Rotary machine Piston Ring Tri Lobique

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

rotatiemotor zuigerveer tri lobique




par Pascal HA PHAM » 18/05/06, 09:22

Ok bedankt ....
want in + wordt het niet als materiaal gegeven!

andere info voor geïnteresseerden:
mijn machines worden tentoongesteld op de 2e humanitaire tentoonstelling die vanaf vandaag donderdag 18 mei wordt gehouden in het expopark in Cergy Pontoise .... er zal op zaterdag 20 live stoom demo objectieve zonneboiler zijn .. ..
op de stand van ASAH / La GERBE.

open van 10u tot 19u gedurende de 3 dagen.
"het draait ... nog meer beweegt het ... en nog meer ..."

bien cordialement.
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/05/06, 12:45

Met de hulp van Pascal en om zijn uitvinding bekend te maken, hebben we 3 gedetailleerde pagina's over deze uitvinding gemaakt:

https://www.econologie.com/moteur-rotatif-tri-lobique/
https://www.econologie.com/moteur-rotatif-tri-lobique-2/
https://www.econologie.com/moteur-rotatif-tri-lobique-3/
Dernière édition par Christophe de 14 / 08 / 06, 10: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 22/05/06, 15:10

Ik las de post in het Engels, ja. De man zegt dat hij miljoenen ontwerpen heeft gemaakt om zijn patent te beschermen. En ik ben de paus
Eindelijk las ik dit vanavond als ik meer tijd heb.
Je motor is in ieder geval top Pascal, gaat zo door, maar let op het net.
Je vindt alles daar zoals in het leven, wat.

Aan de andere kant vraag ik me af van een feit, het is het einde van je vinnen, als ik mezelf zo kan uitdrukken.
Er zit geen stof tussen de binnenwand van je kamer en de punt van je vinnen, anders gebruik je je tips.

Het is dan noodzakelijk om uw vloeistoffen die door uw motor passeren te filteren en daardoor verliest u toch een beetje rendement.
Neen??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/05/06, 16:28

freddau schreef:Je vindt alles daar zoals in het leven, wat.


De% scam / profiteer op het net is veel hoger dan in het echte leven ... dit dankzij de "pseudo" anonimiteit die het net garandeert ...

freddau schreef:Aan de andere kant vraag ik me af van een feit, het is het einde van je vinnen, als ik mezelf zo kan uitdrukken.
Er zit geen stof tussen de binnenwand van je kamer en de punt van je vinnen, anders gebruik je je tips.

Het is dan noodzakelijk om uw vloeistoffen die door uw motor passeren te filteren en daardoor verliest u toch een beetje rendement.
Neen??


Pascal heeft het over een stroomopwaarts filter. En het is zeker dat het daarna nodig zal zijn om filtersystemen te plaatsen zonder grote drukval (tenminste voor bijvoorbeeld de aeraulische toepassing)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

tri-lobic ring zuigermotor




par Pascal HA PHAM » 23/05/06, 07:24

hello,

Het betreft dus de 2 genoemde onderwerpen:

DE CANADESE
de rechtszaak met de canadese lijkt te eindigen.
Hij verwijderde van zijn site de diagrammen van zijn hydraulische fiets die was gebaseerd op mijn motoren ...
Voordat we daar aankwamen, was er een korte maar intense confrontatie tussen ons twee per e-mail.

In principe herken en respecteer ik zijn werk aan 5-kops en 9-kops zuigermotoren ... laat hem hetzelfde doen met mijn lob-sortering ... en ik stuurde hem alle links naar mijn patenten.

Misschien ben ik nog naïef, maar ik herken zijn werk sportief en onderstreep zijn terugtrekkende gebaar.

Op een ander niveau diende hij geen octrooien in, maar een Canadese kopie van formulieren die hij "RADIA" noemde en die, naar het schijnt, hun oorsprong en hun definitie ontlenen aan een artikel dat in een Amerikaans tijdschrift / Canadees en dateert van rond 1930 ... maar in dit alles lijken alleen de vormen 2 tot 2 te worden geassocieerd, en niet 3 tot 3 wat betreft mijn concept.

In vergelijking met een octrooi worden de functionaliteiten in een kopie niet beschreven ... noch van de constructie- en operationele claims ... en dan is er nog een heel werk van prototyping dat al dan niet moet bevestigen of het blijkt goed ... of als het vastloopt of als de operatie gebrekkig en moeilijk te garanderen is ... van mijn kant wordt de twijfel weggenomen dankzij vele openbare demonstraties.

Dans evolueren we allebei in 2 verschillende modi (twee werelden) .... met waarschijnlijk ook verschillende doelstellingen.

Het belangrijkste is niet om elkaar "af te slachten" ... maar om jezelf te respecteren ... om jezelf te behouden.

FILTERS
Op de humanitaire show had ik in volledige live steam demo een onverwachte blokkering van de motor toen deze goed moest lopen bij ongeveer 1500 tpm onder 1,5 bar inlaat ... terwijl de motor draaide droog zonder smeren Ik geloofde in een aanscherping maar in een paar seconden en door vooruit / achteruit te gaan op de transmissie begon het weer mooier ....

