Repetier: temperaturen instellingen op K8200 / 3Drag

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Repetier: temperaturen instellingen op K8200 / 3Drag




par Christophe » 17/03/14, 15:04

Onderwerp om te praten over 3D-printtemperaturen.

Om de geschikte, ideale temperaturen op de extrusie en het bed te vinden, afhankelijk van de kunststof (ABS of PLA)

Om te beginnen presenteer ik u de 1e verwarming van mijn K8200 onder repetier:
a) extruder ingesteld op 190°C
b) verwarmd bed ingesteld op 50°C
c) extrusieventilator: 51/100

Het is goed gedimensioneerd omdat de temperaturen bijna tegelijkertijd op het instelpunt aankomen (bij 20°C omgevingstemperatuur)

De regeling van het verwarmde bed is perfect, die van de extruder iets minder goed (ik zal een isolatiehuls en koelpasta op de sensor doen).

De daling na een paar minuten komt overeen met het starten van de ventilator (blazen op de extruder), deze kunnen we afstellen tussen 0 en 100% ... dus ook daar is een goede instelling te vinden

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 18/03/14, 20:27

Ik heb het extrusiemondstuk thermisch geïsoleerd en de T° is veel stabieler...en de afdrukkwaliteit lijkt te zijn verbeterd...vergelijkende foto's komen eraan (bezig met afdrukken van mijn eerste object sinds de verandering daar... .)

Beeld
0 x

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 26-gasten