Spanning met Rusland in Oekraïne

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Obamot » 14/02/22, 15:15

Christophe schreef:Daar ga je... als je je eigen regels hebt, is het leiden van een leger een beetje ingewikkeld:

D4FB40A2-FBD5-439E-BE86-C840DCD6E8C2.jpeg
D4FB40A2-FBD5-439E-BE86-C840DCD6E8C2.jpeg (84.44 Kio) Consulté 1504 fois
Resultaat van de samenleving van pariteit van middelmatigheid...

85856216-6DEF-42A1-94CD-AFBEAD549278.jpeg
85856216-6DEF-42A1-94CD-AFBEAD549278.jpeg (92.65 KiB) 1507 keer bekeken

Geen gelach : Cheesy:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Christophe » 14/02/22, 15:19

Obamot schreef:Geen gelach : Cheesy:


Te laat, je hebt me daar kapotgeslagen!! PTDR!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par gegyx » 14/02/22, 15:28

Het triggeren? Alleen een serieuze aanval op Dombass met de dood van Russische burgers (pas genaturaliseerd)


Als onmiddellijke reactie zou slechts een snelle vernietiging van Oekraïense strategische punten en westerse wapendepots, de overname van Donetsk en Dombass en een referendum in de maak zijn, en indien mogelijk de omliggende gebieden die het mogelijk zouden maken de Krim te bereiken en indien mogelijk de noordgrens met Marioepol , en om hun hele grens met elkaar te verbinden en vervolgens de Zee van Azov volledig te herstellen.

Maar de bewoners zullen economisch gezien een zware last zijn.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Obamot » 14/02/22, 15:39

...en een aanbod aan de landen van het voormalige Warschaupact (dat voor de gelegenheid moet worden bijgewerkt...), om hen vriendelijk te vragen of ze het niet “voorzichtig” willen re-integreren ( : Mrgreen: )

Er zijn tenslotte veel pogingen om een ​​stukje Rusland in de NAVO te brengen...!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Remundo » 14/02/22, 17:22

Remundo schreef:
Exnihiloest schreef:Dit is zeker de reden waarom de Russen troepen verzamelen aan hun grens met Oekraïne. Ze zijn bang dat ze worden aangevallen door veramerikaniseerde Oekraïners... : Roll:

Dit is slechts mijn mening... hier is het

Ik denk dat de Russen de Amerikanen waarschuwen: als de NAVO voet aan de grond krijgt in Oekraïne, zullen wij het binnenvallen. tenminste door de Dombas.

De NAVO hoeft alleen maar te stoppen met het installeren van raketbases en hellingen voor de deur van Rusland, wil alles beter worden.

Ik herinner er terloops aan dat Oekraïne de historische bakermat van de Russische beschaving is. Moskou heeft enige legitimiteit door Oekraïne in zijn invloedssfeer te willen houden, iets meer dan de imperialistische en verdeeldheid zaaiende Ricanen van Europa...

Korte video die vanaf de eerste 2 minuten de sfeer voor je zet en mijn interpretatie bevestigt.



en het is Le Monde wie publiceert het! Oké, het is stremedroaat vergeleken met LFI. :P
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Obamot » 15/02/22, 03:56

Hoe het uit te leggen?

Zelfs als ik er niet echt in geloof, moeten we een aantal aannames doen....
Wat als de Russen op de hoogte waren van een geheime versnelling van het proces van Oekraïense integratie in de NAVO?

Wat als de Russen hadden voorzien dat ze zouden afglijden naar een beleid van “fait accompli” zoals het beleid dat mislukte met de poging om de “veiligheidspas” te generaliseren naar alle EU-lidstaten? (Het was bijna een succes, maar het vooruitzicht om meegesleurd te worden in een dreigende oorlog heeft misschien geleid tot de vroegtijdige terugtrekking van verschillende landen uit deze schertsvertoning van pseudo-‘gezondheidscrisis’? Met vervalste rapporten en een ernstdrempel die dit rechtvaardigt: vrijwel onbestaande. ..) De “beroemde” belangrijkste reden voor de verandering waar ik naar op zoek was...)

PASS, dat overigens niets anders zou zijn geweest dan een instrument om mensen naar een soort stilzwijgende PASS te leiden in de richting van een ‘versnelde mondialisering’, met versterkte inmenging en de stilzwijgende aanvaarding van ‘een supranationale controle over de bevolking…. alibi gevonden om permanent een veiligheidspas te behouden...? Dit zou goed passen bij de lukrake manier waarop de NAVO de zaken aanpakt: en zou in dit geval de “Great Reset” in Davos verband houden met de Organisatie? Daar zou het duidelijker worden: met een dergelijk alibi zou de planeet in brand kunnen worden gestoken... Om de laatste hulpbronnen te plunderen!

Wat als de PASS slechts een generale repetitie was geweest, een manier om de reactie van het volk op een nieuwe vorm van machtsconfiscatie te testen, buiten elke (echt) politieke agenda om?

Nou ja, zolang we ons in bedrog bevinden, kunnen we net zo goed het legitieme streven van volkeren naar hun autonomie tot het einde toe in beslag nemen, omdat het van zo weinig dingen afhangt, omdat al deze volkeren zichzelf al zouden beheersen via de culturele modellen. in situ!

Wat als de Russen dit Trojaanse Paard-systeem hadden begrepen, van stilzwijgende toelating van bevolkingen, zonder stemrecht, zonder democratisch proces, naar een nieuw controlesysteem, met totale onderwerping van de parlementaire kamers en waarborgen (Senaat, Constitutionele Raad, enz.)

Wat als Oekraïne een integraal onderdeel van deze geheime agenda zou zijn? Wat als de Russen alles wisten...?

Zou het Westen, door het Oekraïense alibi te gebruiken, kunnen hopen de hand van Rusland af te dwingen door Oekraïne “vreedzaam” en bij verrassing in de NAVO te brengen?

Ik speculeer misschien, maar Rusland blijft in beweging.

Verkeer van Russische militaire vliegtuigen op hun grondgebied : Arrowd:

228A5968-87F1-49A0-8F2A-9B8EC3E91AE9.jpeg
228A5968-87F1-49A0-8F2A-9B8EC3E91AE9.jpeg (193.22 Kio) Consulté 1399 fois


De Russen testen opnieuw met succes hun superioriteit op het gebied van elektronische oorlogsvoering : Arrowd:

DDC8A136-794E-4ABD-BE77-C0A23D73C6C6.png


2FF11FC3-E4B4-433C-BB41-63C91DB1A063.jpeg
2FF11FC3-E4B4-433C-BB41-63C91DB1A063.jpeg (280.54 Kio) Consulté 1395 fois
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Christophe » 15/02/22, 09:24

Maar waar gaat hij al deze gegevens vandaan halen???

Nou, dat vind ik eng, oorlog lijkt mij onvermijdelijk... de vraag vandaag is: blijft het lokaal of komt er een internationale escalatie?

Vreemd, de video van de wereld sprak niet zo veel over gas...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Obamot » 15/02/22, 10:06

Ik heb eenvoudigweg mijn accounts uit de tijd van de Russische interventie in de Middellandse Zee gereactiveerd!

Het zou ernstig worden als het vliegdekschip Admiraal Kuznetsov terugkeerde naar zee.
Dit zou kunnen betekenen dat er een blijvend conflict zou ontstaan...

De verwachting was dat het in 2022 klaar zou zijn voor gebruik... Volledig “gemoderniseerd”.
http://www.opex360.com/2020/12/04/une-s ... r-en-2022/

De situatie in Oekraïne, : Arrowd: niet echt de dreiging van een invasie (volgens nieuws uit veldwaarnemingen)

870F7956-B9BF-4B73-92F2-CAF5E98CEB34.jpeg


Ik heb naar alle Russische militaire activiteiten aan de Oekraïense grens gekeken, op dit moment vertegenwoordigt het niet meer dan schermutselingen... Het is de afgelopen vijftien dagen toegenomen, maar het heeft niets te maken met de operaties in Syrië op het hoogtepunt van het conflict...

Op de kaart zien we, ingezoomd, vooral gebaren van aankondigingen in Kiev.
Het lijkt erop dat er enorme activiteiten plaatsvonden aan de kant van Koersk.

Hier is een konvooi (niets bijzonder hightech in deze, geen S300 of S400)



Er staan ​​S400's op de Krim, maar die dateren van 4 jaar geleden... En in Wit-Rusland.
Dit zouden echter geen aanvalssystemen zijn, maar antiraketverdedigingssystemen...

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Christophe » 15/02/22, 12:26

Natuurlijk veranderen!! (of militaire strategie?)

Oekraïne: Rusland bevestigt het begin van een (directe) militaire terugtrekking

Het Kremlin roept een “normaal proces” op en hekelt de westerse “hysterie” over een veronderstelde op handen zijnde invasie van Oekraïne door Moskou.




https://www.lesoir.be/424214/article/20 ... ire-direct
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Spanning met Rusland in Oekraïne




par Rajqawee » 15/02/22, 13:59

We wachten op communicatie van het Elysée om ons te vertellen dat het dankzij Macron en het vaccinatiepasje is.
3 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten