Printer 3D K8200: Installatie, configuratie, kalibratie ...

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/11/14, 13:33

Ik weet het, het is niet te gadget?

Nu al, naar mijn mening, zelfs voor 3D echte printers, het echte nut Econological wordt vertraagd ...
0 x
220plombier
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/11/14, 13:31




par 220plombier » 21/11/14, 14:13

Hallo,

Noot voor Flytox in het bijzonder:

Het voordeel van de stap-voor-stappenmotoren is juist niet regelkring (en dus duur positiesensoren) gebonden is aan ten minste voorzorgsmaatregelen bij het ontwerp van de machine:
- het motorkoppel dient voldoende te zijn te veroorzaken dat de onderdelen bewegen zonder nooit niet verliezen. Versnelling en snelheid dienovereenkomstig worden beperkt. Het verlies niet dramatisch effect omdat het onherstelbaar verdere bewerking zolang we een kalibratiefase niet (terug naar de aanslagen van bekende positie) kan starten. Let er ook op dat het aantal verloren is niet altijd een veelvoud van 4.
- maximale nauwkeurigheid beperkt door de speling van de transmissie. Er zijn uitstekende aandrijfsystemen schroef / moer met vangen spel.

Ik zou in mijn carrière, het ontwerpen van het aandrijfsysteem voor stap-voor-stap motoren van een slijpmachine voor brillenglazen voor gebruik door opticiens. Gezien de specificiteit verkregen en de praktijk, kunnen we niet van mening dat dit soort machine als de 'low end', hoewel er geen terugkoppeling is. Er werden echter vele tests uitgevoerd om de maximale snelheid en acceleratie schatten dat een gegarandeerde werking te garanderen zonder verlies van pek zijn reis algoritmen zijn ontworpen om te gebruiken voor elke beweging een versnelling helling om maximale snelheid te bereiken, en al de transmissie-keten is bestudeerd om het spel te reduceren tot een minimum.

Ga terug naar de 3D printer in kwestie, helaas ik denk niet dat dergelijke oplossingen zijn aangenomen, gezien de geringe kosten van deze machine.

A bientôt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/11/14, 22:36

Hallo 220plombier.
Welkom.

Helemaal met je eens, wanneer de mechanische koppeling stappenmotor goed bestudeerd in relatie tot de inspanningen om / stijfheid van de montage / snelheid / versnelling ... etc te maken, het werkt très goed.
Geheugen van een gemotoriseerde XY tafel stapsgewijs, slaved tot een hardheid machine nooit vergist bleef een verplaatsing herhaalbaarheid 1 / 100 mm.

Het slechte geheugen was een ultrasone besturingsinstallatie die ik had helpen "ontrafelen" (in plaats van de fabrikant die bijzonder snel de sleutel intypt) ... het gebrek aan stijfheid van het portaal was zo duidelijk dat we zagen de bovenkant van de Z-as die trilde tijdens deze bepaalde verplaatsing. Het was nodig om de verplaatsingsparameters (voornamelijk de snelheid) te kiezen op basis van de verplaatsing (5 assen) om te voorkomen dat alle Z / X-assen resoneren ... en een beetje van alles doen. Het was nodig om de oorsprong van de assen meerdere keren per dag opnieuw te doen om er zeker van te zijn dat ze niet "verschoven" werden enz ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
mopa8000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/05/19, 00:04

Opnieuw:




par mopa8000 » 27/05/19, 00:07

SixK schreef:Op de foto, de afwerking van de play verschijnt niet top is het beeld dat is misleidend?
commentaren denk je dat het verkrijgen van een correcte afwerking, Dremel, schuurpapier, kalk?

SixK

Hoewel 3D-afdrukken lange tijd is gereserveerd voor professionals en doe-het-zelvers, wordt het nu in particuliere woningen geïntroduceerd. Dit is een afdrukmodus waarmee u uw eigen plastic of nylon objecten kunt maken. Het maken van allerlei objecten is mogelijk dankzij een 3D-printer. Als u geïnteresseerd bent in het ontwerpen van 3D-objecten, is het een goed idee om een ​​3D-printer te kopen.

Voor meer informatie nodig ik u uit om dit artikel te lezen:
3d-systems-één-printer putting-van-het-leven-in-your-ontwerpen //
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 32-gasten