Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par sen-no-sen » 12/11/19, 20:48

sicetaitsimple schreef:Door je tegen elkaar op te zetten, zullen we uiteindelijk geloven dat nazi-Duitsland en Japan echt slachtoffers waren ...


We negeren met plezier de massale verkrachtingen die tijdens het geallieerde offensief werden gepleegd, 'de goeden' zijn vooral biologische structuren die onderhevig zijn aan determinismen die tot het ergste kunnen leiden. En dan Rusland, dat de zwaarste stammen moest betalen de tweede wereldoorlog, werd die niet al snel aangewezen als de nieuwe vijand om te vechten?
De historische krachten die de bevolking tot extremisme hebben gedreven, zoals het Japanse nationalisme of het Duitse nazisme, moeten niet alleen verklaard worden om veroordeeld te worden, het is de rol van de wetenschap, zo niet het simpele feit van het veroordelen van de vijand als een monster kan dan alle mogelijke verschrikkingen tegen hem rechtvaardigen,die noodzakelijkerwijs een meerderheid van burgers omvat.
Zoals elders uitgelegd, vindt menselijk gedrag bij wijze van voorbeeld plaats binnen een gegeven architectuur Daesh verscheen niet krassen, maar op de ruïnes van een natie. Meer dan een plicht om te onthouden, is het een plicht om de mechanismen te begrijpen die ten grondslag liggen aan de geschiedenis die wordt opgelegd op straffe van veroordeling om de horror cyclisch te herbeleven.
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par GuyGadebois » 12/11/19, 20:51

sen-no-sen schreef:Zoals elders uitgelegd, vindt menselijk gedrag bij wijze van voorbeeld plaats binnen een gegeven architectuur Daesh verscheen niet krassen, maar op de ruïnes van een natie.

Daesh is slechts een van de vele avatars van de Taliban, "gecreëerd" (gesteund, gefinancierd) door de VS (Saudi-Arabië en Pakistan) om het communistische regime in Kabul tegen te gaan tegen de achtergrond van een oliepijpleiding (Unocal). Hier meer olie.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par sicetaitsimple » 12/11/19, 21:09

[quote = "sen-no-sen"] De massaverkrachtingen die tijdens het geallieerde offensief zijn gepleegd, worden genegeerd, "l / quote]

Ah, hier ben ik medeplichtig (door de gedachte) aan massaverkrachtingen! Neem je pillen, het voorkomt dat je gek wordt. Als je erover wilt praten
Russen, specificeert de. Dit is een vrij speciaal geval, zelfs als het niets verontschuldigt.
Het is vreselijk, beide manieren zijn het erover eens. Uiteindelijk is er iemand die verliest en in dit geval is het de aanvankelijke agressor (Duitsland / Japan) die noodzakelijkerwijs "betaalt" voor wat hij eerder heeft laten doorstaan. Het is oorlog ... .
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par GuyGadebois » 12/11/19, 21:20

sen-no-sen schreef:En toen Rusland, dat de zwaarste stammen in de Tweede Wereldoorlog betaalde, werd het niet snel aangewezen als de nieuwe vijand om te vechten?

De "Red Fear" werd geboren in de VS vanaf 1917, het duurde tot 1920 en meer dan een angst, zou je kunnen spreken van psychose!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par GuyGadebois » 12/11/19, 21:23

sicetaitsimple schreef:Ah, hier ben ik medeplichtig (door de gedachte) aan massaverkrachtingen!

Ben je niet een beetje paranoïde?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par sicetaitsimple » 12/11/19, 21:34

GuyGadebois schreef:Ben je niet een beetje paranoïde?


Mogelijk, het is gewoon het argument van Sen-no-Sen dat direct volgt op wat ik zei dat me deed reageren. Ik kopieer:

sicetaitsimple schreef:
Door je tegen elkaar op te zetten, zullen we uiteindelijk geloven dat nazi-Duitsland en Japan echt slachtoffers waren ...

Sen-no-sen in directe reactie: we negeren massaal de massale verkrachtingen tijdens het geallieerde offensief ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par GuyGadebois » 12/11/19, 21:42

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Ben je niet een beetje paranoïde?


Mogelijk, het is gewoon het argument van Sen-no-Sen dat direct volgt op wat ik zei dat me deed reageren. Ik kopieer:

sicetaitsimple schreef:
Door je tegen elkaar op te zetten, zullen we uiteindelijk geloven dat nazi-Duitsland en Japan echt slachtoffers waren ...

Sen-no-sen in directe reactie: we negeren massaal de massale verkrachtingen tijdens het geallieerde offensief ...

Ik leg geen verband tussen wat hij schreef (wat waar is) en jouw reactie. Teleurgesteld. Ik had het voor mezelf kunnen nemen, omdat ik (ook) niet heb gesproken over deze oorlogsverkrachtingen die sinds het begin der tijden door alle legers van de wereld worden beoefend. Het was alleen om te illustreren dat de bevolking inderdaad, ongeacht het kamp, ​​altijd de eerste slachtoffers van oorlogen is. Eindelijk, zo heb ik het begrepen.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par sen-no-sen » 12/11/19, 22:06

sicetaitsimple schreef:Ah, hier ben ik medeplichtig (door de gedachte) aan massaverkrachtingen! Neem je pillen, het voorkomt dat je gek wordt. Als je erover wilt praten
Russen, specificeert de. Dit is een vrij speciaal geval, zelfs als het niets verontschuldigt.


Sorry, maar er is me nooit een psychiatrische behandeling voorgeschreven.
Voor de rest is alles echter goed gespecificeerd in mijn berichten die u over mij maakt, misschien nam u mijn opmerking als een tegenstelling tot die van u, mijn excuses, maar ik begrijp het niet goed ???
Ik adviseer u Zenoxite 50mg 's morgens en' s avonds in kruidenthee. 8)

Hervatten:
De verkrachtingen gingen niet alleen over de Russen ...
Aan het einde van de 1944-zomer, kort na de invasie van Normandië, begonnen vrouwen uit Normandië te klagen over verkrachtingen door Amerikaanse soldaten. Honderden gevallen worden gerapporteerd3. Verkrachting en misdaden vinden plaats in verschillende steden waar de GI's zijn gestationeerd, zoals in Reims, Cherbourg, Brest, Le Havre, Caen4.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Viols_durant_la_lib%C3%A9ration_de_la_France
Het verhaal komt niet neer op goeden tegen slechteriken, maar op botsingen tussen ideologische complexen, het is a posteriori dat we de 'minst slechtste' kant kiezen die we kunnen aanwijzen als 'as van het goede' ".
En geschiedenis heeft zijn keerzijde,Aung San Suu Kyi Nobelprijs voor de vrede (1991) voor zijn actie tegen de militaire junta in Birma is snel de grote boze wolf geworden met betrekking tot zijn behandeling met betrekking tot Rohingya... voorbeelden in overvloed.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par sicetaitsimple » 12/11/19, 22:24

sen-no-sen schreef:[
De verkrachtingen gingen niet alleen over de Russen ...
Aan het einde van de 1944-zomer, kort na de invasie van Normandië, begonnen vrouwen uit Normandië te klagen over verkrachtingen door Amerikaanse soldaten. Honderden gevallen worden gerapporteerd3. Verkrachting en misdaden vinden plaats in verschillende steden waar de GI's zijn gestationeerd, zoals in Reims, Cherbourg, Brest, Le Havre, Caen4.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Viols_durant_la_lib%C3%A9ration_de_la_France

Ik heb zeker nooit gezegd dat een leger in operatie exemplarisch was, maar citeer het hele Wikipedia-artikel:

Vanwege het grote aantal geregistreerde gevallen van verkrachting en de verslechtering van het imago van Amerikaanse soldaten in Frankrijk, beoordelen de Amerikaanse commandanten tussen 14 juni 1944 en 19 juni 1945, 68 gewone verkrachtingszaak met betrekking tot 75 slachtoffers 2. Ten minste 50% van de verkrachter soldaten zijn dronken op het moment van hun misdaad. Van de beschuldigde 152 is 139 zwart, terwijl ze slechts 10% van de troepen in het Europese theater vormen.
116 soldaten die voor verkrachting naar de krijgsraad in Frankrijk gaan, 67 worden veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf. Binnen deze groep zijn 81% zwart en 19% wit2.
In totaal worden 49-soldaten ter dood veroordeeld voor verkrachting, maar voor meer dan de helft worden hun straffen tot levenslange gevangenisstraf beperkt. Militaire rechtbanken veroordelen Afrikaans-Amerikaanse soldaten tot zwaardere straffen dan blanke Amerikaanse soldaten2. Sommige schuldige soldaten worden geëxecuteerd, zoals in de Clarence Whitfield-zaak, ter dood veroordeeld door 9 20 in juni te hangen door martial1944 in Canisy. Het Amerikaanse leger executeert dus 10-soldaten voor verkrachting, waaronder 29 Afro-Amerikanen 25, en de Amerikaanse militaire autoriteiten nodigen de slachtoffers uit om de ophanging van de daders 11 bij te wonen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hiroshima, Nagasaki 70 jaar later. Uplifting!




par sen-no-sen » 12/11/19, 23:01

Veel slachtoffers hebben geen klachten ingediend, zoals vaak het geval is bij dit soort misdrijven.
Ik beschouw de Gi's echter niet als klootzakken, de Franse soldaten deden hetzelfde in Algerije en het is een verschrikkelijke neiging die we in de hele geschiedenis van de mensheid vinden. is de roofzuchtige neiging van de mens om geconfronteerd te worden met situaties met zeer hoge stressniveaus a fortiori in een chaotisch historisch kader.
Hieruit kunnen we afleiden dat er noch goed noch slecht is en dat we constant waakzaam moeten blijven voor de evolutie van ideologieën die waarschijnlijk cycli van geweld kunnen doen herleven. in zwang hebben tegenwoordig ook de neiging om haat te doen herleven. :|
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 111 gasten