Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 20/07/20, 15:19

Obamot schreef:Ja, maar nu lijkt het erop dat ik je tot het uiterste heb geduwd ... : Cheesy:

niet echt.
Deze zin betekent niets. Ru vertelde me dat het "duur" was, ik bewees dat het niet zo was. Alleen omdat ze het niet doen (en dat doen ze ...), wil nog niet zeggen dat het duur is ... Paralogisme ...

het kan ook suggereren dat uw "bewijs" ook een beetje verrot is ...
Kortom, een paar redenen:

Ik heb het niet over aardolie, aardolie wordt nauwelijks meer gebruikt voor elektriciteit. Wat wordt gebruikt is: kolen, gas, kernenergie, hydraulica en een beetje PV- en windenergie. We zien niet echt in waarom thermodynamische zonne-energie zou worden weggegooid als het niet duur is.
DA3F3BE3-ABF2-4D23-BADE-49F13A1B67B2.jpeg
ABC2019 schreef:
- Het kost nul erts en ...

dat is een grap ... je maakt een thermodynamische krachtcentrale met hout en verlaat jezelf?

Ik vertelde je over de brandstof. Of daar moet de hele industrie stoppen ... Je zult mensen moeten bezetten : Cheesy:

maak je geen zorgen, als er meer olie is, zal er werk zijn, alleen voor eten ...


ABC2019 schreef:
- 80% van de ontvangen energie kan worden omgezet in direct bruikbare energie.

ooh er ... geen Carnot output in je plant? wat is uw warmwaterbron en koude brontemperatuur?

Waar zag je dat ik het had over "opbrengst", dit is stroomafwaarts, in feite is thermodynamische zonne-energie 30% niet meer, aangezien ik het al heb gezegd (terwijl nucleair ... maar ok, laten we het over iets anders hebben) : Mrgreen:

ah, "% van de ontvangen energie kan worden omgezet in energie die direct kan worden geëxploiteerd", is dat geen rendement voor jou?

ABC2019 schreef:
Als je denkt dat het duur zou zijn, noem dan een energiebron die betaalbaar zou zijn in vergelijking ...?!?!?
En wie zou er geen Co2 produceren ...?!?!?

er is geen enkele. Daarom blijven we precies CO2 produceren ...

Ja, zonne ...

het is gek dat er alleen hier toch bekend is ....
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 26/07/20, 07:50

2 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 26/07/20, 11:38

eclectron schreef:https://youtu.be/UsXzqeZ14Ig?t=1814

Behoud en sorteer drachtige Saint-Pierre-vrouwtjes (en andere soorten) om er niet op te vissen en ze zich te laten vermenigvuldigen
300 miljoen eieren per vrouwtje :schok: - om de uitputting van de visbestanden te voorkomen ... Moest erover nadenken!

Je zult zien dat er een trol zal zijn die je zal vertellen "dat er geen gerandomiseerde dubbelblinde studie is om het te bewijzen!" : Cheesy:
2 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 27/07/20, 12:06

0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Sylvester spiritus » 30/07/20, 23:45

eclectron schreef:https://youtu.be/UsXzqeZ14Ig?t=1814

Bedankt Eclectron voor dit delen en je geduld met deze thread ... (ik had geen tijd om je laatste bericht te bekijken)

Ik waardeerde het einde vooral met het aantal Franse innovaties dat niet in Frankrijk op de markt werd gebracht.

het idee om van dorst te sterven naast de fontein leidt me tot deze reflectie:

Al in 1874 presenteerde Jules Vernes in zijn roman L'Ile mystérieuse water als de steenkool van de toekomst ...
Bijna 150 jaar later wordt de belangrijkste productie van waterstof verkregen door methaan te reformeren, waarbij tonnen CO2 vrijkomen.
Er zijn echter veel andere manieren zoals deze:

In deze demo wordt de elektrolyse verbeterd door een katalysator die ook de zuurstof inactief houdt totdat deze wordt gereduceerd tot water.
Resultaat: het is een implosie die ineens minder risico met zich meebrengt.
Er zijn ook meerdere vormen van watermoleculen, waarvan sommige hogere energieniveaus hebben, zoals de ortho-isomeer, en er zijn meerdere manieren om dit molecuul te splitsen, dat van nature fotolyseert in de atmosfeer onder UVV.

Het meest verrassende, wanneer we geïnteresseerd zijn in biologie, is dat we ons realiseren dat onze mitochondriën (de energiefabrieken van onze cellen) volgens hetzelfde principe werken: ze reduceren zuurstof tot water (cytochroomoxidase en ATP-synthase) om de door ATP geproduceerde energie terug te winnen.
En het dateert uit de Grote Oxidatie, meer dan 2 miljard jaar geleden ... dat is niet duurzaam !!!

Europa maakt 1 miljard euro vrij voor groene innovaties en Duitsland 6 voor schone waterstof.
We wedden dat al deze bedragen niet worden verspild : Cry:

Hartelijk
2 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Obamot » 31/07/20, 00:19

Sylvestre spiritus schreef:Al in 1874 presenteerde Jules Vernes in zijn roman L'Ile mystérieuse water als de steenkool van de toekomst ...
Bijna 150 jaar later wordt de belangrijkste productie van waterstof verkregen door methaan te reformeren, waarbij tonnen CO2 vrijkomen.
In deze demo is elektrolyse verbeterd door een katalysator die het ook mogelijk maakt om de inactieve zuurstof te houden totdat deze is gereduceerd tot water.
Resultaat: het is een implosie die ineens minder risico met zich meebrengt.
Er zijn ook meerdere vormen van watermoleculen, waarvan sommige hogere energieniveaus hebben, zoals de ortho-isomeer, en er zijn meerdere manieren om dit molecuul te splitsen, dat van nature fotolyseert in de atmosfeer onder UVV.

Het meest verrassende, wanneer we geïnteresseerd zijn in biologie, is dat we ons realiseren dat onze mitochondriën (de energiefabrieken van onze cellen) volgens hetzelfde principe werken: ze reduceren zuurstof tot water (cytochroomoxidase en ATP-synthase) om de door ATP geproduceerde energie terug te winnen.
En het dateert uit de Grote Oxidatie, meer dan 2 miljard jaar geleden ... dat is niet duurzaam !!!

Europa maakt 1 miljard euro vrij voor groene innovaties en Duitsland 6 voor schone waterstof.
We wedden dat al deze bedragen niet worden verspild : Cry:

Hartelijk

De Duitsers en de Zwitsers moesten wetten aannemen om uit kernenergie te komen, om investeringen in hernieuwbare energie af te dwingen ... En nieuwe ontdekkingen gaan goed ...

Vergeet niet de thermodynamische zonne-energie voor elektrolyse ZONDER Co2 ... Omdat het grote volumes vereist.
https://www.desertec.org/concept-note/
1 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 01/08/20, 19:43

Sylvestre spiritus schreef:
eclectron schreef:https://youtu.be/UsXzqeZ14Ig?t=1814

Bedankt Eclectron voor dit delen en je geduld met deze thread ...

Grappig dat mensen me dit nu vertellen, nu ik mijn geduld heb verlaten, precies : Lol:
Ik heb het niet gezegd, maar nu post ik alleen om dingen te traceren waarin ik ben geïnteresseerd voor toekomstig gebruik als ik tijd heb.
Als iemand anders geïnteresseerd is in wat ik ondertussen post, geweldig : Wink:
Als iemand anders bijdraagt, des te beter ook : Wink:

Ik had het al een beetje gezegd, ik ga op weg naar concrete actie op individueel en vervolgens lokaal niveau.
Ik heb teveel tijd verspild (in het niets (?)) Proberen te overtuigen dat een andere samenleving mogelijk is,
overtuig u ervan dat het een simpele kwestie van wil is, een simpele kwestie van heldere observatie.
De heldere observatie en de simpele handelingen die daaruit voortvloeien, het is niet voor iedereen gemakkelijk. : Roll:

Sylvestre spiritus schreef: het idee om van dorst te sterven naast de fontein brengt me bij deze reflectie

In feite wordt de situatie van de mensheid perfect samengevat in deze zin.

Ik heb je video gezien en een andere van hetzelfde Japanse bedrijf.
Het is mij niet erg duidelijk, ik heb de indruk dat ze "water toevoegen" aan een koolwaterstof.
Het idee is om het aandeel fossiele koolwaterstoffen (50 tot 70%) in brandstoffen te verminderen.
Tenzij ze meerdere processen bevorderen?


Sylvestre spiritus schreef: Resultaat: het is een implosie die ineens minder risico met zich meebrengt.

Het is een detail, maar ik weet niet waarom deze stedelijke legende blijft bestaan. Alle verbranding gaat door een explosiefase en gaat dan door een implosiefase, waarbij de gassen afkoelen.
Waterstof gaat wel eerst door een explosiefase. Het is deze fase die bijvoorbeeld nuttig zou zijn in een verbrandingsmotor. De implosiefase treedt op bij het veel later afkoelen van waterdamp tot water.


Sylvestre spiritus schreef: Het meest verrassende, wanneer we geïnteresseerd zijn in biologie, is dat we ons realiseren dat onze mitochondriën (de energiefabrieken van onze cellen) volgens hetzelfde principe werken: ze reduceren zuurstof tot water (cytochroomoxidase en ATP-synthase) om de door ATP geproduceerde energie terug te winnen.
En het dateert uit de Grote Oxidatie, meer dan 2 miljard jaar geleden ... dat is niet duurzaam !!!

Europa maakt 1 miljard euro vrij voor groene innovaties en Duitsland 6 voor schone waterstof.

Bedankt voor deze info, ik wist het niet.
A+
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Sylvester spiritus » 01/08/20, 21:23

eclectron schreef:

Sylvestre spiritus schreef: Resultaat: het is een implosie die ineens minder risico met zich meebrengt.

Het is een detail, maar ik weet niet waarom deze stedelijke legende blijft bestaan. Alle verbranding gaat door een explosiefase en gaat dan door een implosiefase, waarbij de gassen afkoelen.
Waterstof gaat wel eerst door een explosiefase. Het is deze fase die bijvoorbeeld nuttig zou zijn in een verbrandingsmotor. De implosiefase treedt op bij het veel later afkoelen van waterdamp tot water.

Sorry voor het vergeten:
Wat betreft de implosie passeer ik de directe link: gasbedrijf
https://en.eneco-hd.co.jp/about_us/gas.html
Het belangrijkste verschil is dat het gas verbrandt met zijn eigen zuurstof ...

implosie HHO.PNG
implosion HHO.PNG (316.47 KiB) 1925 keer bekeken
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 02/08/20, 08:07

Bedankt voor de link, ik was niet erg nieuwsgierig naar de kwestie. : Wink:
Er zijn inderdaad 2 verschillende technologieën die Eneco aanbiedt.

Wat betreft elektrolyse, ontsnappen de subtiliteiten die zijn aangekondigd op HHO = Brown's gas = Oxywaterstof.
Ik twijfel een beetje aan de mooie afbeelding over de implosie, omdat het in tegenspraak is met mijn gezond verstand, maar hey, chemie en ik zijn nooit erg goede vrienden geweest, dus alles is mogelijk, inclusief mij om te roken : Lol:


Het patent van Eneco op elektrolyse is al meer dan 20 jaar oud en is verlopen .... Ik betwijfel het grote belang ervan.
https://patents.google.com/patent/US5632870A/en
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Sylvester spiritus » 02/08/20, 18:22

Om je kort eclectron te beantwoorden, is bruin gas geen mengsel van moleculen in de vorm van H2 en O2 zoals je zou verwachten.
Niet te verwarren, de meest uitputtende link over dit onderwerp:
http://crombette.altervista.org/fr_gaz_de_brown.htm

Waarom is het niet ontwikkeld? belangenconflicten en de weigering van de academische wetenschap om zichzelf in vraag te stellen.
In feite is de mensheid (nog) niet klaar ...
Vandaag bevinden we ons in een monocultuur van de geest en iedereen weet hoe steriel het op de lange termijn is.
Je hoeft alleen maar alle problemen te zien die de uitvinders van de verschillende watermotoren zijn tegengekomen !!!

Maar het belangrijkste is er niet:

Om te weten waar je heen gaat, moet je weten waar je vandaan komt!

Een korte samenvatting van de geschiedenis van water:
"Het is al heel vroeg in het heelal ontstaan ​​omdat zijn vorming uit waterstof en zuurstof veel energie afgeeft. Het kon zich daarom zelfs in het koude interstellaire medium vormen en komt in enorme hoeveelheden voor in het heelal. Heelal voornamelijk in de vorm van ijs. of damp.
Wat betreft ons zonnestelsel, ze nam deel aan het vormgeven ervan met de ijscondensatielijn die de tellurische planeten scheidt van de gasreuzen.
Aanwezig op aarde in een vloeibare toestand, heeft het leven mogelijk gemaakt.
Ik geef deze link door om geen roman te schrijven over de dans van water en CO2 op onze planeet:
http://acces.ens-lyon.fr/acces/thematiq ... des-etapes

Ten slotte stelt het nieuwste onderzoek in de biologie ons in staat te begrijpen dat we zelf werken met de energie van water:
(zie zuurstofmetabolisme)
In feite "verbrandt" All Aerobic Living water om te functioneren, dus wij zijn "watermotoren" !!! :P
Als de mensheid dit begrijpt en integreert, kunnen we misschien echt hopen op een "levensvatbare toekomst" ...
Het kan morgen de dag ervoor zijn, ik durf te hopen ...

Met vriendelijke groet.
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten