De sterkte of het uiterlijk van 3D-geprinte onderdelen verbeteren door nabewerking?

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: de sterkte of het uiterlijk van 3D-geprinte onderdelen verbeteren door middel van nabewerking?




par Flytox » 28/10/20, 22:51

Het gebrek aan fusie tussen de verschillende lagen lijkt duidelijk ("S" -vormig).

fusie.jpg
fusion.jpg (51.57 KiB) 2210 keer bekeken


Het gebrek aan fusie tussen de lagen kan te wijten zijn aan het feit dat de omgevingslucht te koud is in vergelijking met de smelttemperatuur van uw garen. De "huid" van de afgezette kraal stolt te snel / wil niet meer versmelten met de volgende laag. Misschien zou je permanent een beetje hete lucht (temperatuur?) In de dropzone kunnen "blazen". Ten slotte zeg ik dat om de configuratie / debugging van uw machine te vereenvoudigen : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: de sterkte of het uiterlijk van 3D-geprinte onderdelen verbeteren door middel van nabewerking?




par Christophe » 29/10/20, 00:06

Op dit onderdeel is het volgens mij geen probleem van temperatuur maar van de hoeveelheid neergeslagen materiaal ... dus het hangt af van de aglo van de snijmachine.

Op mijn printer kan ik het% van het materiaal in realtime aanpassen van 0 tot 200% ... en ik verhoog vaak tot 150 of 200% voor de eerste hechtingslagen, gewoon om een ​​mooie " bed "voor de kamer zonder opengewerkt ...

Sommige onderdelen heb ik in 125-150% geprint ... verder kan het blaren veroorzaken ... Het hangt natuurlijk af van het onderdeel, het plastic ... en andere instellingen!
0 x

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 33-gasten