Hersenwerking: NBIC, Bewustzijn en Cognitief, Studies, Onderzoek, Feiten en Mysteries

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/03/13, 15:49

Ouaouh, het klinkt als een bijbelgeleerde.
Ik sprak niet over onsterfelijkheid, maar over eeuwigheid.

Er is inderdaad een belangrijk verschil tussen de twee onsterfelijkheid ligt ten grondslag aan een continuïteit van het leven in deze of een andere vorm, de eeuwigheid is slechts een "inscriptie", een herinnering aan de tijd en duurt net zo lang als deze (op voorwaarde dat de tijd een eigen bestaan ​​heeft), een beetje zoals een afbeelding op zijn drager.
Volgens de algemene relativiteitstheorie leven we in een blokuniversum waar verleden, heden en toekomst gelijktijdig zijn.
Onze klassieke opvatting van tijd is doordrenkt met presentisme, we hebben inderdaad de indruk dat het verleden niet meer bestaat en dat de toekomst nog niet bestaat, alsof we "surfen" op een golf van het heden die voortschrijdt naar het niets.
Deze indruk van het verstrijken of verstrijken van de tijd zet nog steeds vraagtekens bij veel wetenschappers, voor velen van hen zou het een product van bewustzijn zijn, het is een enorm onderwerp...

Het is inderdaad een van de bijbelse leringen dat tijd slechts een relatieve dimensie heeft of dat verleden en heden er slechts een lineaire perceptie van zijn. Vandaar de profetieën die een verre toekomst kunnen aankondigen die nog niet gerealiseerd is, maar ingeschreven is in een ruimte-tijd die niet verbonden is met het "huidige" moment. Zoals wat, zelfs met een metrovertraging, de wetenschappen, met hun huidige hulpmiddelen, alleen maar bevestigen wat al bekend was, is het naast zijn doel, dat volledig vasthoudt aan het concept van relativiteit.
De consequenties van deze filosofie, die niettemin voortkomt uit de harde fysica, is erg belangrijk, omdat het zou toelaten - zelfs als het nog niet is aangetoond en blijft op het gebied van empirisme - om een ​​theoretische basis te geven die pre-cognitie, retro-cognitie, synchroniciteiten (die werden bestudeerd door Wolfgang Pauli, Nobelprijs voor natuurkunde in 1945, metempsychose) enz.

of zelfs waarzeggerij en mantiek, astrologie, spiritualisme, enz...
We staan ​​dus ver af van de sciëntistische en 'materialistische' visie die veel mensen aan de wetenschap toeschrijven.

De echte wetenschap is dat niet dat materialistisch, maar omvat alles wat verband houdt met het verwerven van kennis of op zijn minst bepaalde kennis, inclusief datgene wat materialisten verwerpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/03/13, 18:41

Janic schreef:De echte wetenschap is dat niet dat materialistisch, maar omvat alles wat verband houdt met het verwerven van kennis of op zijn minst bepaalde kennis, inclusief datgene wat materialisten verwerpen.


Absoluut.
Het zou nog steeds nodig zijn om het eens te worden over wat materialisme is.

Definitie van materialisme volgens de Larousse:"Filosofische doctrine die het primaat van materie boven geest bevestigt".

Dit is waar het ingewikkeld wordt.
Het lijkt mij dat het een concept is dat niet goed veroudert.
En dat is een behoorlijk westers concept.
Als we bewustzijn bestuderen, beseffen we in werkelijkheid dat het een fenomeen is dat voortkomt uit een reeks interacties in de hersenen.
De interacties zijn elektrochemisch.
Het is dus geen tastbaar object, maar een virtuele voorstelling.
De drager: deeltjes Waar zijn ze van gemaakt? Van atomen.
Wie is er voorbij het atoom? Quarks? en voorbij de quarks? we weten het niet, maar we gaan uit van een andere entiteit, doet wat? Het wordt steeds vervelender...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/03/13, 08:19

sen geen sen schreef:Absoluut.
Het zou nog steeds nodig zijn om het eens te worden over wat materialisme is.

Definitie van materialisme volgens de Larousse: "Filosofische leer die het primaat van materie boven geest bevestigt".

Dit is waar het ingewikkeld wordt.
Het lijkt mij dat het een concept is dat niet goed veroudert.
En dat is een behoorlijk westers concept.
Als we bewustzijn bestuderen, beseffen we in werkelijkheid dat het een fenomeen is dat voortkomt uit een reeks interacties in de hersenen.
De interacties zijn elektrochemisch.
Het is dus geen tastbaar object, maar een virtuele voorstelling.
De drager: deeltjes Waar zijn ze van gemaakt? Van atomen.
Wie is er voorbij het atoom? Quarks? en voorbij de quarks? we weten het niet, maar we gaan uit van een andere entiteit, doet wat? Het wordt steeds vervelender...

U hebt zojuist beschreven wat materialisme in tegenstelling tot spiritualisme inhoudt, door elke component van organische materie te beschrijven of niet, een beetje zoals men kan beschrijven door het menu de draad om de boter te snijden, in zijn dimensie, zijn samenstelling, zijn weerstand, dus het hoe en dan stopt het daar: het is het eindwoord. Spiritualiteit is het geven van de gewenste betekenis aan dit product, oftewel het waarom. Maar het waarom is in deze kwestie niet beschreven, aangezien het afhangt van de entiteit die deze draad ontwierp en vervolgens produceerde om de boter te snijden en er daarom een ​​concreet, zeer materieel gebruik aan te geven! Dus materie omwille van de materie is zinloos en zelfs als het hoe van de dingen nuttig en noodzakelijk is zonder het waarom, is het slechts een inert, nutteloos object.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/05/13, 18:36

In het genre, het mysterie van de hersenen: http://freshadda.com/images_adda/illusi ... nflict.php

Gebruik je je linker- of rechterhersenhelft?

Beeld

Als je deze dame met de klok mee ziet draaien, gebruik je je rechterhersenhelft.

Als je het tegen de klok in ziet, gebruik je de linkerhersenhelft.


Kijk of je haar de ene kant op kunt laten gaan en dan de andere kant op door de hersenstroom te verschuiven.
BEIDE RICHTINGEN KUNNEN WORDEN GEZIEN... Probeer uw hoofd heen en weer te kantelen of denk met de andere kant van de hersenen door wiskunde, fantasie, gevoelens en woorden te gebruiken om uw hersenstroom te verschuiven.

Experimenten hebben aangetoond dat de twee verschillende kanten,
of hemisferen van de hersenen zijn verantwoordelijk voor verschillende manieren van denken.
De volgende tabel illustreert de verschillen tussen denken in de linkerhersenhelft en de rechterhersenhelft:

LINKER HERSENEN FUNCTIES
gebruikt logica
detailgericht
feiten-regel
woorden en taal
heden en verleden
wiskunde en wetenschap
kunnen begrijpen
wetende
erkent
orde/patroonperceptie
kent objectnaam
de realiteit gebaseerd
vormt strategieën
praktisch
veilig

RECHTER HERSENEN FUNCTIES
gebruikt gevoel
"grote afbeelding" georiënteerd
verbeelding regels
symbolen en afbeeldingen
heden en toekomst
filosofie & religie
kan het "begrijpen" (dwz betekenis)
gelooft
waardeert
ruimtelijke waarneming
kent de objectfunctie
op fantasie gebaseerd
huidige mogelijkheden
onstuimig
nemen van risico's


Het is me nog niet gelukt om "in de tegenovergestelde richting te draaien... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/05/13, 18:46

Het lukt me om het in beide richtingen te zien draaien... is het serieus Doc?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/05/13, 18:49

Nee, het is goed dat je je 2 hersens gebruikt... Ik kan het nog niet lol!

Hoe heb je omgekeerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/05/13, 18:54

Christophe schreef:Nee, het is goed dat je je 2 hersens gebruikt... Ik kan het nog niet lol!

Hoe heb je omgekeerd?


Nou, ik geef toe dat ik een bedrieger ben, ik ken deze oefening al jaren... en dan ben ik linkshandig, dat helpt!

Om de inversie te vergemakkelijken, is het noodzakelijk om je te concentreren op de reflectie aan de voet van de ballerina.
Anders zijn er oefeningen om zijn hersenhelften "in evenwicht te brengen".
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/05/13, 18:57

Ok, ik probeer het, maar het wil niet lol... uh seks is welke kant van de hersenen??

Pkoi ook een naakte vrouw? Het moet beïnvloeden!

: Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/05/13, 19:04

Christophe schreef:Ok, ik probeer het, maar het wil niet lol... uh seks is welke kant van de hersenen??

Pkoi ook een naakte vrouw? Het moet beïnvloeden!

: Mrgreen: : Mrgreen:


Seks is eerder de paleo-cortex!
Niet rechts of links maar naar beneden! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/05/13, 19:12

Nog een voorbeeld van eigenzinnigheid van perceptie:

Beeld

Dus grijs of grijs? (A en B zijn dezelfde kleuren).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed, Macro en 187 gasten