Na 3D printer, de drukkerij 2D niet op papier ...

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/08/13, 01:25

Het probleem (of voordeel, maar niet in dit geval) van prosumer-inkjetinkten is dat ze in water oplosbaar zijn.

Dus zelfs als het je zou lukken, betwijfel ik of het Louphil zou houden!

Er zijn bepaalde "kleurstof"-inkten waarvoor oplosmiddel moet worden verwijderd (drogen door oxidatie?). Deze worden verwijderd met isopropylalcohol (oude after-sales service-truc).
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 10/08/13, 06:01

BobFuck schreef:een ander idee:
bedekken het oppervlak van een watergedragen lak (transparant acryl bv)
bakken in de printer voor het drogen (lak nog vers)

de lak moet de inkt op te lossen, moeten we proberen om te zien ...



De lak blijft niet plakken zonder het acryloppervlak voor te bereiden!

Je hebt absoluut een inkt op alcohol- of acetonbasis nodig om goed op dit oppervlak te hechten.

Louphil

Heeft u geprobeerd het oppervlak wit te maken door fijn te zandstralen of te spuiten met lakoplosmiddel om de inkt te laten hechten?

Wat uw printer en afdrukken op plexiglas betreft (uw oorspronkelijke vraag), het is moeilijk om te weten of we deze kunnen aanpassen zonder deze in de hand te hebben, maar met wat ik kan zien in de afbeeldingen op The Oueb kunnen alleen flexibele media werken, toch? Anders kan een diktesensor worden aangepast of verplaatst om plaats te bieden aan de Plexy.

In meer!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 10/08/13, 09:21

Zoveel ideeën!!! Het vliegt alle kanten op! Dat is geweldig !!!

@ Chatelot:

Voor industriële machines ben ik net als jij: ik heb geen duizenden euro's beschikbaar... Om te vergeten dus...

Ik heb de stickeroplossing (zelfklevend printpapier) geprobeerd: zeer weinig overtuigende resultaten, veel luchtbellen die niet kunnen worden verwijderd en geen installatiefouten toestaan ​​(niet-herpositioneerbaar).

Anders kunt u, zelfs als dit betekent dat u met een laserprinter moet knoeien, net zo goed direct afdrukken. Ik ken het principe van laserprinten niet en weet niet of het mogelijk is... Maar ik denk dat er een verwarmingsfase moet zijn die de plexi niet zou moeten waarderen (welke temperatuur? Om te zien...). Hoe dan ook, ik heb niets bij de hand...

@Bob:

Het idee om op een nieuw laagje vernis te printen was ooit bij me opgekomen en was toen verdwenen. Maar ik denk niet dat het kan werken. Ik kreeg de kans om te lakken en mijn vingers er vol mee te krijgen. Om me met water te wassen, dompelde ik mezelf goed onder: het water gleed eroverheen. Ik moest WSpirit gebruiken... Nou, de vernis in kwestie was polyurethaan, maar dat moet hetzelfde zijn met acryl, toch?

@Obamot:

Ja inderdaad . Om te voorkomen dat de inkt die op een sticker op waterbasis is afgezet, oplost tijdens het weken voordat de drager wordt overgebracht, heb ik deze bovendien gelakt om hem van water te isoleren...

Voor de kwaliteit van de inkt die ik gebruik, is deze Ultra Chrome (gepigmenteerd). Maar het is nog steeds een waterbasis, denk ik...

@Alain:
Nee, ik heb niet geprobeerd te zandstralen (niet het beschikbare materiaal). Aan de andere kant kan ik proberen te bleken met fijn schuurmiddel (> 1000), afwisselend in beide richtingen schuren.
Aan de andere kant zie ik niet of het resultaat geldig kan zijn via het "gebleekte" oppervlak. Ook dacht ik aan intensieve maar korte verwarming na het printen om het oppervlak strakker (of gladder) te maken...
Bedoel je voor lakoplosmiddel cosmetica of verfverwijderaar ((misschien is het hetzelfde...)? Maar het probleem van bleken (plexi, geen vies geld : Wink: ) zou de impact ervan zijn op de transparantie van de plexi...

Het mechanisme van de printer zorgt ervoor dat stijve media er van de ene naar de andere kant doorheen kunnen gaan, net als de cd/dvd-"wagen", die niets anders is dan een plastic plaat met daarin een gleuf voor de cd.
Het was precies deze functie die mij ertoe aanzette erover na te denken.

Mijn plexiglas, dat dezelfde dikte heeft als een cd (2 mm), levert dit probleem niet op. Het zijn eerder de platte afmetingen die een probleem vormen. Misschien houdt de transparantie ervan ook de papieraanwezigheidssensor voor de gek? Maar ik denk dat het opgelost kan worden door tijdens het printen papier onder het plexiglas te plakken.

Aan de andere kant had ik eraan gedacht om op fotopapier te printen en vervolgens de bedrukte zijde met een ultradunne transparante lijm op het plexiglas te lijmen om bubbels te voorkomen. Maar ik weet niet of zo'n papierrol, en ook niet of zo'n lijm op de markt bestaat. Als dat zo is, mag dit allemaal niet worden weggegeven...
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/08/13, 13:02

het plakken van transparante bubbelvrije zelfklevende folie is niet zo moeilijk

Met transparant gaat het makkelijker dan met een ondoorzichtige folie, omdat je beter ziet wat je doet.

u moet niet alleen de gewenste inscripties afdrukken, maar ook markeringen om de positionering te vergemakkelijken

Alleen voor siliconenpapier heb ik nog geen leverancier gevonden: ik gebruik gewoon de zelfklevende foliedrager van het type venilia
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/08/13, 13:08

En waarom niet gewoon: zeefdruk???
http://www.youtube.com/watch?v=Gvcqwt_LZwM

Men moet:
1) een houten frame.
2) een glasplaat in het buitenformaat van het frame.
3) een zijden stof.
4) laat een film maken van uw motief in reprografie (specificeer "zeefdruk laag")
5) lichtgevoelige gelatine/emulsie + ontwikkelaar.
6) een elektrische foehn.
7) een UV-lamp (ik gebruikte de zon, stom genoeg om mijn offsetplaten bloot te leggen!)
8} een bakje voor ontwikkeling en de juiste vloeistof.
9) de juiste inkt (afhankelijk van de drager) en de wisser.
10) de drager (stof, papier, plastic, wat je maar wilt...)

Maar het beste, als je niet over de apparatuur beschikt en niet veel wilt doen, is om het aan een zeefdrukker te geven, in dit geval: je hoeft alleen maar je patroon in Adobe Illustrator of Photoshop te maken door te schalen op 1/1 zetten, vervolgens op een USB-stick zetten en aan een reprograaf geven => stap 4) hierboven... Nadat u er eerder voor gezorgd heeft een beschrijving te geven van de uit te voeren werkzaamheden en deze aan de zeefdrukker te vragen hoe hij wil dat de film gemaakt wordt: schermlaag(?) markering slikt of niet(?) afmeting van de film die hij nodig heeft(?) etc...

Want bij het aanpassen van een inkjetprinter moet je vergeten dat deze dingen ingewikkeld zijn. En het kostte tientallen jaren van ‘manjaren’ om zich te ontwikkelen (vooral de inkten).
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 10/08/13, 16:13

@Chatelot

De zelfklevende film (tenminste degene die ik al heb geprobeerd), het is de lijmzijde waar naar gekeken zal worden en die is zichtbaar: het houdt een hoeveelheid microbelletjes tegen die onmogelijk te elimineren zijn, in tegenstelling tot de watersticker die perfect onzichtbaar.

Uiteindelijk kan ik eerst mijn sticker of sticker aanbrengen en vervolgens mijn plexiglas snijden en boren. Het is mogelijk. Maar gezien de elasticiteit van de ene, waardoor ik wat gatenafstandsfouten zou krijgen, en de weergave van de andere, denk ik niet dat het zal werken...

@Obamot

Ik wilde zeefdrukken vermijden, wat meestal beperkt is tot monochromie, iets wat ik perfect bereik met mijn emblemen...

Zolang u gebruik maakt van de diensten van een dienstverlener, kunt u net zo goed rechtstreeks naar een van deze bedrijven gaan die op plexiglas printen...

Nou, ter afsluiting van dit moment ga ik kijken of de fouten die ik verwacht met de sticker onaanvaardbaar zijn of niet. Ik laat het je weten ...

Aan de andere kant, weet iemand waar ik deze op rollen kan vinden?
0 x
http://wunic.fr



Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde

Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 10/08/13, 22:24

bedrijven die op borden en banners (meestal plastic) printen, beschikken waarschijnlijk over printers die op plastic kunnen printen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 10/08/13, 23:03

Persoonlijk heb ik PMMA alleen gekend voor zeefdruk, tampondruk, hot stamping en voorgesneden stickers.

Dat gezegd hebbende, dit zijn misschien niet de enige methoden.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
dominique Mulhem
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/08/14, 22:48

plexi printing




par dominique Mulhem » 30/08/14, 23:07

Hallo,

Ook ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor het printen op plexiglas.

Er is een oplossing om op papier te printen en vervolgens op plexiglas te plakken. U moet glanzend papier gebruiken en vervolgens lijmen met een lamineermachine http://www.yaktrading.com/fr/Laminateurs een dubbelzijdige zelfklevende film van optische kwaliteit http://www.lionpic.eu/chercher-un-produ ... ansparence

Voorbeelden kun je zien op https://www.youtube.com/results?search_query=lamination

Ik heb ook achterprojectiefilms geprobeerd waarvan het oppervlak is behandeld voor inkjet; in feite is het oppervlak van al het inkjetpapier behandeld om inkt te ontvangen, behalve normaal papier. U moet weten welk product op deze oppervlakken wordt aangebracht om het op plexiglas te kunnen plaatsen. Ik heb flink gezocht, maar niets gevonden. Als we dit product zouden vinden, zouden we op elke drager kunnen printen

Hartelijk
Dominique
0 x
chevesne51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 26/10/05, 19:19
x 1




par chevesne51 » 31/08/14, 11:56

louphil schreef:
De zelfklevende film (tenminste degene die ik al heb geprobeerd), het is de lijmzijde waar naar gekeken zal worden en die is zichtbaar: het houdt een hoeveelheid microbelletjes tegen die onmogelijk te elimineren zijn, in tegenstelling tot de watersticker die perfect onzichtbaar.



Als u de watertoepassingstechniek met afwasmiddel gebruikt (bevochtiging), mogen deze microbellen niet optreden.
Bekijk hoe de films worden aangebracht op het tinten van autoruiten.
0 x

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 34-gasten