De reden was de kalksteen die op de wanden van de snelkookpan was afgezet en die was losgekomen en in kleine plaatjes in de toevoerleiding was achtergelaten ... en vervolgens in de motor ... waardoor de buitenvlakken van de zuiger tegen de kamer .... GASP ...

Moraal: je hebt een filter nodig aan de motoringang ...

Bij gebrek aan een filter was er een "goede" GOD ...

.... de operatie werd onmiddellijk daarna weer normaal, ik heb niet gedemonteerd om te zien of er schade was .... het teruggewonnen condensaatwater was niet geladen met metaaldeeltjes ... daarom Ga weer ....
Met het publiek aanwezig en tegen wie ik net had gezegd dat het nooit vast kwam te zitten ... we hebben goed gelachen ...

Ik zal het in de toekomst zien, maar de demontage is erg lang en na het opnieuw monteren is het nodig om alles opnieuw te regelen ... Ik ben een beetje lui en dat baart me zorgen ....

dus vertrouw:
Tussen de wereld van het model en de show van de unitaire moet mijn proto ongeveer dertig uur in het openbaar draaien zonder opnieuw glitter te spugen ... en ook niet in slow motion te functioneren terwijl ik hink: het is een beetje mijn manier van doe duurtesten

Dus volg op een dag voor auscultatie.

Met vriendelijke groet en tot snel.
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 23/05/06, 08:53

JA samenwerking is het beste, ver vooruit op de confrontatie die enigszins wordt uitgesproken door het huidige systeem.

Dit is wat Europa laat zien ... of zou moeten uitspreken

Ik wil er gewoon met bescheidenheid aan toevoegen, wees voorzichtig in elke vloeistof die je hebt, vreemde lichamen, ongewenst.

Ik had niet gedacht aan kalksteen als water.
Voor de lucht heb je zand, bladeren, modder, water.

Verstrek, filtratie of evacuatiemethode ... door te spoelen enz ...
Oké, ik ga stoppen met brainstormen, sorry dat ik vlam heb gevat
Ik wens je veel shit in je werk / veel geluk voor je.
0 x
albertalbert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 21/02/07, 17:26
Plaats: 7811 ARBRE (ATH) - België

gebruik van de trilobe van de voertuigalternator




par albertalbert » 27/02/07, 14:52

In wat ik op deze site heb gelezen, lijkt het mij mogelijk om een ​​voertuigalternator te activeren. Het vermogen en dus het benodigde koppel moeten natuurlijk worden berekend.

aangezien het effectieve rendement van een zuigermotor rond de 25-30% ligt, vliegt de rest van de geproduceerde energie in de natuur voornamelijk via de uitlaat weg.

het zou nodig zijn om de motor ter hoogte van de uitlaat te versterken om de drielobbige net achter een Pantone-reactor aan te sluiten om een ​​krachtige dynamo te laten werken (ongeveer de helft van die geproduceerd bij de motorkrukas (verklaring van mijn schatting: 30% vermogen aan de boom, blijft 70% waarvan ik schat dat "met de pollepel" de helft verloren gaat door het koelcircuit en de accessoires, we hebben 35% over waarvan we de 50% van Carnot kunnen verwijderen, misschien zelfs door dit te verfijnen proces zou het mogelijk zijn om meer af te vangen) en het te gebruiken als een energiebron van het hybride autotype.

bovendien zou het, net als in de turbines van energiecentrales, nodig zijn om het meertraps te maken om een ​​maximum aan "sap" te onttrekken (en om het koelcircuit te gebruiken voor de laatste "koude" fase van het systeem).

misschien ook een deel ervan afleiden om een ​​elektrolysecel te voeden, in dit geval de Pantone overslaan en de productie van H2 zo goed mogelijk verfijnen.

voor te lezen (binnenkort hoop ik)

hartelijk

Bertrand
0 x
Bertrand
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

tri-lobic ring zuigermotor




par Pascal HA PHAM » 13/03/07, 08:15

Hallo Albertalbert ...

Leuk je post.

Ja ... mijn huidige prestaties in demonstratiemodules voor auto-alternatoren ... het werkt heel goed ... het is nu de bron / productie van live stoom die ik nodig heb om te werken ... ik heb veel hulp hierboven, maar ik kan er niet over praten omdat er andere uitvindingen zijn die nu op de mijn zijn geënt ... of de mijne die op anderen is geënt en ik moet daarom vertrouwelijkheid bewaren over wat is niet mijn verantwoordelijkheid ...

Oké, maar dit is een kans om een ​​beetje te praten over de vooruitgang van mijn ding ...
In termen van efficiëntie ... Ik ben ruim boven de 50% ... en ik heb het over de verhouding tussen de binnenkomende energie in termen van inlaatstroomdruk en de mechanische energie die direct wordt teruggewonnen aan de uitgang van de motoras.

