Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par GuyGadeboisTheBack » 27/06/21, 18:58

Christophe schreef:Ah ah ah... wil je anders een BAN?

Iedereen begreep het demografisch !!

Pffff domme corrector!!!

Hihihi.... : Mrgreen:
Anders zie ik meer een leegloop van het platteland vanwege onze industriële landbouwproductiemodellen en dumpingbeleid (zoals het GLB), waardoor onze fabrikanten van rotzooi deze in de opkomende landen goedkoper kunnen verkopen dan wat ze zouden kosten als ze ter plekke zouden worden gekweekt of geproduceerd. , waardoor ze gedwongen werden zich aan te sluiten bij de prachtige sloppenwijken en deze te bevolken. Degenen die niet over de middelen beschikken, moeten tenslotte gewoon gaan verzamelen wat er op de gigantische stortplaatsen wordt gegooid... : Mrgreen: maar :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Christophe » 27/06/21, 18:58

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:...
De oplossing is echter eenvoudig maar zeer politiek incorrect: ga akkoord om onze levensstandaard door 10 te delen!

Geen wat mij betreft.
Maar je doet wat je wilt, je bent geweldig!

...


Oh ja hoor!! Je kunt gemeen redeneren Cohn Bandit de Rode Pedofiel !!

Ik accepteer mijn armoede als ENSAM-ingenieur en weet je wat, ik ben er zelfs trots op omdat mijn gebrek aan rijkdom toekomstige generaties niet zal verwoesten!!

Ga je gang en verzamel wat veel geld!! Wat gaat dat je opleveren zonder nakomelingen?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Exnihiloest » 27/06/21, 19:07

ABC2019 schreef:het eerste wat hij zegt over Claude Lorius op 2'30 is al onzin... Ik stopte daar. Als ik niets anders te doen heb als het vanmiddag te warm is; Ik zal naar de andere onzin luisteren.

Deze onzin werd al aangekondigd in de samenvatting van minuut tot minuut, zoals ‘decarboniseren’. Het had dus geen zin om de video zelfs maar te bekijken.

De klimaatmodellen van het IPCC falen, ze convergeren niet, dus is het nutteloos om plannen te maken voor de komeet op de inconsistente basis van hun apocalyptische voorspellingen in Nostradamus-stijl.

Voordat u handelt, moet u zeker zijn van de feiten. Het eerste is om altijd de feiten te verifiëren die ons zouden aanmoedigen om te handelen, binnen het raamwerk van de gevestigde wetenschap, wat niet het geval is bij de klimatologie.
De rest is intellectuele masturbatie en discussie over barpijlers (of, bij verandering van tijden, over barpijlers). forum :) ).
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2656

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par sicetaitsimple » 27/06/21, 19:22

Christophe schreef:Ik accepteer mijn armoede als ENSAM-ingenieur....

Ben jij nu een ENSAM-ingenieur???
Bovenal denk ik dat je, gezien de algemene inhoud van je laatste berichten, iets te veel hebt gedronken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Christophe » 27/06/21, 19:27

ENSAIS was de gewone algemene ENSAM-wedstrijd...dus ja, ik kan mezelf als een ENSAM-ingenieur beschouwen en daarom als een ENSAM- en SLECHTE ingenieur!

Vind je het een probleem dat we zijn afgestudeerd aan een ENS in Frankrijk en arm zijn (omdat we geen lul willen zuigen?)?

Omdat ik geen alleenstaand geval ben!! Verre van dat, maar ik ben niet bang om dat te zeggen het systeem verpletterde mijn carrière qua carrière !!


ps: wat laatste berichten : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par ENERC » 27/06/21, 19:46

Christophe schreef:Vind je het een probleem dat we zijn afgestudeerd aan een ENS in Frankrijk en arm zijn (omdat we geen lul willen zuigen?)?

Als je ingenieur bent, ben je óf slecht, óf je wordt de expert waar we niet zonder kunnen, óf je doet iets anders.

Het is verontrustend om te zien hoeveel ingenieurs andere dingen doen omdat ze het niet meer aankunnen (bijvoorbeeld je professionele telefoon de hele avond en tijdens de vakantie aan laten staan).
Het is des te vervelender omdat we ingenieurs nodig hebben om de wereld van morgen te bouwen zonder olie, zonder gas, zonder steenkool en met weinig minerale hulpbronnen.

Met zo weinig aandacht voor degenen die de grijze massa vormen die de samenleving kan veranderen, stevenen we regelrecht af op obscurantisme en de ineenstorting van de beschaving.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Exnihiloest » 27/06/21, 19:50

Christophe schreef:...
Ik accepteer mijn armoede als ENSAM-ingenieur en weet je wat, ik ben er zelfs trots op omdat mijn gebrek aan rijkdom toekomstige generaties niet zal verwoesten!!

Ik veronderstel dat je geen ‘ENSAM-ingenieur’ bent geworden om je te beperken tot een site als econologie.com en je tijd te besteden aan het opnieuw maken van de wereld in nutteloze discussies over de forum. Ik kan het niet geloven. Wat is jouw ambitie in het leven? Heb je je roeping gemist en zoek je trots op het feit dat je niet hebt bereikt wat je wilde, maar dat het goed zou zijn voor toekomstige generaties? Trots op waar we oorspronkelijk niet voor zijn, dat heeft geen zin.

Ga je gang en verzamel wat veel geld!! Wat gaat dat je opleveren zonder nakomelingen?

Het gaat mij niet om cirkels. Ik ben het zoontje van een boer, op zijn kleine boerderij een paard en 4 koeien, mijn ouders zijn helemaal opnieuw begonnen, zelfs geen hulp van hun familie, en met betaalde banen hebben we nooit goud gerold.
Maar ik ben geen patiënt die de hele tijd over anderen kwijlt omdat ze troost willen of omdat ze dat graag zouden willen in een samenleving met GAFA's, voedsel in overvloed en grote farmaceutische bedrijven. Ik kan je vertellen dat de kinderen die tijdens de Tweede Wereldoorlog van troost werden beroofd, voor het leven getekend waren en dat terecht goedgemaakt hebben.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je gebrek aan cultuur is op veel gebieden zichtbaar, je relativeert niets, je weegt niets, gooit altijd olie op het vuur, blaast altijd het kleinste probleem op en de machtigen of de samenleving beschuldigen, altijd willen dat anderen voldoen aan jouw ideaal van de samenleving, nee, je bent nergens tevreden mee.
Uw boodschap is die van intolerantie.
Van mijn kant vraag ik niemand om te leven zoals ik door hen te beschuldigen van het vernietigen van toekomstige generaties als ze dat niet doen, ik vraag niemand om volgens mijn grillen te leven, en ik zeg tegen degenen die niet blij zijn met zijn lot , om het te veranderen als hij ballen heeft. Dit is wat alle immigranten die vanuit Afrika naar ons toekomen, doen.

Dus doe wat je wilt, saboteer je levensstandaard als je wilt, maar laat degenen die je achteruitgang niet willen met rust.


Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Christophe » 27/06/21, 19:55

Je hebt gelijk!! Ga weg pov exni idioot...Ik zie dat je Quetchi echt kent!

Kijk naar het intellectuele bankroet van Frankrijk: de meeste ENS-ingenieurs hebben het maandelijkse minimumuurloon niet betaald... al zo'n 20 jaar!!

En ja, een ingenieur die 60 tot 80 uur per week werkt en netto 2000 euro betaalt, is armer dan een vuilnisman, ambtenaar of soortgelijke leraar... en vele andere beroepen die doen hun mond veel meer open dan verarmde ingenieurs door een economische context die vooral middelmatigheid beloont!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Exnihiloest » 27/06/21, 20:00

ENERC schreef:...
Met zo weinig aandacht voor degenen die de grijze massa vormen die de samenleving kan veranderen, stevenen we regelrecht af op obscurantisme en de ineenstorting van de beschaving.

Dat is nogal specifiek voor Frankrijk. Veel jongeren die hun diploma in de VS behalen, doen er alles aan om daar te blijven en een baan te vinden die hen fascineert.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Klimaat, ecologische crisis verzoenen sceptici en overtuigd?




par Christophe » 27/06/21, 20:01

je hebt gelijk
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten