Printer 3D [algemeen debat belangen technologieën]

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 04/07/13, 23:23

Ik heb de aflevering voor de lol bekeken, en inderdaad, voor een serie met forensische wetenschap als setting, ontbreekt het precies aan veel wetenschappelijke nauwkeurigheid.
Het pistool van de moordenaar is bedrukt met een printer die print door een poeder bestaande uit metaal en epoxy te smelten met een laser (ik kende deze techniek, maar niet met metaal/epoxypoeder). De printer die in het lab wordt gebruikt, is totaal anders, het is een Stratasys-dimensie die print in ABS-plastic. Het werkt volgens hetzelfde principe als Reprap of Christophe's Wellman.
Assemblages printen is mogelijk, aangezien de gebruikte printer ook een oplosbaar materiaal print dat als drager dient, maar het onderdeel moet door een chemisch bad worden gehaald, het komt niet schoon uit de printer.

De opname van het scherm vol rare formules die er niets mee te maken hebben was ook erg grappig. En toen werden we getrakteerd op voorbeelden van gebruik in de industrie en de medische wereld, gevolgd door het goede oude "wapens zijn gevaarlijk, dus als iedereen ze kan printen, waar ga je dan heen mijn goede dame".

Het is de eerste keer dat ik een aflevering van Experts kijk, nou ik heb niets gemist, het is gewoon een goedkope serie, ik dacht dat het interessanter zou zijn.

PS: In mijn laatste bericht dacht ik niet aan staten, maar aan degenen die ons tegen exorbitante prijzen voorwerpen verkopen die in China zijn gemaakt voor een schijntje. Waarom altijd de poppen slaan? Je moet je richten op degenen die aan de touwtjes trekken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/07/13, 23:29

Surfeurseb schreef:Wat zijn enkele nuttige en functionele objecten die u misschien in 3D wilt printen?


Voor doe-het-zelvers, uitvinders en iedereen met een creatieve flair zijn de mogelijkheden... eindeloos!

Voor de gemiddelde gebruiker kan dit eigenlijk worden samengevat als "snuisterijen"...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/07/13, 23:33

Petrus schreef:PS: In mijn laatste bericht dacht ik niet aan staten, maar aan degenen die ons tegen exorbitante prijzen voorwerpen verkopen die in China zijn gemaakt voor een schijntje. Waarom altijd de poppen slaan? Je moet je richten op degenen die aan de touwtjes trekken.


Toch een beetje cliché...zo was het misschien 10 of 15 jaar geleden...maar nu is China veel minder goedkoop...

Ga eens een ritje maken www.alibaba.com ou www.madeinchina.com soms zijn er prijzen die worden aangegeven ... om te vergelijken met degene die je hier ziet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/07/13, 02:11

deze printer kan veel meer dan snuisterijen!

alle dozen met elektronische gadgets kunnen niet weer in elkaar worden gezet wanneer ze moeten worden gebroken om te openen en te repareren, kunnen iets groter worden gemaakt om ruimte te hebben om er echte schroeven in te doen

ook goed voor het overdoen van hoesjes gemaakt voor batterijen die te klein zijn, een beetje groter om batterijen praktischer in te doen

pla maakt mooie decoratieve stukken, abs maakt meer solide stukken, maar er is meer vervorming: het eerste stuk is niet altijd het juiste, het programma moet worden gecorrigeerd

Ik droom van een 3D-printer die polyamide zou accepteren: bosmaaierdraad! maar die bestaat blijkbaar nog niet

het kan ook auto-onderdelen maken! geen belangrijke onderdelen, maar allemaal kleine vervelende plastic onderdelen om te vinden
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 05/07/13, 17:02

Voor doe-het-zelvers die 3D-tekensoftware beheersen, is het geweldig voor het maken van aangepaste dozen, tandwielen...

Maar voor niet-doe-het-zelvers zie ik niet echt het nut in om er een te bezitten, als het gaat om het printen van snuisterijen, kun je ze op verzoek in betere kwaliteit en in kleur laten printen door een 3D-printservice.

Wat betreft meer exotische bedrukbare materialen dan ABS en PLA, er is nylon, polycarbonaat, PLA zacht (een soort rubber), LAYWOO-D3 (imitatiehout)
0 x
Avatar de l'utilisateur
turbi
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 663
Inschrijving: 01/03/08, 18:34
Plaats: Montreal
x 1

piraat




par turbi » 05/07/13, 18:56

Hallo...
Dat is niet allemaal erg... Maar wat moeten we denken van deze pirate3d.com?
Yves
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/07/13, 21:18

de door christophe voorgestelde machine heeft een volledig correcte prijs en is afkomstig van een betrouwbare fabrikant

op deze site kunt u altijd goedkoper bestellen ... maar op eigen risico
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 06/07/13, 15:18

Ik kan niet wachten om de eerste leveringen van deze Buccaneer te zien, er zijn enkele goede ideeën (draadspoel bovenop, bewegingssysteem) maar ik begrijp hun strategie niet. Ze richten zich duidelijk op Apple-klanten (gesloten ontwerp, draadloze communicatie om het te bedienen met een Itruc), dwz mensen die meer dan € 600 aan een telefoon kunnen uitgeven, dus waarom hun 3D-printer zo goedkoop verkopen? Zullen ze kunnen voldoen aan de verwachtingen op het gebied van afdrukkwaliteit of zullen ze mechanische precisie moeten opofferen om break-even te draaien?

Wat hun tekensoftware betreft, lol, het zal snel saai worden om vazen ​​en paddenstoelen te printen :)
Naar mijn mening zal een groot deel van deze printers worden gebruikt om indruk te maken op vrienden voordat ze in een kast belanden om stof te verzamelen. Er is misschien een manier om er iets aan te doen door de elektronica aan te passen om het te laten werken met open source reprap-software, maar alleen als de mechanica het volhoudt.
0 x
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 06/07/13, 23:02

Petrus schreef:Naar mijn mening zal een groot deel van deze printers worden gebruikt om indruk te maken op vrienden voordat ze in een kast belanden om stof te verzamelen.


Ok, het is een extractie, het verandert de betekenis van wat Petrus bedoelde een beetje.
Aan de andere kant is het in lijn met mijn mening, alle merken 3D-printers bij elkaar.

: Mrgreen:
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: 3D Printer




par moinsdewatt » 13/07/13, 13:26

Dankzij 3D-printen wordt het goede oude gips modern

Door Mickaël, 01 juli 2013

Je arm breken is al erg genoeg. Maar je moet nog steeds een gipsverband verdragen dat groot, dik, oncomfortabel is en na een tijdje niet zo lekker ruikt. Gelukkig is 3D-printen gearriveerd.

Beeld

Jake Evill, vers van de Universiteit van Wellington, heeft een nieuw type cast bedacht, Cortex genaamd, die de voordelen combineert. Het is niet alleen licht, luchtig en praktisch (je kunt het onder een overhemd verstoppen en ermee douchen), maar het past zich ook perfect aan de blessure van de gebruiker aan. Dankzij 3D-printen is het inderdaad mogelijk om “afgietsels” voor eenmalig gebruik te vervaardigen, van een 3D-scan van de gewonde arm.

Het volume van nylon, het materiaal dat voor de Cortex wordt gebruikt, is ter hoogte van de wond dichter. Aan de andere kant zal het nodig zijn om te rouwen om de kleine woorden van de vrienden op zijn arm. De Cortex bestaat momenteel helaas alleen in conceptvorm.

http://www.journaldugeek.com/2013/07/01 ... e-moderne/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 39-gasten