Ik zal niet stilstaan ​​bij nauwkeurige berekeningen ... ik reserveer ze voor een zeer succesvolle versie die ik aan het afronden ben ... eigenlijk was het de interne wrijving van de zuiger op de kern waardoor ik de efficiëntie ongeveer 60% (bij lage snelheid en hoge druk omdat mijn concept niet om de beurt hoeft te draaien om een ​​aanzienlijk koppel te herstellen) ....
Op mijn laatste versie draag ik alle geleiding van de ringzuiger op kogellagers ...

Mijn prototypes zijn aanzienlijk geëvolueerd sinds ik op een generiek oud ontwerp (zonder kogellager ...) nu een massa van 10 kg tot 50 cm hoogte in ongeveer 15 seconden kan verhogen ... alleen met de energie van mijn menselijke adem ...
het is 100 milibars in nuttige inlaatdruk en ongeveer 8 ademherstellingen ... grappig als een test maar erg veeleisend in termen van cyclusperfectie en motorontwerp ... omdat ik de beweging moet starten onder belasting, zorgen voor de eeuwigheid van rotatie ... en herstart tijdens ademhalingen zonder enige externe hulp anders dan de lucht van mijn longen ...

Dit is de leuke kant van het ding, maar gezien alles wat ik al heb kunnen bereiken, staan ​​wetenschappers nu aan mijn zijde: serieuze studies van het lopende concept en hoofden die veel meer zijn uitgerust dan de mijne, helpen me nu: ze begrepen dat een dergelijke machine moest worden gekarakteriseerd en bestudeerd vanuit al zijn invalshoeken en mogelijkheden voor evolutie ... om natuurlijke energie natuurlijk om te zetten ...!

Plots ga ik liever door in mijn rol van kleine monteur: perfectioneer mijn gidsen, inwendige afdichtingen en vooral mijn versnellingsoverbrengingen ... het is een traktatie op dit niveau omdat er verschillende en gevarieerde mogelijkheden zijn. .

Dit is ook de reden waarom ik er nauwelijks meer over praat ... Ik hoef niet meer te praten ...

anders ga ik ook in de live-stoomversie naar meerdere verdiepingen (compound) om de energie te hergebruiken die nog steeds aan de uitgang van de kamer zit ... maar hey het prototype wordt erg duur ... Ik moet de hand doorgeven en werk nu in team....

Dat is A + .... : Wink:
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 13/03/07, 09:17

Hallo,

Fijn om van je te horen.
Gewoon een vraag, want ik ben dom. De wrijving tussen het frame en de buitenwanden van je messen?

Is dat bijvoorbeeld voor jou geen probleem: wat je zei over de kalksteen die tijdens de presentatie op de uitvindersvoorstelling werd aangelegd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

tri-lobic ring zuigermotor




par Pascal HA PHAM » 13/03/07, 09:41

hallo Freddau,

ja ... ze waren bp maar dat is allemaal opgelost:

wanneer de zuiger correct op de kern wordt geleid ... ofwel omdat de spelingen klein zijn ... of omdat er interne lagers zijn, wrijven de buitenvlakken van de zuiger niet meer op de kamer ... ofwel er is een goed berekende speling .... dwz een iets grotere speling en een segmentatie .... daarom verschillende oplossingen afhankelijk van het type vloeistof, de rotatiesnelheid de inlaatdruk etc etc ....
maar het is heel gemakkelijk op te lossen en is nooit echt een probleem geweest ... zelfs bij de eerste versies "cut with bill hooks" .... waar het werkte met soms 2 tienden speling overal .. .

Tot slot, als we aan het begin samenvatten, in mijn eerste shows, waren de bedrijfsomstandigheden erg slecht en het werkte hoe dan ook ..... zonder problemen ... waarschijnlijk waren de opbrengsten en slijtage niet top, maar voor het eerst .... het was niet het belangrijkste

Anders zijn mijn machines effectief kwetsbaar voor onzuiverheden of stof of vreemde voorwerpen die het interieur van de kamers kunnen binnendringen ... ofwel wordt het verpletterd door de zuiger als het een zacht materiaal is ... of het maakt een beetje " chaos 'als het bijvoorbeeld zand is of deeltjes van groot kaliber die in stromend water aanwezig zijn ... inderdaad zal het ooit in de filters en andere accessoires moeten kijken om interne slijtage / slijtage te voorkomen

maar ik ben niet gal: dit alles? we weten hoe we het met succes kunnen oplossen op alle huidige roterende machines ...

Ik overweeg ook om enkele protos te bouwen met gegoten plastic materialen ... als particulier valt het niet binnen mijn bereik gezien de kosten, maar iemand zal zeker een van deze dagen overnemen (als het is nog niet gedaan ...!): met teflon ... Peek of HDPE bijvoorbeeld .... het zou geweldig zijn voor gebruik onder corrosieve vloeistoffen zoals zeewater bijvoorbeeld ... .hebben
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten