Internet schadelijk geheugen. Technologieën en de hersenen

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Internet schadelijk geheugen. Technologieën en de hersenen




par Christophe » 21/07/11, 12:02

Wat ik denk dat een tijdje zojuist door een studie naar voren is gebracht, heeft internet invloed op het menselijk geheugen, net zoals 25 jaar eerder, de democratisering van de rekenmachine had onze vaardigheden in mentale berekening beïnvloed !!

Internetgebruik verandert het menselijk geheugen

Frequent gebruik van zoekmachines en online bronnen heeft de manier veranderd waarop we informatie opslaan, meldt wetenschappelijk onderzoek. Computers en internet zijn een soort hulpgeheugen geworden. In plaats van bepaalde feiten te onthouden, onthouden internetgebruikers hoe ze online te vinden. Gepubliceerd in het prestigieuze tijdschrift Science, werd het onderzoek uitgevoerd onder leiding van Betsy Sparrow, van het Institute of Psychology aan de Universiteit van Colombia, in de Verenigde Staten.

De studie merkt op dat internet een soort extern opslagmedium voor ons geheugen is geworden, waarop mensen vertrouwen. Dit fenomeen is al bekend onder de naam "transactief geheugen": een persoon zal onthouden wie hij moet raadplegen onder zijn geliefden of waar informatie moet worden gezocht, in plaats van de moeite te nemen om deze zelf te behouden.

Een experiment dat in het kader van het onderzoek is uitgevoerd, toont aan dat wanneer een internetgebruiker gelooft dat hij gemakkelijk opnieuw toegang kan krijgen tot informatie die in een document is getypt, hij deze minder goed onthoudt dan wanneer hij denkt dat deze dan zal worden gewist de computer. Hij zal echter gemakkelijk onthouden waar het document is opgeslagen. "Het menselijk geheugen past zich aan nieuwe communicatietechnologieën aan", concludeerde Betsy Sparrow in een interview voor de New York Times. Dankzij de mogelijkheid van permanente toegang tot immense online informatiebronnen, delegeert de mens daarom een ​​deel van zijn geheugen aan machines.

T. Tissot


Bron: http://www.ceriseclub.com/actualites/20 ... maine.html

Als een "netprofessional" bevestig ik dit grotendeels, waarom zou je een X-info bewaren als je deze meestal kunt vinden door "wiki X info" op google te typen? Een goed voorbeeld in de praktijk betreft mij over het percentage hout in de primaire energiebalans van de mensheid, vgl https://www.econologie.com/forums/synthese-g ... 10950.html

Nog een artikel: http://www.rtl.be/loisirs/hightech/news ... a-memoire-

Volgens een zeer serieuze studie in het tijdschrift Science passen internetgebruikers zich al aan aan een nieuwe vorm van geheugen gekoppeld aan cyberspace. Na het observeren van de reacties van een groep vrijwilligers, kwamen Betsy Sparrow en zijn team tot verrassende conclusies.

Eerste apparaat, de deelnemers moesten op een computer een aantal ongebruikelijke zinnen schrijven, zoals "het oog van een struisvogel is groter dan zijn hersenen". De helft van de groep kreeg vervolgens te horen dat de informatie zou worden opgeslagen en de andere helft dat deze zou worden verwijderd. Als gevolg van de ervaring herinneren personen die geloofden dat het bestand was opgeslagen, de getypte inhoud minder vaak, terwijl anderen de neiging hadden om het te onthouden. Er blijft dan een centrale rol over aan de computer als hulpgeheugen.

Een andere oefening gemeld in het tijdschrift Science, de wetenschappers stelden de volgende vraag: "Welke landen hebben slechts één kleur op hun vlag?" Het idee was om te controleren wat de eerste reflex was, aan de vlaggen te denken of direct online te zoeken. Om deze test te doorstaan, was het niet alleen noodzakelijk om de gezochte informatie te behouden (de zin die in een zoekmachine werd getypt) en in welke map onder de aangeboden 5 de resultaten werden opgeslagen. Tot ieders verrassing bewaart de meerderheid van de aanvragers het dossier waarin de reactie is vastgelegd in plaats van de gezochte informatie (de vlaggen van de landen).

Daarom willen we liever het verzoek aan de zoekmachine onthouden in plaats van het resultaat, omdat het op elk moment kan worden gevonden. Dit type geheugen staat bekend als transactief geheugen, dat wil zeggen dat we liever een familielid of hier een computer raadplegen, in plaats van zelf bepaalde informatie te bewaren. Concluderend beschouwt de studie internet als een opslag buiten onze kennis waaraan ons internetgebruikersgeheugen zich al heeft aangepast. Zou dit een extra stap zijn in de richting van de beroemde mens-machine-interface, zo gefantaseerd door sciencefictionauteurs?


We kunnen het debat over de impact van nieuwe technologieën op de vaardigheden van het menselijk brein verbreden ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/07/11, 12:27

Ja; het is bijna vanzelfsprekend, maar de hoeveelheid informatie die is verwerkt, is in 50 jaar zo toegenomen dat we alleen het essentiële behouden, hoe we het kunnen vinden en het leidende idee !!

Dit gaat ook ten koste van diep, oppervlakkig begrip, in plaats van een echte assimilatie van de bases, die op internet wordt achtergelaten !!

Het internet maakt het lichaam ook vet bij gebrek aan lichaamsbeweging !!
Het is ook cruciaal om elke dag een intensieve oefening te doen, te pedalen of 200m te rennen tot de hoogte, in 15 tot 20minuten, zonder elektrische hulp !! !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 21/07/11, 12:40

dedeleco schreef:zonder elektrische hulp !! !!


Ah ah ah Ik denk dat deze opmerking vooral voor mij bedoeld is.
Dat is goed is de HS de batterij !!

Dan ben ik eerst niet dik, wat is je BMI? : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/07/11, 14:35

Het is vooral bedoeld voor mijzelf en mijn zoons en vooral mooie dochters, die soms door deze ramp zijn opgepakt !!
Mijn kleinkinderen hebben dit probleem voorlopig niet !!
Dus iedereen is bezorgd !!

Christophe heeft geen zuiver geweten !!

Mijn lichaamsindex ligt tussen 22,7 en 23,7, afhankelijk van wat ik eet en wat ik trap en ren !!
Het is in 50 jaar niet veranderd !!

Met pensioen, we bewegen minder dan actief, en ouder, het is moeilijker om deze index bij te houden !!
Voor mij is het belangrijkste, meer dan de index, om het vermogen om te blijven rennen en trappen in een aanhoudend tempo te houden en om de zwelling van de buik te voorkomen, typisch voor veel gepensioneerden (zeer zichtbaar op de stranden), en die thuis zwelt tijdens het surfen op internet !!

Gepensioneerd, zijn beweeglijkheid behouden door te oefenen vermindert het aantal breuken door vallen aanzienlijk, ik kan vallen als een jongere zonder iets te breken, zoals ik meerdere keren heb gecontroleerd !!!
Tegen osteoporose is het effectiever dan veel calcium eten, een idee zo vals als de spinazie van popaya !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/07/11, 20:03

Voor transactionele herinneringen is het een noodzaak geworden in een bepaald beroep. Om mijn werk goed te doen, zou ik een verbazingwekkende massa gegevens uit mijn hoofd moeten kennen om in kleine stukjes opnieuw te kunnen gebruiken om andere documenten te documenteren. We kunnen ons geen geheugenfouten en benaderingen veroorloven. U moet daarom weten hoe u het origineel snel kunt vinden en de exacte informatie die u zoekt, extraheren / kopiëren.

De visie / herinnering van het document is meer globaal, georiënteerd, we behouden "dan" de belangrijkste, "ongebruikelijke" passages, of passages die bij gevoel compatibiliteitsproblemen met andere documenten opleveren. Alles wat te "klassiek" is, wordt overgeslagen. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: internet schadelijk voor het geheugen. Technologieën en het brein




par Christophe » 12/09/16, 11:59

Een nieuw artikel over dit onderwerp: maakt internet je dom?


Onze concentratie en ons geheugen nemen af: maakt het internet ons dom?

Geplaatst op 9 september 2016

In 2000 maakte het directe geheugen het mogelijk om een ​​bericht van twaalf seconden vast te leggen. In 2013 daalt deze duur tot acht seconden. De aandacht van een goudvis wordt geschat, negen seconden ... Alleen al deze overweldigende observatie vat de impact van digitaal op verslaafden van allerlei schermen samen. Survey.

(...)

Tijdens een opmerkelijke conferentie, die werd gehouden in maart 2015, in Austin (Texas), steunde hij een provocerende hypothese: en als het intensieve gebruik van internet als een echte pathologie was, een tekortstoornis aandacht met of zonder hyperactiviteit (TDHA)?

Het fenomeen treft 11% van de jongeren tussen 4 en 17 jaar en 20% van de studenten in de Verenigde Staten (er is geen gekwantificeerd onderzoek beschikbaar voor Frankrijk). Het is de tweede belangrijkste oorzaak van ziekte bij jonge Amerikanen, na astma.

"We zeggen niet dat internet of sociale media ADHD veroorzaken", stelt Pietrus voorzichtig. "Maar internet kan het mentale functioneren op verschillende manieren beïnvloeden, wat kan nabootsen en, in sommige gevallen, reeds bestaande aandachtsstoornissen kunnen verergeren. . "

(...)


Suite: http://www.wedemain.fr/Notre-concentrat ... a1721.html

Zie ook: elektriciteit-elektronica-informatica / company-camera-het-geheugen-aangetast-by-internet-tic-t12004.html
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 326-gasten