Zoek gevonden 10 resultaten

par Iubito
15/03/11, 21:43
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

Ik weet niet veel van aerodynamica, maar degenen die wel snelheid maken, dragen een geprofileerde helm (wijs naar achteren), en op ligfietsen zijn er achterpunten in plaats van het bagagerek. bij velomobielen is er de volledige kuip, naar achter gericht. Zo voorkom je dat er overlast ontstaat...
par Iubito
15/03/11, 06:38
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

borstelloos = motor zonder tandwielen, wrijving... met magneten en stroom die er doorheen gaat. Nine Continent, BionX... zijn borstelloze motoren. Ze zitten in de achterwielnaaf voor een driewieler, voorwiel voor een 2e wiel (= 2 aandrijfwielen) we vinden gereduceerde motoren (maar ik heb geen ...
par Iubito
14/03/11, 20:20
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

Voor de bal... het crankstel maakt weinig toeren in een minuut 80 tot 120... wat weinig energie levert vergeleken met een dynamo aan de zijkant van de band of een naafdynamo (SON dynamo bijvoorbeeld) of een motornaaf die generator wordt op aanvraag. Het obstakel zou zijn dat je harder moet trappen om...
par Iubito
14/03/11, 16:56
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

5V is een beetje laag, maar je kunt opladen vanaf elke spanning onder die van je batterij, dankzij een MPPT-converter (Maximum Power Point Tracker), vooral ideaal voor zonne-energie. Het gaat erom hoeveel watt je krijgt. een 24V voor een 250W motor geeft mij niet...
par Iubito
14/03/11, 14:32
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

Met mijn kit hoef je niet te trappen (het heeft me 2-3 keer geholpen toen er geen ketting was...), maar het is moeilijk om jezelf ervan te weerhouden dit te doen. Andere trikes hebben echt de ondersteuning die nodig is om te trappen, en mijn eerste kit was zo. mijn paneel staat niet horizontaal, is vooral slecht georiënteerd voor de aerodynamica:P Op het zonne-evenement...
par Iubito
14/03/11, 14:02
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

wauw, sindsdien is er veel water onder de brug gestroomd... en ook elektronen! dus...: - geen windturbine - Ik heb de kit veranderd voor meer prestaties en een grotere autonomie, voorheen was het nominaal 250W, nu is het 700-800W, voorheen was het 208Wh, nu 1000Wh. - Krachtiger kit = remmen...
par Iubito
18/08/09, 13:24
Forum : Elektriciteit, elektronica en IT-Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe
onderwerp: LED-lampen: het werkelijke verbruik en proeven
antwoorden: 281
views: 439035

Hallo! Ik ga mijn lampen testen als ik de wattmeter koop... als ik het goed begrijp, zijn het de transformatoren die, voor alle soorten apparaten, energie opslokken. Dus is het interessant, heeft iemand het al gedaan... om 2 elektrische circuits in huis te maken? - een klassieke 220...
par Iubito
01/07/09, 20:48
Forum : Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips
onderwerp: rant: biologische eieren .... ex. oplichterij!
antwoorden: 132
views: 69732

Hé, ik wist niet dat de codes op eieren iets konden zeggen... Ik heb het gecontroleerd, biologische eieren gekocht van een vriend die op de markt verkoopt, ze beginnen met een nul :)
par Iubito
30/11/07, 18:31
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

het is in ieder geval om de autonomie een beetje te vergroten.

Nu al ben ik energie aan het terugwinnen bij het remmen, of zelfs bij het afremmen van de motor op de grote afdaling.

Maar ik ben benieuwd wat er bereikt kan worden met een mini-windturbine, vergeleken met een dynamo op een wiel dat vertraagt ​​door wrijving.
par Iubito
30/11/07, 16:28
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?
antwoorden: 18
views: 25878

Kunnen we een windmolen maken voor fietsaccu's?

Hallo, ik wil een kleine windturbine kopen of maken om een ​​grote batterij op te laden. De accu wordt gebruikt voor de elektrische ondersteuning van mijn fiets, en daarom moet de windturbine vervoerbaar zijn (bijvoorbeeld op het bagagerek), dus niet te zwaar (maximaal 1 kg) en niet te groot (15-20 cm d...

Zoek Geavanceerd zoeken