Storm in het zuidwesten van Toulouse en Bordeaux situatie?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Storm in het zuidwesten van Toulouse en Bordeaux situatie?




par Christophe » 25/01/09, 10:16

Een kleine gedachte voor de mensen van Aquitaine forums (Flytox, Targol...) die 1999 uur lang een storm van het niveau van 48 hebben doorstaan...

Blijkbaar heeft FLytox weer stroom ... hij heeft gisteravond gepost.

Moeten we wachten op de som van de vernietiging > energie-inkomsten om serieuze beslissingen te nemen? Iets anders dan 2 of 3 subsidies die de markt plagen? Ah, ik ben dom, het is de schuld van China, in Frankrijk doen we al het MAXIMUM dankzij de EPR...

Hoe staat het anders met de windturbines in de regio Zuidwest en Zuid? Er zijn er veel in de Aude waar het een behoorlijke klap was denk ik...

Afgezien daarvan bestaat de "klimatologische omwenteling" niet... Is het wanneer we onze vingers uit de *** halen? Ah ja, er zijn altijd stormen geweest, zullen sommige lobbyisten zeggen... Na al deze schade begrijp ik niet waarom econologie niet meer mensen verenigt en motiveert...
Dernière édition par Christophe de 26 / 01 / 09, 00: 06, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16168
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 25/01/09, 10:49

Christophe redding,

Zeggen dat deze storm te wijten is aan de opwarming van de aarde is wetenschappelijk riskant.

De frequentie van extreme gebeurtenissen lijkt augmenter, althans voor Frankrijk.

Ik volg al een paar jaar de stroom van beekjes in de Auvergne. het werkt steeds schokkeriger, ongeacht het seizoen (dat wil zeggen dat de stroom wekenlang van een droge periode van vijf jaar of zelfs tien jaar overgaat in een natte periode van vijf jaar, zelfs tien jaar in een paar dagen).

Voor de wind lijkt het erop dat hij dezelfde weg volgt (logisch, de wind brengt wolken en regen).

Ten slotte is dit alles niet wetenschappelijk, maar voelde het allemaal hetzelfde : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 25/01/09, 12:52

hallo

het is feestprijs, het zijn niet alleen degenen uit Aquitanië die de storm hebben doorstaan. in Languedoc Roussillon werden we goed bediend!

Aude en zijn tientallen windmolenparken hebben niet al te veel geleden, ik zeg het zo, maar ik geloof dat de info niemand interesseert.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 25/01/09, 12:52

Moed. We zijn allemaal hart voor je.
In het zuidoosten hebben we vannacht na een flinke sneeuwval vorige week zeer harde windstoten gehad.

Mijn windturbine, die zich gedurende 1 jaar dapper heeft verzet tegen alle dagen van de mistral, verloor een blad dat eraf viel door de middelpuntvliedende kracht (hij moet met een uitzonderlijke snelheid hebben gedraaid!).
Ik dacht dat ze onverwoestbaar was, maar de natuur herinnerde me eraan dat ze sterker kon zijn.

Ik heb het mes nog niet gevonden. Ik ga nadenken over een beveiligingssysteem.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16168
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 25/01/09, 17:18

Hallo Grelinette,

voor uw handtekening moet u schrijven:

Code: kiezen

[url=https://www.econologie.com/forums/attelage-hippomobile-electrique-t6885.html][b]mon projet d'attelage hippomobile[/b][/url]


Goede reparatie voor uw windturbine. 8)
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 25/01/09, 17:29

Remundo, chipottes: deze niet, de vorige ook niet en de volgende dan ook niet?

De herhaling en versnelling van verschijnselen wordt geïmpliceerd in deze passage:

Moeten we wachten op de som van de vernietiging > energie-inkomsten om serieuze beslissingen te nemen?


coucou789456 schreef:het zijn niet alleen degenen in Aquitanië die de storm hebben doorstaan. in Languedoc Roussillon werden we goed bediend!


Ik had geen ruimte meer in de titel, dus het spijt me voor de andere departementen die ik heb gezapt... Ik heb niet alles gevolgd, maar het leek me dat vooral Aquitanië werd getroffen en de regio Toulouse (midi Pyreneeën geloof ik?).

coucou789456 schreef:Aude en zijn tientallen windmolenparken hebben niet al te veel geleden, ik zeg het zo, maar ik geloof dat de info niemand interesseert.


Als het me op het hoogste punt interesseert... anders had ik de vraag niet gesteld...

Grelinette schreef:Ik heb de bleek nog niet gevonden


Au! Ik hoop voor je dat ze niet IN een buurvrouw is, letterlijk te nemen!! : Mrgreen: Goed onderzoek!!
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 25/01/09, 17:57

in Mérignac (nabij Bordeaux) hebben we meer stofproblemen,
verwoest bekken van Arcachon (geen water meer, geen elektriciteit meer, geen mobiele telefoon meer), en er zijn vier eikels in de Landes die zijn gevonden
slim om op een stormachtige avond tegen de ton te gaan jagen, de brandweerlieden gingen ze bergen.
een ramp en iedereen wordt aardig, behulpzaam ...
vreemd deze mensen ... ongeluk maakt ze frequent !!!
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Storm in het zuidwesten en zuiden. Locatie Aude Aquitanië




par Flytox » 25/01/09, 19:45

bonjour Christophe

Christophe schreef:Een kleine gedachte voor de mensen van Aquitaine forums (Flytox, Targole...) die 1999 uur lang een storm van het niveau van 48 hebben doorstaan...

Blijkbaar heeft FLytox weer stroom ... hij heeft gisteravond gepost.


Waar ik ben, zijn er een paar bomen op de grond, maar omdat ik in een depressie van land ben die minder blootgesteld is aan de wind, denk ik dat de schade lichter is. Aan de kant van Capbreton (badplaats) op ongeveer 20 km afstand was er een echt bloedbad in het bos en in een aantal woningen...:frons: :frons:

Hoe dan ook, ik kon gisteren mijn huis niet uit, ik had een kapotte boom aan mijn poort. De auto kneep in zijn reet en kwam er ongedeerd uit met slechts een paar krassen op de kofferbak. : Mrgreen: De andere gebroken boom (een prachtige Ajestremia sniffffff! Beeld) had bijna mijn Doloréan R19 beschadigd.
Ook is er een uiteinde van het dak van de garage die links is om een ​​tuinkabouter te doden bij de buren :frons: : Mrgreen:

Beeld

Beeld

Beeld

Gistermiddag kwam de stroming met tussenpozen terug, maar er is nog steeds geen telefoonnetwerk (Bouygues).

Het ernstigst is een buurman die om 6 uur het bevroren dak op was gegaan om een ​​heel stuk losse pannen te repareren. Hij viel met zijn hoofd voorover van het dak en sleepte de ladder met zich mee. Gelukkig was er zijn vader beneden (vrij fors) om hem in te halen, want het beton, kop eerst, vergeeft het niet. :schok:

Verdorie, riskeer je leven voor 2 m2 natte pleister :onheil: :onheil:
Wat een onzin !
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 25/01/09, 20:28

Mijn condoleances voor de tuinkabouter van de buren!

Ziek zijn ze deze tuinkabouters. Zelfs midden in een storm lopen ze in de tuin.

Beeld
niet eens bang, zelfs niet bang!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/01/09, 21:03

Helaas was het niet goed.... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten