Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 09/12/20, 09:53

0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Janic » 09/12/20, 11:22

Absoluut niet! : Mrgreen:
We zijn 'daar' begonnen en we zijn 'daar' gebleven, tot mislukken dus. : Lol:
mislukking aan uw kant, aangezien deze discussies uw tegenstellingen tussen zeggen en zijn hebben aangetoond; ja, het is een flagrante mislukking... net als voor de rest van de mensheid!
Izentrop, die Piccard citeert, heeft het laatste woord, als ik het zo mag zeggen.

Izentrop, zoals gewoonlijk verkeerd gelezen of jij, het gaat niet om het verdwijnen van de mensheid maar om de ineenstorting van de samenleving (in haar huidige keuzes) waarbij de rest van het leven op deze aarde betrokken is, maar niet alleen ons gebruikelijke ego
aangekondigd op de Franstalige Zwitserse televisie deineenstorting van onze samenlevingen voor 2030 als we onze manier van leven, denken, handelen niet radicaal veranderen...
Meer dan 48 jaar later hebben we nog steeds niets gedaan, dus als hij de waarheid spreekt, zal in korte tijd 2 derde van de wereldbevolking verdwijnen... Gaan we strootjes trekken?
als er nog stro over is! : Cheesy:
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 09/12/20, 12:31

Altijd het reductieve misverstand dat me vermoeit... en me energie geeft door woede. : Mrgreen:
Zelf is ze toch erg energie-intensief : Mrgreen:
Janic schreef: mislukking aan uw kant, aangezien deze discussies uw tegenstellingen tussen zeggen en zijn hebben aangetoond

Geen tegenstrijdigheid tussen wat ik zeg en doe, aan de andere kant kan men een discrepantie vinden, soms enorm, tussen wat ik rapporteer en wat ik ben. Dit is de realiteit en niet de vertekende visie die je ervan maakt.
Het niet hebben geprobeerd in het licht van passiviteit en conformisme waarvan ik me niet had voorgesteld dat het zo krachtig zou zijn op a forum die 'ecotruc' en open wil zijn.
Halve mislukking van mijn kant sinds ik het heb geleerd : Mrgreen:
Ik ken jou niet. Ik zou je persoonlijk kennen, ik zou meteen hebben geweten of het de moeite waard was om de ervaring met jou te proberen of niet.
Ik ken je nog steeds niet persoonlijk, maar ik ken je beter. Ik heb betaald voor scherm- en toetsenbordblindheid

Ik heb Piccard niet gelezen, de webpagina is leeg voor mij (?), ik stuiterde alleen op de woorden van Izentrop die in ieder geval correct zijn in de orde van grootte en de periode. CF Weiden
Het is dus echt voor niets gekibbel!

Janic schreef: Meer dan 48 jaar later hebben we nog steeds niets gedaan, dus als hij de waarheid spreekt, zal in korte tijd 2 derde van de wereldbevolking verdwijnen... Gaan we strootjes trekken? als er nog stro over is! : Cheesy:

Het is goed om het te zeggen. Persoonlijk geeft het mij geen voldoening om daar te stoppen, aangezien het mogelijk is om ten goede te handelen.

Als ik je lees, hoor ik alleen een oude Franse eikel die alleen maar kan kreunen, met zijn voeten sleept en zijn kont niet beweegt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 09/12/20, 12:36

eclectron schreef:
Obamot schreef:Ik heb niet vaak een man gezien die een thread maakt en dan hara kiri krijgt.

Geen begrip, als ik het ben met wie je praat? waar is harakiri?

Ik wel, ik begrijp mezelf. Lees net je laatste bericht: opbouwend (helaas).
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Janic » 09/12/20, 13:07

janic schreef: mislukking aan jouw kant, aangezien deze discussies je tegenstrijdigheden hebben aangetoond tussen het zeggen en wezen
Geen tegenstrijdigheid tussen wat ik zeg en fais : Arrowu: aan de andere kant kan men een soms enorme discrepantie vinden tussen wat ik rapporteer en wat ik ben. Dit is de realiteit en niet de vertekende visie die je ervan maakt.
Waardering enige persoon vanwege je ego!
Het niet hebben geprobeerd in het licht van passiviteit en conformisme waarvan ik me niet had voorgesteld dat het zo krachtig zou zijn op a forum die 'ecotruc' en open wil zijn.
Je hoeft het niet te weten, maar je kunt elke dag leren dat a forum is een plek om standpunten uit te wisselen, niet voor een regering die haar ideeën zou opdringen (hoewel het langzaam komt), dus er zijn evenveel conformisten als progressieven en je bent niet in de positie om jezelf in de tweede categorie te claimen.
Halve mislukking van mijn kant sinds ik het heb geleerd
een bijbelse stelregel zegt "dat god van kwaad iets goeds kan maken". Je ziet dat je uit een mislukking nuttige lessen kunt trekken.
Ik ken jou niet. Ik zou je persoonlijk kennen, ik zou meteen hebben geweten of het de moeite waard was om de ervaring met jou te proberen of niet.
Dit is het voordeel van anonimiteit, iedereen kan alles zeggen, beweren te zijn of niet.
Ik ken je nog steeds niet persoonlijk, maar ik ken je beter. Ik heb betaald voor scherm- en toetsenbordblindheid
Wat ben je toch stoer! Bovenal kun je het niet verdragen dat je wordt tegengesproken in je fantasieën over een ideale, niet-bestaande samenleving, aangezien er na millennia niets is veranderd, afgezien van een paar verspreide individuen hier en daar.
Jij, ik (misschien) in mijn eigen keuzes. Idealistisch zijn is één ding, pragmatisch zijn is vooral realistisch.
Dus antwoord in afwachting: eet je deze vermoorde dieren voor de geneugten van de mond? Doen en zijn!
Het is goed om het te zeggen. Persoonlijk geeft het mij geen voldoening om daar te stoppen, aangezien het mogelijk is om ten goede te handelen.
Je kent het verhaal van de man die zijn kont van zijn stoel tilt, er drie keer omheen gaat en er weer in gaat zitten “Hoe vaak heb je het gedaan?
Als ik je lees, hoor ik alleen een oude Franse eikel die alleen maar kan kreunen, met zijn voeten sleept en zijn kont niet beweegt. : Arrowu:
Aha eindelijk! het echte elektron onthuld!
Een bloem maakt het niet uit wie ernaar kijkt
Maar daar stinkt ze steeds meer
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 09/12/20, 15:51

Obamot schreef:
eclectron schreef:
Obamot schreef:Ik heb niet vaak een man gezien die een thread maakt en dan hara kiri krijgt.

Geen begrip, als ik het ben met wie je praat? waar is harakiri?

Ik wel, ik begrijp mezelf. Lees net je laatste bericht: opbouwend (helaas).

Het is hara kiri waarvan ik het verband niet zie, voor zover dit onderwerp doodgeboren is, hier in ieder geval.
Opbouwend als je wilt, ik noem het een breuk vanwege sterke divergentie.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 09/12/20, 16:58

Mwouais, jij bent het die het zegt, het is niet alsof je niets hebt gepost, hè... Doe niet alsof je er niets mee te maken hebt.

Aan de ene kant is er de visie die iedereen heeft op de samenleving en aan de andere kant de houding die we tegenover elkaar hebben. Ik wil er niet over discussiëren, maar verwar het niet. Daar wekt het de indruk dat je schiet op alles wat beweegt (voor culinaire dingen beledig je?)

Moraal, als iemand zaait, zal hij oogsten. Maar je lijkt stom dat je het niet wilt zien of herkennen, het bewijs, ik maak me echt geen zorgen, maar je vindt nog steeds een manier om het terug te brengen. Ik zie het zo.
Dus ja, ik blijf erbij en ik zal niets meer zeggen.
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Janic » 09/12/20, 17:15

waar dit onderwerp dood geboren is, hier in ieder geval.
Opbouwend als je wilt, ik noem het een breuk vanwege sterke divergentie.
Aan de ene kant is er de visie die iedereen heeft op de samenleving en aan de andere kant de houding die we tegenover elkaar hebben. Ik wil er niet over discussiëren, maar verwar het niet. Daar wekt het de indruk dat je schiet op alles wat beweegt (voor culinaire dingen...)
niets aan toe te voegen! Je was goed begonnen en toen gleed JIJ uit door absoluut de wereld (van deze site) te willen bekeren tot jouw overtuigingen (op zich niet slecht).
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 09/12/20, 17:21

Obamot schreef:Mwouais, het is niet alsof je niets hebt gepost, hè... Doe niet alsof je daar voor niets bent.

We zouden de geschiedenis opnieuw kunnen doen...
Ik werd meteen geconfronteerd met 'domme' tegenstrijdigheden en nooit met iets constructiefs.
Het onderwerp ligt me na aan het hart, vervolgde ik, ik vond het leuk om bepaalde dingen te delen en altijd die 'domme' tegenstrijdigheid terug (we noemen niemand) dus lange tijd begreep ik dat het DOOD was.
Vervolgens gebruikte ik het onderwerp als een opslagplaats van wat ik dacht dat interessant was en mogelijk om te delen met degenen die lezen maar zwijgen.
De laatste tijd neem ik geen handschoenen meer aan met de 'domme' tegenspraak en zeg ik wat op mijn hart ligt, ook al betekent dat ontslagen worden.

Dus ik ben hier voor wat ik hier ben, eindelijk ..... : Roll:
Er staat ook geen moeder Theresa op mijn voorhoofd.
Alles heeft een grens en het ineenstorten van iets (een onderwerp) is nooit een mooi gezicht : Mrgreen:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Janic » 09/12/20, 18:11

We zouden de geschiedenis opnieuw kunnen doen...
Ik werd meteen geconfronteerd met 'domme' tegenstrijdigheden en nooit met iets constructiefs.
Het onderwerp ligt me na aan het hart, vervolgde ik, ik vond het leuk om bepaalde dingen te delen en altijd die 'domme' tegenstrijdigheid terug (we noemen niemand) dus lange tijd begreep ik dat het DOOD was.
Toen ik de religies begon te bestuderen die in Frankrijk de theologie domineren, vond ik bij iedereen hetzelfde discours als jij en wanneer iedereen hun wederzijdse tegenstrijdigheden onderstreept, nemen ze allemaal de vlucht, te gehecht aan hun overtuiging van bekering voor het enige welzijn van de mensheid. Slechts een paar intellectuelen in deze religies - (daarom heel erg zeldzaam) geven toe dat ze allemaal hetzelfde doel hebben, om de mensheid beter te maken, maar via hun enige kanaal, omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze het juiste zijn, het enige acceptabele kanaal (alle anderen hebben duidelijk ongelijk)
dus geen wonder dat je zo teleurgesteld bent als een JW, een evangelist, een boeddhist, een atheïst of een traditionele katholieke overstuur. Het is niet uniek, hetzelfde fenomeen bestaat in de politiek, in de geneeskunde, eindelijk in de menselijke samenleving! Zoals iedereen heb je overtuigingen en die deel je met jezelf, that's it! Neen?
De laatste tijd neem ik geen handschoenen meer aan met de 'domme' tegenspraak en zeg ik wat op mijn hart ligt, ook al betekent dat ontslagen worden.
Helemaal:Achtervolg het natuurlijke en het komt in galop terug!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten