Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Exnihiloest » 10/04/21, 15:15

Obamot schreef:Dankjewel! Ik zei dat ik heb "niet verder”, dus ik zou niet verder gaan als een prima psycholoog als je maar kunt zijn : Cheesy:

Ben ik naïef genoeg om te geloven dat mensen vervolmaakbaar zijn?

Wanneer willen “spaar de geit en de kool”, was mijn post niet het grootste bewijs van het tegendeel?

Het is niet de eerste keer dat ik opmerkingen maak tegen Electron (iedereen heeft zijn redenen. Maar zoals met iedereen als het goed (beter) gaat, zeg ik het ook, zoals laatst toen ik een bericht van ABC leuk vond toen hij een fout (zonder te overbieden, er is echter niets persoonlijks).

Of moet je het over een specifiek punt hebben?

Je reageert op mij, over het bericht dat ik heb verwijderd, neem ik aan? (Ik wilde het je via PM sturen).
Ik dacht vooral aan je opmerkingen tegen ABC. Volgens beide sceptici zou een samenwerking productiever zijn.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 10/04/21, 16:31

Obamot schreef:"Heilig" heeft gewoon niets te maken met "dit soort zekerheid dat alles technocratisch kan worden geanalyseerd, gemeten"Het is niet alleen een zekerheid, maar vooral een behoefte om zichzelf gerust te stellen vanwege angstaanjagende impulsen bepaald door een onzekere toekomst (toekomst zelf gegenereerd door onze huidige fouten, ik ging niet verder...). Het is geen bleke kopie van de huidige antropotechnische (en opofferende) observatie van de wereld om deze op ideologische wijze terug te krijgen (het “heilige”) zou ik zeggen => rotzooi... Zelfs het “heilige” is beter dan zo'n slordig herstel (opzettelijk nee).

Janic heeft gelijk, dat zeg ik niet specifiek voor jou, maar na je omzwervingen over biodiversiteit, de biotoop en ecosystemen, al wil je daar niet mee omgaan door grove fouten te minimaliseren (voor een keer op een register van natuurbescherming waarover we het meestal eens zijn), vergeet niet dat ook u op een of andere dag, gezien uw invalshoek, WEER met uw eigen tegenstrijdigheden zult worden geconfronteerd. Omdat het soms een beetje beperkt is.

Het is geen slechte wil van mijn kant, noch een lek:
Ik begrijp niet wat je bedoelt, aangezien je woord voor woord herhaalt wat de interviewer aan het begin zegt en dat juist kritiek is op het algemene functioneren, en ik begrijp ook je muggenzifterij over biodiversiteit/ecosysteem niet, aangezien die twee erg nauw verbonden.
Ter informatie: ik ben in het algemeen niet geïnteresseerd in de woorden, noch in de vorm van de uitdrukking, maar in de inhoud van de boodschap, en ik begrijp niet welke inhoud u wilt overbrengen?
Ik vind je gewoon dubbelzinnig en onduidelijk.
Als ik je antwoord, antwoord je mij dubbelzinnig, of je antwoordt niet en ik noem het de 'fake ass'-modus.
Welnu, in tegenstelling tot Tournesol die volgt en die ik negeer (sorry voor de plant), lees ik je opnieuw en reageer ik opnieuw, vertrouwend op wederzijds onbegrip.

PS: Ik had niet echt een uitwisseling verwacht, ik post "ter info", voor degenen die mogelijk geïnteresseerd zijn.

PPS: Ik merkte op dat u de eerste wilde zijn die sprak over het verband tussen covid en biodiversiteit/vernietiging van ecosystemen en dat Monique Robin slecht is : Roll:
en het maakt me niet uit dat ik de laatste ben, ik geef de informatie door als ik die heb, dat is alles. : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 10/04/21, 17:10

Allereerst heb je niet gereageerd op mijn laatste twee berichten (op jou) om te zeggen dat het geen slechte wil en bla-bla-bla is :P

En hoe wil je tot de ONDERKANT van de boodschap komen, zonder de woorden en hun inhoudelijke kern te begrijpen?

Begin met reageren, dan praten we er nog eens over. Hier weet ik niet wat ik moet zeggen: “fake ass” als ik niet directer kan zijn, begrijp ik het niet.

Obamot schreef:"Heilig" heeft gewoon niets te maken met "dit soort zekerheid dat alles technocratisch kan worden geanalyseerd, gemeten"


Nog steeds vooroordelen Beeld
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 10/04/21, 17:21

Obamot schreef:Allereerst heb je niet gereageerd op mijn laatste twee berichten (op jou) om te zeggen dat het geen slechte wil en bla-bla-bla is :P

En hoe wil je tot de ONDERKANT van de boodschap komen, zonder de woorden en hun inhoudelijke kern te begrijpen?

Begin met reageren, dan praten we er nog eens over. Hier weet ik niet wat ik moet zeggen: “fake ass” als ik niet directer kan zijn, begrijp ik het niet.

Beeld

Daar bent u duidelijk, ook al hebt u de boodschap niet specifiek aan mij gericht.
Als je me in je berichten niet citeert, of me niet noemt, weet ik niet of het voor mij is of niet (dat is ook de "valse kont" -modus)

Leg dus het verschil uit tussen afnemende biodiversiteit en gehavende ecosystemen,
Als er een verschil is, wat vertaalt dit zich dan in de praktijk voor fauna en flora?
Dernière édition par eclectron de 10 / 04 / 21, 17: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 10/04/21, 17:27

Exnihiloest schreef:
eclectron schreef:Voor patiënten en nieuwsgierigen : Wink:
https://www.youtube.com/watch?v=-Yo-POp5X74


Het begint met de denkfout van de vogelverschrikker: beweren dat de samenleving beweert dat alles gemeten kan worden, allemaal om de intelligentie en de logica die het aan het werk zet aan te vallen, terwijl deze implementatie alleen is om te meten wat kan worden gekwantificeerd.
De beschuldiging van sciëntisme tegen de gebruikers van de rede, om die af te zwakken, komt steeds weer voor, maar is over het algemeen zinloos en ongegrond.
De omgang met psychologie zoals we in deze video zien, komt van mensen die duidelijk psychologische problemen hebben om zich aan de wereld aan te passen en waarschijnlijk dachten dat deze (pseudo?) wetenschap hen zou kunnen helpen. Het is duidelijk dat we te maken hebben met preken gericht aan anderen die dezelfde problemen hebben, en iedereen stelt zich voor dat dit het algemene geval zou zijn.
Grote onzin die bedoeld is om ons blazen voor lantaarns te laten nemen. Ik zie niet echt enig verschil in dit tirades van mensen die nooit iets concreets hebben voortgebracht, dan in de toespraken van Jehova's Getuigen of Scientology.

Ik kan alleen maar sympathiseren...
Een paar seconden van je leven om weer een beetje tot de realiteit te komen:
https://www.youtube.com/watch?v=-Yo-POp5X74&t=2186s
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Exnihiloest » 10/04/21, 17:53

eclectron schreef:...Een paar seconden van je leven om een ​​beetje terug te keren naar de realiteit:
https://www.youtube.com/watch?v=-Yo-POp5X74&t=2186s

"Jij brengt de gedachte niet voort, maar de gedachte wordt voor jou voortgebracht, zij bezit jou"Als we tot zo'n holle, onnodige verklaring komen, zonder enige operationele betekenis, dan is dat omdat we er ernstig door getroffen worden.
Ik begrijp volkomen dat je indirect denkt. We moeten echter in ieder geval weten aan wie we deze verantwoordelijkheid moeten toevertrouwen. Als het gaat om gekken die hun eigen psychologische problemen moeten oplossen, denk ik niet dat dit relevant is. Kijk in plaats daarvan naar echte filosofen en wetenschappers.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 10/04/21, 18:07

Exnihiloest schreef:
eclectron schreef:...Een paar seconden van je leven om een ​​beetje terug te keren naar de realiteit:
https://www.youtube.com/watch?v=-Yo-POp5X74&t=2186s

"Jij brengt de gedachte niet voort, maar de gedachte wordt voor jou voortgebracht, zij bezit jou"Als we tot zo'n holle, onnodige verklaring komen, zonder enige operationele betekenis, dan is dat omdat we er ernstig door getroffen worden.

De wezens die zich (althans gedeeltelijk) ervan bewust zijn dat ze geen gedachten bezitten, kunnen zich alleen maar inleven in degenen die zich nog steeds in deze waanzin bevinden, zeker in algemene zin.
Ik zou je niet proberen te overtuigen, het is onmogelijk, we zijn het erover eens of we het zien, of niet.
Je ziet het of je ziet het niet, het is heel persoonlijk.
Uw opmerkingen staan ​​in een register van het type: Hoe smaakt de banaan? en bewijs het mij! : Lol: : Lol: : Lol:

Weet dat er iets anders dan het egoïstische leven bestaat, als je daar ooit zin in hebt...
Beeld
Dernière édition par eclectron de 10 / 04 / 21, 18: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 10/04/21, 18:11

eclectron schreef:
Exnihiloest schreef:
eclectron schreef:...Een paar seconden van je leven om een ​​beetje terug te keren naar de realiteit:
https://www.youtube.com/watch?v=-Yo-POp5X74&t=2186s

"Jij brengt de gedachte niet voort, maar de gedachte wordt voor jou voortgebracht, zij bezit jou"Als we tot zo'n holle, onnodige verklaring komen, zonder enige operationele betekenis, dan is dat omdat we er ernstig door getroffen worden.

Wezens die zich (althans gedeeltelijk) bewust zijn dat ze geen gedachten bezitten

maar ze hebben soms nog steeds flitsen van helderheid : Lol:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 10/04/21, 18:17

Nou, je hebt nog werk... EGO-vraag.

eclectron schreef:Daar bent u duidelijk, ook al hebt u de boodschap niet specifiek aan mij gericht.
Als je me in je berichten niet citeert, of me niet noemt, weet ik niet of het voor mij is of niet (dat is ook de "valse kont" -modus)


Misschien noem ik je niet? Waar is dat ?

: Arrowd: En misschien heb ik jou niet genoemd? : Arrowd:

sante-pollution-prevention/coronavirus-covid-19-carte-de-l-epidemie-en-temps-reel-t16331-4060.html?hilit=biodiversit%C3%A9#p440896

En als je direct achter iemands bericht antwoordt, sinds wanneer moet je diegene dan een naam geven? : Twisted:

Zonder dec ben je niet eens consistent met wat je schrijft, uiteraard alleen als we teveel naar onze navel kijken, kijk naar Kiki waar hij is!

Nou, concentreer je, als ik je de onzin vertel die je zegt over ‘biodiversiteit’, loop je het risico later zelf verrast te worden. We hebben soms de indruk dat je zinnen maakt om het maken van zinnen... Je kunt niet zomaar zeggen dat je alleen maar post om te informeren en dat als mensen in de inhoud op oxymorons en sofismen wijzen, je je handen ervan moet wassen, net als een egomane, of misschien ben je “pedrodelavega” en ben je misschien beter dan hij op menselijk niveau.

Ik zeg dat, ik zeg niets, “Ik post alleen maar om te informeren" : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par GuyGadeboisTheBack » 10/04/21, 18:22

Exnihiloest schreef:"Jij brengt de gedachte niet voort, maar de gedachte wordt voor jou voortgebracht, zij bezit jou"Als we tot zo'n holle, onnodige verklaring komen, zonder enige operationele betekenis, dan is dat omdat we er ernstig door getroffen worden.

Vlak daarvoor zegt hij ‘in veel gevallen’, wat impliceert dat het voor hem geen absolute regel is. Dan is deze zin, als basis voor reflectie (ik durf geen meditatie te zeggen), de moeite waard om even bij stil te staan. Het is een mentale oefening, een manier van kijken (een gezichtspunt) die niet ongefundeerd is. Gegeven het feit dat we de vrucht zijn van conditionering vanaf de geboorte (het begrip ‘goed’ of ‘slecht’ speelt geen rol in wat ik uitdruk), spreekt het voor zich dat we alleen (zeer) het denkproces onder de knie krijgen dat tot stand komt. ons bewustzijn. Daarom heeft elke gedachte die we kunnen ‘overpeinzen’, analyseren, een deel van de persoonlijke creatie ‘van het moment’, en andere delen (nader te definiëren) van de geschiedenis die ons heeft gevormd en die de vrucht is van verschillende leringen die we hebben. nooit volledig onder de knie of volledig bereikt. Nee, deze zin is helemaal niet stom, het is wat ik ‘een wereldzin’ noem en wat anderen ‘een allesomvattende zin’ noemen. Ik zie het als een poort naar niet-gewone reflectie. De persoon die mijn ogen heeft, wordt ernstig getroffen, het is degene die geneigd zal zijn te geloven dat hij meester is over zijn gedachten, zijn impulsen, de invloeden uit zijn verleden en dat hij de controle heeft over en kennis heeft van alles in dit proces. Ze houdt zichzelf totaal voor de gek als ze doet alsof ze het gelooft.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten