Stirlingmotor

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 12/10/10, 20:52

Ja inderdaad, deze thermo-akoestische Stirling lijkt interessant! Toen ik het zag, kwam een ​​idee bij me op: waarom geen gebruik maken van een temperatuurverschil tussen de omgevingslucht en een diepte van een meter of twee?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/10/10, 21:43

Het is mogelijk, maar gezien de maximaal mogelijke prestatie van Carnot voor een laag temperatuurverschil (zoals 13 ° C in de winter, met 0 ° C buiten en 13 ° C in de diepe aarde 4 tot 6m)), de krachten in de wisselaars moeten een factor 22> (273 + 13) / 13 tot 60 keer zijn, die van het tijdens het werk onttrokken vermogen, aangezien de perfectie van 22 onmogelijk is !!
Voor een nuttig werk van 1KW zouden dus twee 60KW-wisselaars nodig zijn met zeer weinig temperatuurverschil (1 ° C), een zeer groot oppervlak uiterst moeilijk, omdat de aarde ook snel zal opwarmen; de warmte duurt 1 jaar om meer dan 3 m in de grond te diffunderen, behalve bronwater in de grond bij hoge stroomsnelheden.
Voor een klein vermogen is het toegankelijker, maar de basisthermische akoestiek werkt beter met mooie temperatuurverschillen.
0 x
Steeve_Osteen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 22/03/11, 09:02
Plaats: Normandië




par Steeve_Osteen » 30/03/11, 10:13

Hallo,

nieuw in de econologie, ik ben desalniettemin al lang een fan van alternatieve energieën, zelfs als ik nog niet de gelegenheid heb gehad om ze toe te passen.

Ik had wind in het gesprek van een idee betreffende de vervaardiging van een schotel wervelend met een vermogen van ongeveer 1 kW.

Ik ben een elektrische mechanische ontwerper in het leven en ik wilde beginnen met het ontwerpen van een dergelijk beest.

zouden er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in een gezamenlijke ontwikkeling van een dergelijk systeem?
wetende dat ik het beschikbaar kan stellen aan de forum mijn CAD betekent (Solidworks) evenals mijn vaardigheden in ontwerp en berekening van eindige elementen (weerstand van materialen).

In afwachting van een reactie van jou ..
goed economisch je
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 12/04/11, 13:17

Hallo,

post ontruiming een beetje :) .

Ik ben op zoek naar info over de Phillips-motor met veel kleine zuigers, die misschien volgens het thermo-akoestische principe werkte ??? Het werd gegeven om met gas te werken en mechanisch werk te doen of koud of warm (d 'of het idee van thermo-akoestiek)

Ik weet dat het werd gebruikt in de landen van de zomer aan het einde van de Tweede Wereldoorlog en dat de Amerikanen a priori alle modellen achterlieten. (oeps aanpassing van de info die niet goed is, na ontdekking op het web van de philips 102c "bungalow set" is het dus niet van hem die ik spreek).

Ik zag ook een paar jaar geleden een aanbevelingsbrief om de motor zo snel mogelijk te laten verdwijnen op straffe van zeer ernstige stickretour.

En anders zou iemand per ongeluk aan een Ericson-motor werken :) , Ik ben van mening dat het met een gerecyclede oliebrander niet leuk kan zijn (het is ook een stirlingmotor maar zonder dood volume en die toch tot 1925 is vervaardigd en er zijn nog steeds kopieën die werken zeer goed die 2.7 m3 water / H pompt op een druppel van 20 meter niet slecht niet).

Alvast bedankt als je informatie hebt over deze phillips (of philips) multi-micro-zuigermotor.

meer
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/04/11, 14:44

0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 12/04/11, 17:03

Re,
Bedankt Alain maar nee, arff.

Ik geloofde ook dat het dat was, maar niet.

als ik het me goed herinner, omdat ik deze motor minstens tien jaar geleden zag.

Om het te beschrijven zou ik later een tekening maken om een ​​idee te geven, maar in principe:

Ik denk dat het een bèta- of alfa-type motor is, maar met meer dan 6 cilinders, horizontaal.

Ik vraag me nu af of de koude motoren niet zijn nakomelingen zijn ???

Kortom, dat is niet allemaal gewonnen, ik ga door met mijn onderzoek.

En wat betreft de Ericson-motor, heeft iemand het hier geprobeerd ???
duur om te bouwen, zeker omdat niet geproduceerd.
Maar gezien de voordelen en de rustiekheid daarom het kleine onderhoud en de levensduur, en niet te vergeten de opbrengst (a priori van 28% (let op: precies;)) tot 50% (goed is het in het geval van een 100% efficiënte regenerator die nog niet bestaat of anders ??).

Kort gezegd ontdekte ik (ik wist dat de klassieke Stirling heel moeilijk te ontwikkelen was, maar niet de eenvoudigste als we het kunnen zeggen :) .

Beoordeling Ik zeg dat voor olieachtige met een balbrander bijvoorbeeld;) er is misschien een manier om een ​​goede temperatuurgradiënt te krijgen een bijna vrije olievlam :) .
Ongetwijfeld nog een vals goed idee :) .

meer
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/04/11, 17:08

houwen

Je kunt altijd de stoommachine proberen, die veel eenvoudiger te produceren is met een exploiteerbaar koppel om elektriciteit op te wekken!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 12/04/11, 19:23

re,

naar mijn mening is zijn verzoek om veel meer onderhoud aan een stoommachine vergeleken met dat:

http://mototracteurs.forumactif.com/t22 ... son#126092

Geen roest door water omdat er geen is;).
er is niets dat het kan breken :) ik hou van .

Dat gezegd hebbende, het is absoluut geen massale ecologische oplossing, daar ben ik het helemaal mee eens :).

meer
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/04/11, 20:55

Aan het einde van de pagina van uw link lijkt het een heteluchtmotor te zijn die veel eenvoudiger te produceren is, een grote zuiger, lichten en een groot vliegwiel en voila!

Het is misschien een goed idee! : Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten