Printer 3D [algemeen debat belangen technologieën]

Forum gewijd aan 3D-printen: 3D-printtechnologieën (fdm, lcd, sla ...), hardware, software, slicers, instellingen, gebruik, database, modeluitwisseling, tips en trucs, optimalisatie, uitwisseling van ervaringen...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: 3D-printer [algemeen debat: interesses, technologieën]




par Christophe » 07/12/20, 14:47

Hier is de ondersteuning voor een webinar waaraan ik een paar dagen geleden heb deelgenomen ...

Vooruitgang in additive manufacturing van filamenten en korrels van gevulde polymeren en technische depolymeren

FDM Webinar Presentatie peps 3 12 2020 VF.pdf
(9.76 miljoen) Downloaded keer 775


Ik weet niet zeker wat "depolymeren" betekent, maar ik denk dat dat allemaal "niet-plastic" is ... aangezien het webinar ook ging over het printen van metaal.

Het heeft dus niet alleen betrekking op het printen van plastic, het is zeer uitgebreid, het is de "top" van het huidige onderzoek in Frankrijk en wordt uitgevoerd door verschillende openbare of particuliere instanties.

We zien dat er nog veel werk is en dat de techniek nog in de kinderschoenen staat.

Het is bijvoorbeeld moeilijk om de chemische verschillen te verklaren in het geval van 3D-printen van roestvrij staalmetaal (behalve als het te bedrukken poeder een andere samenstelling had, maar a priori niet) ...

Kortom, 3D-printen is (nog) complexer dan het lijkt wanneer je de kern van de zaak betreedt!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "3D-printers en 3D-print: machines en technologieën, hardware, software, gebruik en optimalisatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 41-gasten