Stirlingmotor

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/04/11, 09:45

Hallo,


Nou, dat is het, het is groot zwaar, het draagt ​​zijn naam goed denk ik, RIDER (en zonder verwijten :) pfff).

Dus ga door met mijn onderzoek dat op dit moment bemoedigend is, afgezien van het geluid dat een rijder maakt, heb ik een video gevonden met twee grote zuigers parallel, oulala, het lijkt wat koppel te hebben, maar wat een hels geluid argggg.

Maar goed, alles komt goed :) .

zie je later
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/04/11, 12:11

Hallo Bidouille,
Het is al 10 jaar geleden dat ik en anderen op zoek waren naar een kleine, goedkope Stirling...
Vioolwerper, niets.
Ik heb echter zelden negatieve recensies op deze bb gezien.
Er is echter vraag naar deze motor... : Cry:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/04/11, 13:13

Zelfde opmerking als LeJuste, maar naar mijn mening is het net als de auto op 2L/100...je moet geloven dat er "niet genoeg verzoeken" zijn...

: Mrgreen: : Mrgreen: :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 13/04/11, 14:03

Of dat het te duur is om te maken :?

Er is nog steeds evenveel vraag naar de auto van 2l/100 die 50 euro kost :frons: :?

lejuste maakte het duidelijk: een kleine roering goedkoop
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/04/11, 14:25

Welnu, gegeven de huidige industriële capaciteiten zou een mechanische Stirlingmotor van 1 tot 2 kW niet meer dan € 1500-2000 kunnen (moeten) kosten...

En ik mik hoog, vergeleken met de prijs van kleine 4-taktmotoren (je hebt de eerste prijsgeneratoren gezien...)!

Maar daar heb je het, alternatieve motoren worden al 120 jaar industrieel gebouwd... geen Stirlings...

Wat ik bedoel is dat mechanisch gezien een Stirlingmotor niet zo veel ingewikkelder is om te bouwen dan een conventionele viertaktmotor met gelijkwaardig vermogen!

Wat ontbreekt is de industriële wil om het te doen, wat zou betekenen... dat er (nog) geen interessante markt is voor de kleine Stirlingmotor (het zijn niet de 5 of 6 die geïnteresseerd zijn op This forum wie maakt een deal!)...

:?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/04/11, 23:42

Einde

lees hier alles kan veranderen :) :) :)

http://www.usinages.com/rider-ericsson- ... tml#343111

Ik ben begonnen, we zouden toenadering kunnen proberen voor mensen die geïnteresseerd zijn, nee, dit is de kans denk ik :) .

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/01/12, 16:02

een Stirling is eenvoudiger te vervaardigen dan een benzinemotor, maar is veel minder krachtig bij een gelijk gewicht

dus om hetzelfde vermogen te bereiken moet je hem groter, zwaarder en dus duurder maken

uitleg: het is de cilinderinhoud die het vermogen van een benzinemotor bepaalt: het is interne verbranding, de warmte wordt direct op de juiste plaats geproduceerd en je kunt op hoge snelheid rennen

met de Stirling is het een externe verbranding: je moet de warmte de tijd geven om door de muren te gaan om het volume te verwarmen: hoe groter de verplaatsing, hoe langzamer hij moet draaien: je moet hem veel groter maken dan een benzinemotor hebben hetzelfde vermogen... het is niet de cilinderinhoud die het vermogen bepaalt, maar het wandoppervlak

Ik heb een aantal oplossingen om de prestaties te verbeteren door de grote cilinder die we over het algemeen zien te vervangen door een groot aantal kleine cilinders... het is beter, maar het doet geen wonderen

grote vraag: hoeveel mensen zijn werkelijk geïnteresseerd in een goede 2 KW Stirling voor 5000 euro?

of door een kleinere zoals 500 W voor 2000 euro?

Ik denk dat er een manier is om grote series goedkoper te maken, maar om te beginnen zul je de prijs moeten betalen voor de productie in kleine hoeveelheden
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/01/12, 16:51

Helemaal mee eens, langzame thermische diffusie beperkt de efficiëntie van de Sterlings, wat het helium of waterstof verklaart (gevaarlijk, maar 3,3 keer groter in afstand D = 160 tot 190 mm2/s) en het gebruik van fijn verdeelde stapels, omdat de lucht 4 mm naar binnen diffundeert 1s (D=19mm2/s) en daarom zo snel, afmetingen zijn nodig als de vierkantswortel van de tijd, 10 keer kleiner voor 1/100 seconde, 0,4 mm in feite 300 Hertz, omdat er in de periode de factor Pi=3,14 zit formule op Pi, in de wortel van D).
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_diffusivity
http://fr.wikipedia.org/wiki/Diffusivit%C3%A9_thermique
http://fr.wikipedia.org/wiki/Conduction_thermique

Het is dus essentieel om fijn te verdelen, zonder noodzakelijkerwijs een veelheid aan zuigers, fijn verdeelde wisselaars, stapels te plaatsen, kan volstaan, zoals thermoakoestiek, die door golven, afgestemde impedanties, dode volumes compenseren, zo goed ontworpen. (vergelijkbaar met magnetrons, maar niet gemakkelijk te begrijpen)

We moeten thermoakoestiek en Stirling kunnen combineren om de voordelen van elk te hebben en de nadelen te verminderen, met zuigerverplaatsing en snel werken, terwijl we eenvoudig blijven.
In cryogene toepassingen bij zeer lage temperaturen is het commercieel duur, zelfs bij NASA.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/01/12, 19:09

Deze ideeën over thermo-akoestiek hebben ervoor gezorgd dat ik vooruitgang kon boeken in de klassieke Stirling!

tot nu toe was mijn idee om cilinders met een kleine diameter (ongeveer 20 mm) te maken om met een betere snelheid te kunnen roteren

door de thermo-akoestiek na te bootsen met verwarming en koeling aan elk uiteinde van de regenerator, kan ik het doen met veel dunnere buizen, en de motor veel sneller laten draaien, met een zuiger uit één stuk, en niet de veelheid aan kleine zuigers en verdringers in totaal. de buizen van mijn vorige versie

met vrij dunne buizen kan hij draaien met de snelheid die ik wil, waarom niet 3000 tpm voor een 2000W, of 10000 tpm voor een kleinere

deze ontwikkeling verlaagt de prijs van mijn Stirling-projecten aanzienlijk
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/01/12, 23:08

Je moet goed nadenken over hoge frequenties als je de talrijke artikelen en patenten over thermo-akoestiek volgt, waarvan ik er enkele heb aangegeven over thermo-akoestiek.

Een goede oude klassieke zuiger, met een goede traagheid, is bij hoge frequentie niet nodig; piëzo of elektromagnetisch kan ook werken om in elektriciteit om te zetten.

In ieder geval zal het met een convertorzuiger bij deze frequentie een thermo-akoestische werking in de stapel zijn, met dezelfde fysica, die nuttig is om goed te assimileren voor goede prestaties.

Werken in een lopende golf, in een ringsysteem is ook goed, en een hulpzuiger of sensor, met impedantie-adapter.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Remundo en 203 gasten