Storm Xynthia: 10 jaar 2 maanden na Lothar

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 01/03/10, 22:20

swift2540 schreef:Wat is een SP?


Ik zou brandweerman zeggen, maar weet het niet zeker.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 01/03/10, 22:22

aerialcastor schreef:Ik zou brandweerman zeggen, maar weet het niet zeker.

ok bedankt
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 02/03/10, 09:05

"Ik zou brandweerman zeggen, maar weet het niet zeker."
Hallo zorglub,
nu de vijandigheid is afgenomen, hoop ik dat u het gezonde verstand van onze opmerkingen tegen u hebt gehoord. Net als jij doen we allemaal ons best, sommigen doen meer, sommigen minder. Sommigen hebben meer middelen, anderen minder. Het is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat we het eens zijn over de inhoud en de vorm.
Wat mij betreft past uw carrière als MS al in deze richting, het is het humanitaire beroep bij uitstek en, nog steeds van mijn kant, hebben humanitarisme en ecologie deze gemeenschappelijke plaats: de levenden beschermen.
Ik heb altijd veel respect gehad voor brandweerlieden en deze toewijding aan anderen is de heilige graal die we in ontwikkelde landen zijn kwijtgeraakt.
Ik stel me de frustratie van de brandweermannen voor, slecht betaald, slecht overwogen, soms slecht ontvangen,... Ik, ik steun ze, ik heb hun claims meer dan eens ondersteund in België. Ik heb enorm veel respect voor hen en betreur zowel het gebrek aan aandacht van de overheid jegens hen als het gebrek aan steun van de bevolking. Mensen zijn te geneigd te geloven dat deze dienst verschuldigd, onveranderlijk en in ieder geval actief is. We vergeten graag dat er niets wordt gedaan om de goede werking van deze diensten te garanderen.
Zonder de SP's en civiele bescherming was het dodental hoger geweest. Informatie die maar al te zelden wordt verspreid en als dat zo is, is dat meer om het imago van de burgemeester te herstellen dan dat van zijn diensten.
Dat gezegd hebbende, en het moest gezegd worden, we kunnen het ook over een paar dingen oneens zijn, het maakt niet uit. Integendeel, het stelt ons in staat om onszelf te vinden, om onze meningen te delen.
Als ik je op enig moment pijn heb gedaan met mijn woorden, weet dan dat het me spijt, want dat was niet het doel.
Ik hoop dat ik je heb gerustgesteld. We staan ​​allemaal aan dezelfde kant.
Vrede en liefde.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 02/03/10, 10:39

eindelijk goede woorden, en ze verwarmen het hart, bedankt
het is waar dat ik mijn leven niet graag laat zien, maar het is soms nodig om mensen bepaalde dingen te laten begrijpen.
het leven is niet gemakkelijk en daar ben ik het mee eens, maar we vinden altijd ongelukkiger dan wij ... vooral na wat er net aan de kust is gebeurd
en wat ik voorzie gebeurt. de controverse zwelt aan over de nalatigheid van het beheer van deze ramp (ruim voor de ramp) ondenkbaar. Ik zal niets meer zeggen, laat gerechtigheid de zaak afhandelen.
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 02/03/10, 12:44

Geen probleem Zorglub en mijn woorden zijn oprecht, eerlijkheid hoort bij mijn levensstijl. Zoals je ziet, is niet alles verloren. 8)
We ontmoeten elkaar hierover forum ook om bij elkaar te blijven.
Als je je er beter door voelt, we zijn er allemaal gespannen over.
Houd moed, laten we verenigd blijven en werken aan behoud, het zal ons veel ongeluk besparen.
A+
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 02/03/10, 14:16

0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 02/03/10, 14:48

Beiden hebben schuld. Degenen die stedelijke gebieden opnieuw hebben gedefinieerd en degenen die de vergunningen hebben afgegeven. Dat wil zeggen de beslissingsbevoegdheid en de uitvoerende macht.
Hoe kan in dit geval de neutraliteit en objectiviteit van een onderzoekscommissie worden gewaarborgd? De oppositie? Dat zijn er niet veel, dat moet je toegeven.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 02/03/10, 15:11

wikipedia schreef:De Franse president Nicolas Sarkozy, die Charente-Maritime bezoekt, stelt een steunplan van ongeveer 3 miljoen euro voor[65]. Tegelijkertijd ondertekenden "drie ministers, Christine Lagarde (Economie), Brice Hortefeux (Binnenlandse Zaken) en Eric Woerth (Budget)" het decreet waarin de staat van natuurramp wordt erkend, dat op dinsdag 2 maart in het Publicatieblad werd gepubliceerd. 2010 [66],[67].

Philippe de Villiers verklaarde dat "we redelijk moeten zijn en op grotere afstanden moeten bouwen" van de zee [66]. In dezelfde geest wil Chantal Jouanno (staatssecretaris voor Ecologie) "de regels verscherpen".

http://fr.wikipedia.org/wiki/Temp%C3%AAte_Xynthia
De oppositie, als die groen en krachtig was, zou dit soort stadshervormingen hebben belemmerd en een neerwaartse herziening van de stadsplanning langs de kusten hebben aangemoedigd. De zee stijgt, dat wordt al meer dan een kwart eeuw gezegd en herhaald! Niemand luistert.
Is meneer de Villiers verrast? Het lijkt zo...
Als je in de senaat zit, ben je lakser, het is een zielig bewijs.
Als de heer De Viliers niet al zijn krediet wil verliezen, zou hij geneigd zijn de klimaatdreiging van de opwarming van de aarde als nieuws te beschouwen. Dat het de kaart van verstedelijkte kustgebieden opnieuw definieert, rekening houdend met stormen en stijgende wateren. Dat wil zeggen naar beneden, meneer de senator.
Wat betreft de ministers van economie, begroting en tot mijn verbazing :x , van binnenuit worden ze al schuldig bevonden. Evenals hun "evil genius" baas. :onheil:
Zorglub, ik begin je flip te begrijpen!
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 02/03/10, 15:21

Zolang mijn zenuwen hier rauw zijn.
Als de oppositie zich hiertegen wil verzetten, stuur hem dan geld:
http://fr.euronews.net/2009/07/17/naissance-d-un-nouveau-parti-d-opposition-en-georgie/
Aan de andere kant is het voor wapens, Sovjetnoodzaak of een erezaak, ... :schok:
Hier en hen ook zij komen in opstand! Je kunt zelfs hun uitstekende koffie kopen, zo lijkt het...
Wie is de volgende?
Voor Haïti is het voorlopig niet... Maar in Europa, verdomme, ik raak erbij betrokken!!!
En ik wed dat de ambtenaren in Europa nog steeds door de achterdeur zullen komen! :onheil:
We zullen vergeten zijn wanneer de zomer aanbreekt, want we zullen dit moeten beheren:
http://fr.euronews.net/2009/08/17/la-lutte-contre-les-incendies-de-foret-en-europe/
Vrede en liefde :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6987
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2911




par gegyx » 02/03/10, 18:17

Waarom boos worden?
De politici die u citeert, die kennen we al lang.
Opportunisten en leugenaars, en erger! Voor altijd op het beest leven en meer.
Met het nodige vertrouwen om de volgende dag het tegenovergestelde te zeggen van de dag ervoor, te beloven wat ze niet kunnen waarmaken. En als ze het gedeeltelijk doen, is dat omdat ze er heftig om hebben gevraagd bij een andere groep, onder het voorwendsel van opportunisme.

***
Voor Chiapas is de "rebellie" hot! En het is niet nieuw. En dat is normaal.
Het zijn echt Indiaas-Indianen en zijn duidelijk genaaid. Het geld komt niet. En er is regerings- en krachtig racisme tegen hen.
Het is een bewust verwaarloosde regio.

***
Voor koffie is het niet erg, als we dat van onze supermarkten gewend zijn.
En chocolade is nog erger van het ergste. Angstaanjagend lief.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten