De aarde in 200 miljoenen jaren?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Christophe » 20/02/18, 13:35

Je begint daar al te trollen ...

: Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Christophe » 20/02/18, 13:41

Epilogis schreef:Maar voor de toekomst gaat er niets boven "toekomst is wild" dat niet langer beschikbaar is, behalve in het Russisch op YouTube, met betreurenswaardige automatische vertaling!


Dit is wat er nog over is naast aflevering 1 ... het YouTube-copyright-systeem is vreemd, aflevering 2 is geblokkeerd maar niet de andere ... pffff ...

aflevering 3:



aflevering 4:



aflevering 5:



We moeten alles goed kunnen vinden? https://www.youtube.com/results?search_ ... re+is+wild
1 x
Epilogis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 17/02/18, 14:12
x 6

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Epilogis » 20/02/18, 13:48

Oh, ik heb er nogal wat gezien, dus ik had wat basis (de link is slechts een voorbeeld, we vinden deze info elders).
Het kruisproduct is natuurlijk niet noodzakelijk toepasbaar, omdat we misschien een exponentiële of logaritmische functie hebben ...
Kortom, de meeste lezers proberen het toch niet te controleren en we weten er niet echt veel van, dus er is minder schade : Cheesy:

[ Ja, mensen zijn gemigreerd (lang voordat de 200 jaar zijn verstreken sinds het begin van mijn roman)!

Als je daar zin in hebt (maar hier verlies ik mijn anonimiteit !!!), kun je de eerste 2 hoofdstukken op mijn blog downloaden (http://www.bernardafflatet.com/archives ... 26577.html) (het is gratis). Het was nieuws voorbereid voor mijn uitgeverij, maar de redacteur en co-redacteur stonden erop dat ik er een roman van zou maken, vandaar de enorme taak van onderzoek ... Ik heb mezelf in de val gelokt enkel en alleen : Lol: )
]

Het enige echte probleem is het zuurstofniveau dat we nergens kunnen vinden ... Ik kan simpelweg afleiden: minder planten => minder zuurstof in ongeveer gelijke verhoudingen ... nee?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Christophe » 20/02/18, 14:06

Epilogis schreef:Het enige echte probleem is het zuurstofniveau dat we nergens kunnen vinden ... Ik kan simpelweg afleiden: minder planten => minder zuurstof in ongeveer gelijke verhoudingen ... nee?


Voor mij lijkt het me vrij logisch dat: hoe meer CO2 er is, hoe minder O2 ...

Maar let op, CO2 wordt geteld in ppm en O2 in% vol ...

Met andere woorden er is (momenteel) "oneindig" meer O2 dan CO2 ...

1% vol is hoeveel ppm? : Cheesy:
1 x
Epilogis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 17/02/18, 14:12
x 6

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Epilogis » 20/02/18, 14:09

10000! : Roll:

Ja voor CO² en zuurstof, maar hier zal het een ander probleem zijn: de planten zullen niet genoeg leveren, dus ook afname van zuurstof ... het lijkt mij omdat zij de enigen zijn die het produceren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Christophe » 20/02/18, 14:13

Epilogis schreef:het lijkt me omdat zij de enigen zijn die het halen.


Maak geen ... CO2 omzetten in C + O2 is eerlijker!

De oceanen zijn de grootste koolstofput op aarde (ruim voor de Amazone, die wordt beschreven als "de long van de aarde") ...
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par izentrop » 20/02/18, 14:15

Epilogis schreef:Het enige echte probleem is het zuurstofniveau dat we nergens kunnen vinden ... Ik kan simpelweg afleiden: minder planten => minder zuurstof in ongeveer gelijke verhoudingen ... nee?
In de ijstijd => minder fotosynthese> minder zuurstof en minder CO2 in de atmosfeer.
Kent u de parameters van Milanković https://fr.wikipedia.org/wiki/Param%C3% ... kovi%C4%87
bevestigd in ijskernen

Beeld

En de Argonauts Club http://www.clubdesargonautes.org/engine ... lankovitch
2 x
Epilogis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 17/02/18, 14:12
x 6

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Epilogis » 20/02/18, 14:19

Eigenlijk izentrop, ik heb erover gehoord. Nogmaals bedankt voor de links : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par Christophe » 20/02/18, 14:34

izentrop schreef:Beeld


Wat zijn de 2 onderste indicatoren in "oranje"? Instraling links en rechts "O atm" maar welke eenheden?

Exacte bron van de afbeelding alstublieft?

ps: ik dacht niet dat we kernen maakten op meer dan 3000m ... ik dacht een paar honderd meter ... Waaaw ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: De aarde in 200 miljoenen jaren?




par izentrop » 20/02/18, 14:57

Als planten de rechterlong vertegenwoordigen, vertegenwoordigt fytoplankton de linkerlong. Het zijn complexe machines die de levenden dienen. Fytoplankton vertegenwoordigt deze miljarden cyanobacteriën en microalgen die aanwezig zijn op het oppervlak van de oceanen. Onbekend omdat onzichtbaar voor het blote oog,fytoplankton is echter verantwoordelijk voor de helft van de fotosynthese, produceert meer dan de helft van de zuurstof op aarde en verbruikt de helft van de kooldioxide terwijl het slechts 1% van de biomassa van fotosynthetische organismen vertegenwoordigt. http://sciencepost.fr/2017/06/phytoplan ... e-planete/


Het beeld komt van de leugen die ik had gegeven en ook hier http://www.clubdesargonautes.org/histoi ... cchap8.php
Dernière édition par izentrop de 20 / 02 / 18, 15: 00, 1 keer bewerkt.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 189 gasten