was duur en de kinderen deden het er niet slechter op: weinig verwarming in de winter, op school in korte broeken ongeacht de temperatuur, weinig vlees en zelfs suikers bij de maaltijden. Overmatig fysiologisch en zelfs medisch comfort verzwakt individuen en bevordert ook overmedicalisering; het is een vicieuze cirkel.
Vraag dus maar eens rond: Wanneer heeft u voor het laatst medicijnen gebruikt? » en het antwoord duurt zelden langer dan een paar dagen of weken (ook afhankelijk van de leeftijd!)
Ware gezondheid ontstaat door het niet consumeren van selectieve therapeutische producten…omdat die simpelweg niet nodig zijn! Maar ik geef toe dat dit steeds zeldzamer wordt.
Om een ​​mechanische vergelijking te maken: de gezondheid van ZIJN auto hangt af van het preventieve onderhoud en de rijmodus, die een grote rol zullen spelen bij eventuele reparaties en defecten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten