Dark Water, of hoe industriëlen ons met water vergiftigen

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Covid, of hoe fabrikanten nog rijker worden




par GuyGadeboisTheBack » 14/01/22, 16:53

SwollenPortfolios.JPG
EnfluresDePortefeuilles.JPG (87.95 Kio) 1635 keer bekeken
(The Chained Duck van 12/01/2022)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par Ahmed » 14/01/22, 17:11

Afgezien van enige karikatuur kunnen deze beurspieken worden verklaard door het tropisme naar toenemende ongelijkheid (wat feitelijk is) en ook door een effect van de overvloed aan kwantitatieve versoepelingsbeleid die relatief weinig inflatie veroorzaken met betrekking tot de verdeelde bedragen, omdat ze voornamelijk toegewezen aan onroerend goed in grote steden en financiële activa. Deze beursinflatie weerspiegelt veel minder de prestaties van bedrijven dan de rol van afzetmarkt (in de hydraulische zin van het woord) die financiële producten spelen. Deze laatste vervangen het falende vermogen van traditionele producenten van waarde en stellen, in tegenstelling tot wat populistische analyses beweren, in staat om deze industrieën in verval te ondersteunen, althans tijdelijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par GuyGadeboisTheBack » 14/01/22, 18:04

Ahmed schreef: (in de hydraulische zin van het woord)

Druk op Klusjesman Vervorming... : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par Ahmed » 14/01/22, 18:05

We doen niet opnieuw! : Oops:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par Obamot » 14/01/22, 18:25

En dit, terwijl de kleine lokale economie, de kleine boeren en de schulden aan alle kanten waarschijnlijk nog nooit zo veel hebben geleden in een halve eeuw. Sterfgevallen door zelfdoding zijn soms hoger dan die van covid... Er zijn talloze eigenaren van KMO's die, zodra hun salaris is betaald, geen echt salaris meer voor zichzelf hebben. GAFAM's e-commerce heeft grote hoeveelheden opgegeten!

En deze resultaten zijn onfatsoenlijk, aangezien de schuld van Frankrijk ongetwijfeld € 3 miljard zal bedragen... wat het enthousiasme van de kiezers bij de volgende verkiezingen (als die er zijn) zou moeten temperen...
Dernière édition par Obamot de 14 / 01 / 22, 18: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par Ahmed » 14/01/22, 18:30

Ik begrijp het verband niet dat u legt tussen de slachtoffers van de evolutie van de markt (deze markt waar ze op stemden toen het gunstig voor hen was) en het bedrag van de schuld; kun je de achtergrond van je gedachte verduidelijken?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par GuyGadeboisTheBack » 14/01/22, 18:31

Ahmed schreef:We doen niet opnieuw! : Oops:

We zouden willen dat we dat niet konden, op jouw manier... : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par Ahmed » 14/01/22, 18:40

Het is helemaal waar! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par Obamot » 14/01/22, 18:57

Je vraagt ​​me om een ​​moeilijke synthese, ik probeer iets...

Ahmed schreef:Ik begrijp het verband niet dat u legt tussen de slachtoffers van de evolutie van de markt (deze markt waar ze op stemden toen het gunstig voor hen was) en het bedrag van de schuld; kun je de achtergrond van je gedachte verduidelijken?
Ik maak geen statistieken, ik heb het over de zwaksten en de schuld die moet worden terugbetaald en die het gevolg is van de nalatigheid van opeenvolgende polissen.
Onder degenen die u citeert, zijn er enkele die onafhankelijk werden omdat ze zich niet geschikt voelden voor de geestdodende slavernij van loon in loondienst, omdat ze te maken hadden met repetitieve taken, niet in staat waren zich aan te passen aan veeleisende schema's, enz. . Ze gaven de voorkeur aan alle beperkingen van het leven, soms als een onafhankelijke veroordeelde, wat hen paradoxaal genoeg een groter gevoel van vrijheid gaf.

Ik heb het over het verraad van de huidige regering, die beweerde dat de schatkist leeg was om hervormingen door te voeren:
— “Er is geen magisch geld” (- E. Macron en zijn beroemde formule...)

Maar wie slaagde erin om tijdens deze covid-crisis zoveel miljarden te vinden als nodig was, en om thingies-vaxchins te kopen.
Bovendien geloof ik niet in een “evolutie van de markten”, in termen van vooruitgang voor koorddansers! Voor zover ik heb kunnen waarnemen, is de economische situatie voor hen gestaag verslechterd sinds de jaren 80. Terwijl de schuld alleen maar is toegenomen, wat een impact heeft op de levensstandaard verlaten koorddansers in een voortdurende zoektocht naar aanpassing en aanhalen van de riem, en als we in de illusie van een (precaire) balans leven, is dat alleen dankzij de daling van de productiekosten (en andere handigheid, ik herinner me de kosten van computers in de jaren 90, die 10 waard waren tot 000 en die welke vandaag 50 miljoen zouden moeten kosten, glippen in de zak en worden 'smartphones' genoemd, en we vinden nieuwe auto's voor minder dan € 000,– ), en ook de eisen van koorddansers zijn gedaald, zij die, moe van de oorlog, hebben niet meer zoveel keus...

Dit is wat ongeveer mijn gedachten op dit moment samenvat! Het 'eco'-landschap heeft grote omwentelingen ondergaan en het principe van geldschuld blijft schuld. Ik had niet de moed om verder in te gaan op de details van "abstracte waarden", maar er zou materiaal zijn... : Wink: Ik stelde mij tevreden met het uiten van een vleugje observatie op het niveau van bescheiden consumenten.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Dark Water, of hoe industriëlen ons vergiftigen met water




par Ahmed » 14/01/22, 19:51

Bedankt, dat is duidelijker!
Ik zou niet willen spreken over de nalatigheid van opeenvolgende regeringen, omdat ze reageerden op dezelfde externe imperatieven die op geen enkele manier van hen afhingen (ik zeg dat niet om hen te "excuseren", wat mij weinig uitmaakt, maar voor de nauwkeurigheid van de 'analyseren').
Wat betreft zelfondernemerschap, is het interessant op te merken dat de oude klassentegenstelling "arbeider/baas" in dit geval oplost en laat zien (voor degenen die het willen zien!) dat wanneer de twee conflicterende (maar complementaire) agenten gecondenseerd tot één en dezelfde persoon, elimineert dit op geen enkele manier de beperking van de markt, die voorheen leidde tot de uitbuiting van de een door de ander en die nu leidt tot zelfexploitatie van zichzelf in het licht van algemene concurrentie. dit toont aan dat het niet om een ​​persoonsrelatie of een wilsrelatie gaat, maar om een ​​algemene en onpersoonlijke dwang.
De verslechtering van de levensomstandigheden van de "koorddansers" op de markt (mooi beeld!) en het toenemende beroep op schulden zijn niet causaal met elkaar verbonden, maar gaan ermee gepaard. De geleidelijke uitzetting van de arbeiders berooft hen van de voorwaarde om te overleven in een organisatie die haar haar principiële basis heeft gemaakt (op dezelfde manier echter als de genoemde uitzetting!) en de schuld komt tussenbeide om de waardecreatie te compenseren die verloren is gegaan door een externe bijdrage van fictieve waarde (vermoedelijk in de onwaarschijnlijke toekomst). Maar deze waarde, zoals ik onlangs opmerkte, irriteert voornamelijk de financiële sfeer en is nauwelijks aanwezig in het dagelijkse leven van gewone burgers. Schulden zijn dus niet de directe oorzaak van deze moeilijkheden. Het is volkomen absurd om te denken dat ze anders kunnen worden terugbetaald dan door nieuwe schulden. Daarom is het belangrijk dat overheden goede leenvoorwaarden krijgen, die alleen kunnen worden verkregen door bezuinigingsmaatregelen die de ernst van hun beheer moeten aantonen (= een goede rating).
U zult merken dat de verlaging van de productiekosten het gevolg is van de kleinere hoeveelheid menselijke arbeid in de betreffende goederen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten