Zullen milieuactivisten dit prachtige record kunnen evenaren?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par sicetaitsimple » 11/03/20, 19:17

ABC2019 schreef:Het is gewoon een feitelijke observatie die ik maak: dat ondanks de vele toespraken, de overgrote meerderheid van de mensen die het comfort van het westerse leven kennen het helemaal niet willen opgeven, integendeel, ze zijn op zoek naar hoe breid het uit, rekening houdend met bronnen of klimatologische beperkingen, maar zonder hun comfort op te geven (wat echter de eenvoudigste oplossing zou zijn om toe te passen). Ze demonstreren veel vaker om hun koopkracht te behouden of te vergroten dan ze te verliezen (en terecht, want als we willen verliezen, is het niet erg ingewikkeld, hoeven we niet te vechten!). En ik merk ook op dat degenen die er weinig of geen toegang toe hebben veel meer moeite doen (soms ten koste van hun leven) om te proberen te integreren dan het omgekeerde.
Daar moeten toch goede redenen voor zijn?


Zelfs interventies hierop forum over een "gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst" die als uitgangsvoorwaarden wordt gesteld "raakt mijn comfort niet aan" .... in de zin "mijn comfort is een redelijke standaard".
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par GuyGadebois » 11/03/20, 19:43

Behalve dat er zoveel ideeën over comfort zijn als mensen in de wereld.
Ik had een rapport gezien waarin ik een oudere arme Koreaanse dame vroeg, wat was haar droom, antwoordde ze: Op een dag sliep ze op een matras. :(
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par sicetaitsimple » 11/03/20, 20:48

GuyGadebois schreef:Behalve dat er zoveel ideeën over comfort zijn als er mensen in de wereld zijn. (


Dat is eigenlijk wat ABC zei, het lijkt mij? En dat heb ik alleen geïllustreerd met een zeer representatief voorbeeld dat hieruit is gehaald forum.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par GuyGadebois » 11/03/20, 21:05

sicetaitsimple schreef:Dat is eigenlijk wat ABC zei, het lijkt mij?

Ik weet niet wat het u lijkt, maar het concept van comfort in de westerse samenleving is veel verder gegaan dan het simpele bezit van een matras om onder behoorlijke omstandigheden te slapen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par sicetaitsimple » 11/03/20, 21:13

GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:Dat is eigenlijk wat ABC zei, het lijkt mij?

Ik weet niet wat het u lijkt, maar het concept van comfort in de westerse samenleving is veel verder gegaan dan het simpele bezit van een matras om onder behoorlijke omstandigheden te slapen.


Ik begreep niet dat uw persoonlijke idee van comfort in feite beperkt is tot het bezit van een matras ... Dus waarom zou u bij ons komen om dit voorbeeld van het Koreaans eruit te halen? Heb je hem de jouwe gestuurd, matras?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par GuyGadebois » 11/03/20, 21:16

sicetaitsimple schreef:Ik begreep niet dat uw persoonlijke idee van comfort in feite beperkt is tot het bezit van een matras ... Dus waarom zou u bij ons komen om dit voorbeeld van het Koreaans eruit te halen? Heb je hem de jouwe gestuurd, matras?

(Geweldig, ik heb mijn hansworst helemaal van mij, officieel!)
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par sicetaitsimple » 11/03/20, 21:50

GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:Ik begreep niet dat uw persoonlijke idee van comfort in feite beperkt is tot het bezit van een matras ... Dus waarom zou u bij ons komen om dit voorbeeld van het Koreaans eruit te halen? Heb je hem de jouwe gestuurd, matras?

(Geweldig, ik heb mijn hansworst helemaal van mij, officieel!)


Ik kan me trouwens niet herinneren dat u antwoordde op de goede werking van uw nieuwe gasauto?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par GuyGadebois » 11/03/20, 23:27

sicetaitsimple schreef:Ik kan me trouwens niet herinneren dat u antwoordde op de goede werking van uw nieuwe gasauto?

Maar je ziet het niet omdat het je niets kan schelen. Waarom ... een probleem? : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par ABC2019 » 12/03/20, 00:41

GuyGadebois schreef:Behalve dat er zoveel ideeën over comfort zijn als mensen in de wereld.
Ik had een rapport gezien waarin ik een oudere arme Koreaanse dame vroeg, wat was haar droom, antwoordde ze: Op een dag sliep ze op een matras. :(

uh ja en hoe is dat in tegenspraak met wat ik zei? Ik heb nooit gezegd dat het concept van comfort absoluut was, ik zei alleen dat degenen die gewend waren aan westers comfort het over het algemeen niet wilden opgeven, en sommige arme mensen willen duidelijk iets meer dan alleen een slaapmatras ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Zullen milieuactivisten deze prachtige plaat kunnen evenaren?




par GuyGadebois » 12/03/20, 14:46

ABC2019 schreef: et sommigen arm natuurlijk iets meer willen dan alleen een matras om te slapen ...

Nee, de meeste. Het was slechts een voorbeeld om te illustreren wat ik zei.
Tussen een miljardair die 10 villa's bezit, 50 auto's, gouden kranen, onyx sanitaire voorzieningen, een of twee privéjets, een jacht in Sologne, een jacht van 100 meter lang, een of meer demi-mondaines in elke haven, en iemand die alleen de essentiële dingen heeft om te overleven, heeft één ding gemeen: ze willen hun "troost" niet opgeven.
Door nadelen, COXNUMX-voetafdrukprobleem, is er geen foto.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten