Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par sicetaitsimple » 02/08/20, 22:56

Sylvestre spiritus schreef:Bekijk goed de demo video van eneco holding, dan zie je dat het mogelijk is...


Ik heb niet op Youtube gekeken of er filmpjes waren van Gérard Majax....
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 02/08/20, 23:51

Brown's gas is een mengsel van 4 moleculen.
H2, O2, H1, O1, zonder de respectieve verhoudingen te specificeren.
Het geheel is over het algemeen stoichiometrisch, omdat het het resultaat is van de elektrolyse van water

https://www.researchgate.net/publicatio ... f/download

Ik moet bekennen dat ik niet weet hoe men kan zeggen dat er H1 en O1 in H2 en O2 zit.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 03/08/20, 00:11

Sylvestre spiritus schreef:
Waarom is het niet ontwikkeld? belangenconflicten en de weigering van de academische wetenschap om zichzelf in vraag te stellen.
In feite is de mensheid (nog) niet klaar ...

Voor mij, en totdat het tegendeel is bewezen, zou de vacuümmotor van Samuel Brown een vreselijke prestatie hebben geleverd.

Bovendien zijn waterstof en zuurstof zeer onstabiele elementen, daarom hebben brandstofcellen de voorkeur gekregen boven andere gasmethoden.
Dus dat laat me een beetje onbewogen :D
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 03/08/20, 07:15



Fabel van de sterkste boom in het bos
“Er was een boom die zich afvroeg hoe hij de sterkste van het bos kon worden. Hij zegt tegen zichzelf dat als hij meer bladeren heeft, hij meer chlorofyl kan hebben en met de zon meer energie om sterker te zijn. Maar dan vallen er meer bladeren in de herfst, waardoor er meer voedsel is voor schimmels en bacteriën. Deze zullen dan meer humus maken om de boom te voeden, waardoor deze sterker wordt. Hij kan dan meer bloemen maken, wat meer bijen zal aantrekken. Hierdoor kan het meer fruit maken, wat meer vogels zal aantrekken. Deze vogels laten hun uitwerpselen achter om hem te voeden en nog sterker te maken. De boom beseft dat hij alleen het sterkst is als hij aan anderen geeft wat hij niet meer nodig heeft en van anderen terugkrijgt zonder er iets voor te vragen.

Hij heeft echter een probleem: hij houdt niet van regenwormen. Hij mag ze niet omdat hij niet weet waar hun staart is en waar hun kop is, en hij durfde het ze nooit te vragen. De boom heeft dan ook een hekel aan regenwormen. Omdat hij de sterkste in het bos is, kan hij ze allemaal laten vertrekken. Maar dat doet hij niet, omdat de boom weet dat hij zonder de regenwormen niet de sterkste boom in het bos zou kunnen zijn. »

Hoe kunnen we deze fabel toepassen op ons dagelijks leven?
We zien in dit verhaal een mooi natuurlijk voorbeeld van circulaire economie. Wat voor de een afval is, is voor de ander grondstof. Dat geldt overal in onze samenleving. Om richting nul afval te gaan, moeten we niet langer iets als afval beschouwen dat we niet langer nodig hebben. Wat voor ons niet langer nuttig is, zal voor iemand anders nuttig zijn. Het is een nieuwe manier van denken die we dagelijks moeten toepassen.

https://www.minicolibri.com/arbre-le-pl ... -la-foret/
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 03/08/20, 07:31

Sylvestre spiritus schreef:
Bekijk goed de demo video van eneco holding, dan zie je dat het mogelijk is...

Het is waar dat ik geen aandacht had besteed aan het gedrag van de gegenereerde gasbellen, het explodeert niet meer maar het brandt nog steeds.
Ik zou nog steeds nieuwsgierig zijn naar een vonk in een fles bruin gecomprimeerd gas : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 03/08/20, 07:49

eclectron schreef:Het is waar dat ik geen aandacht had besteed aan het gedrag van de gegenereerde gasbellen, het explodeert niet meer maar het brandt nog steeds.
Ik zou nog steeds nieuwsgierig zijn naar een vonk in een fles bruin gecomprimeerd gas : Lol:

Grappig..,
Maar pas op dat u de rest niet een beetje verandert in phishing (wat sommige hiaten in de natuurkunde / scheikunde niet zou moeten opvullen...)
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 03/08/20, 08:22

Obamot schreef:Maar pas op dat u de rest niet een beetje verandert in phishing (wat sommige hiaten in de natuurkunde / scheikunde niet zou moeten opvullen...)

Ik begrijp de introductie van het begrip phishing niet? Wat bedoel je ?
Betrapt worden vanwege een hiaat in natuurkunde/scheikunde?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par izentrop » 03/08/20, 08:46

eclectron schreef:
Sylvestre spiritus schreef:Bekijk goed de demo video van eneco holding, dan zie je dat het mogelijk is...
Het is waar dat ik geen aandacht had besteed aan het gedrag van de gegenereerde gasbellen, het explodeert niet meer maar het brandt nog steeds.
Oh jee!, ik had me ook niet gerealiseerd dat je dat moest zien, zo normaal is het.

Diwaterstofmoleculen zijn zo licht en vluchtig dat ze snel in de lucht diffunderen. Als hij zijn aansteker richt, blijft alleen een brandbaar deel over, dat is logisch.
Ik zou nog steeds nieuwsgierig zijn naar een vonk in een fles bruin gecomprimeerd gas : Lol:
Zelfs ongecomprimeerd moet het al een goede scheet laten : Mrgreen:
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 03/08/20, 08:52

izentrop schreef:Diwaterstofmoleculen zijn zo licht en vluchtig dat ze snel in de lucht diffunderen.

Goed punt, het is zeker dat waterstof het moeilijkst op te sluiten is.
Ik had echter gedacht dat de bubbels (van zeep?) en de vrij korte tijd van de demo de samenstelling van het gas niet zo snel zouden veranderen.
Dernière édition par eclectron de 03 / 08 / 20, 08: 54, 3 keer bewerkt.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 03/08/20, 08:53

Sylvestre spiritus schreef:Om je kort eclectron te beantwoorden, is bruin gas geen mengsel van moleculen in de vorm van H2 en O2 zoals je zou verwachten.
Niet te verwarren, de meest uitputtende link over dit onderwerp:
http://crombette.altervista.org/fr_gaz_de_brown.htm

Waarom is het niet ontwikkeld? belangenconflicten en de weigering van de academische wetenschap om zichzelf in vraag te stellen.
In feite is de mensheid (nog) niet klaar ...
Vandaag bevinden we ons in een monocultuur van de geest en iedereen weet hoe steriel het op de lange termijn is.
Je hoeft alleen maar alle problemen te zien die de uitvinders van de verschillende watermotoren zijn tegengekomen !!!


Als een briljante uitvinder een oplossing heeft gevonden om energie op te wekken, is de eenvoudigste manier voor hem om te sleutelen aan een kleine generator om een ​​omvormer van stroom te voorzien en zijn abonnement op het elektriciteitsnet op te zeggen.

Weet jij een voorbeeld?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten