Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par sicetaitsimple » 16/02/20, 21:53

GuyGadebois schreef:Persoonlijk beoefent 99% van mijn familieleden nog steeds skiën (of iets anders) in het resort, nou ze gaan er alleen heen, ik blijf thuis en neuk je overigens. : Mrgreen:


99% van uw gezinsleden? Of het is verkeerd, of je hebt echt een heel groot gezin!
Misschien heb je vanavond een beetje misbruik gemaakt van een van de "3B" die je in je inleiding presenteert (eten, baise, drinken).
Morgen zal het beter zijn. Welterusten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par GuyGadebois » 16/02/20, 23:55

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Persoonlijk beoefent 99% van mijn familieleden nog steeds skiën (of iets anders) in het resort, nou ze gaan er alleen heen, ik blijf thuis en neuk je overigens. : Mrgreen:


99% van uw gezinsleden? Of het is verkeerd, of je hebt echt een heel groot gezin!

90. Is het beter? Of 9/10 als je dat liever hebt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par Remundo » 17/02/20, 01:00

nog steeds als het lange tijd negatieve temperaturen had,

maar lever sneeuw per helikopter wanneer het 10 ° C is ... het is domheid, het is waanzin. :schok:
0 x
Beeld
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par Eric DUPONT » 17/02/20, 08:49

Met vloeibare stikstof kost het maken van sneeuw met positieve temperaturen 10 keer minder dan de helikopter. Met een ton vloeibare stikstof van 30 euro zou het mogelijk zijn om 2 ton sneeuw te maken. Dus 50 ton = 750 euro.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par Christophe » 17/02/20, 09:55

Remundo schreef:nog steeds als het lange tijd negatieve temperaturen had,

maar lever sneeuw per helikopter wanneer het 10 ° C is ... het is domheid, het is waanzin. :schok:


Nu ik erover nadenk, ben ik verrast dat Macron de methode niet gebruikte om de zee van rotsen te verbergen voor zijn "sneeuw" in Chamonix : Mrgreen:

Het is gewoon waanzin, waanzin die de algemene waanzin van ons economisch systeem vertaalt (als dit is gebeurd, betekent dit dat er economische winstgevendheid is geweest !!) !!

Gisteren heb ik een verslag over Franse croissants in de VS overgeslagen: croissants worden gebakken aan de oostkust om "heet" naar de westkust te worden gestuurd ... uiteraard per vliegtuig ... Er is geen p * tin de croissants aan de westkust ???

Ik geloof dat Parijse eetstokjes hetzelfde doen richting ... Japan!
1 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par ENERC » 17/02/20, 13:35

In totaal werd ongeveer 80 m3 sneeuw verplaatst door lucht. "Deze beslissing is genomen om lokale spelers te ondersteunen die al sterk zijn beïnvloed door de klimatologische omstandigheden", drong de faculteitsraad aan en gaf aan dat "de geschatte kosten ongeveer € 5 zijn".


Beeld

Met de video van de helikopter:



Het is hoog tijd om na te denken over het plaatsen van een ATV-track.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par n.Chr. 44 » 17/02/20, 13:58

Dat alles voor 80m3 sneeuw ??? !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par Remundo » 17/02/20, 14:50

de helikopter is ongetwijfeld het meest energie-verbruikende middel dat men zich kan voorstellen om sneeuw te verplaatsen.

wat betreft de afgezette sneeuw, het is niet schitterend ... het maakt modder met de natte aarde.

dit alles om tegen de natuur in te gaan die niet langer voldoende sneeuwbedekking biedt,

en in de zin van de domme junkmaatjes die willen skiën.

mijn eerbetoon aan deze synthese Beeld

0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par sen-no-sen » 17/02/20, 17:05

Een van de kenmerken van het huidige economische systeem is ongevoeligheid voor groeiremmende signalen *.
Dit vertaalt zich in bijna suïcidaal doorzettingsvermogen in de zoektocht naar economische groei als de situatie dat niet meer toelaat. Dit manifesteert zich op een veelvoud van manieren en we hebben daar een goed voorbeeld van.
Sneeuwtransport per helikopter in de Pyreneeën, per vrachtwagen in de Vogezen, systematisch gebruik van sneeuwkanonnen of sneeuwverplaatsing door sneeuwruimers, de logica is altijd hetzelfde: volharden in activiteiten.
De belangrijkste resorts investeren nu in de bouw van watercomplexen om hun aanbod te diversifiëren, wat hun faillissementen zal versnellen. De enorme schuld bedoeld om de economische activiteit te behouden zal niets veranderen, Parijse toeristen zullen geen 600 km reizen voor ga voor een spa ...
Wijsheid zou een terugtrekking en een terugkeer van natuurlijkheid naar onze bergen opleggen.



* In een gezond organisme hebben groeiremmende signalen de rol van beperking van het energieverbruik om zich aan te passen aan veranderingen in het milieu.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Sneeuwlevering per helikopter in de Pyreneeën




par GuyGadebois » 17/02/20, 18:05

Ik vat:
Beeld
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten