Rotary machine Piston Ring Tri Lobique

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Re: Machine Rotary Piston Ring Tri Lobique




par Pascal HA PHAM » 21/02/17, 09:46

Remundo schreef:bedankt Pascal voor dit prachtige prototype,

we kunnen duidelijk de werking van de nok zien met zijn "2 paden" verbonden door een kleine afgeschuinde groef: hierdoor kunt u uw poort afwisselend open of dicht zetten in relatie tot de stroom van de stroom.


Oui!
voor degenen die zich willen wagen aan de berekeningen met betrekking tot deze machine: het meest interessante hoekpunt van de machinecyclus met betrekking tot het koppel en de momentane efficiëntie, als functie van de snelheid van de vloeistof, de dichtheid van de vloeistof en de cyclische verschillen in oppervlakken in het spel.
TPGEOP
situatie bij Pi/2 van de machinecyclus
DSCN8187.JPG

DSCN3554.JPG

DSCN3684.JPG

A+
2 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Machine Rotary Piston Ring Tri Lobique




par Remundo » 03/03/17, 21:24

nieuw in de aankondigingen van Sycamorean vanaf februari maart 2017

1) De TPGEOP van Pascal HA PHAM, met functioneel prototype
Beeld

2) Enkele mededelingen van de Negawatt Association over de energietransitie
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Re: Machine Rotary Piston Ring Tri Lobique




par Pascal HA PHAM » 05/03/19, 12:38

Hallo,

et

Nieuwe gepatenteerde turbine voor katabatische winden
Flinke wind gisteren....SUPER!
.Ik heb mijn TPGEOP (Multipurpose Turbine with Window in Opposite State) in de problemen gebracht: hij draait wonderwel.

BEDIENINGSMEMO:
Twee mobiele roosters - of "GUICHETS" - zijn veilig aangebracht aan elke kant van 2 roterende massaarmen.

De 2 schuifroosters worden bestuurd door dezelfde zijnok. De nok opent achtereenvolgens één "wicket" en sluit tegelijkertijd het tegenoverliggende wicket.

180° verder gebeurt het tegenovergestelde.
Statusveranderingen worden uitgevoerd wanneer het roterende geheel horizontaal is (machine snijdt tegen de wind in).

90° Verder:
het geheel gaat verticaal, het koppel is maximaal: de vloeistof (winderig hier) stroomt laminair door het open raam (het onderste), waarbij aerodynamische punten de wind aangrijpen; en botst turbulent op het gesloten raam bovenaan dat waterdicht is geworden (oppervlakken vrijmaken), waardoor een aanzienlijk verschil in weerstand ontstaat tussen de twee diametraal tegenover elkaar liggende ramen: het motorkoppel ontstaat, en zolang er harde wind staat, draait de machine krachtig .

Dit type machine (patent aangevraagd) is in staat de beroemde katabatische winden te verteren, waarvan de snelheid op de Zuidpool 400 km/u kan bereiken.
Momenteel kan geen enkele andere windturbine dergelijke windsnelheden aan.

Mijn grote spijt? de zuidpool is te ver weg om dit interessante concept daar op zijn minst te plaatsen

Mijn grote voldoening?
ONDERGEDOMPELD IN EEN WATERCURSUS, WERKT DE MACHINE PERFECT en is hij nog beter aan de bodem van de rivierbedding bevestigd.

Enkele parameters:
- de roterende massa van de demonstrator bereikt nu bijna 10 kgp met alle "hardware" toegevoegd
- totale afmeting van de dubbele plattegrond = 60 cm x 21 cm
- afmeting van elk raam: breedte = 20 cm lengte = 20 cm hoogte = 5 cm
- de nok is gemaakt van roestvrij staal
- de 2 armen zijn eveneens in INOX
- de ramen zijn gemaakt van AU4G-plaatwerk voor het schuifgedeelte, de 2 vaste delen met vinnen zijn machinaal bewerkt in "consumer public" koellichaammodules in geëxtrudeerd ALU
2 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Machine Rotary Piston Ring Tri Lobique




par Remundo » 06/03/19, 18:47

Hallo Pascal,

je staat altijd in de wind! 8)
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Remundo en 190 gasten