De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 06/12/18, 12:24

Het lijkt erop dat er, zo wordt gezegd, in zeker goed geïnformeerde kringen een wetenschappelijke consensus bestaat over de opwarming van de aarde van antropogene oorsprong. Drie tegenvoorbeelden onder honderden.

  • De Noor Ivar Giaever, Nobelprijswinnaar voor de natuurkunde in 1973, nam in 2011 ontslag bij het American Institute of Physics (APS) vanwege zijn onenigheid over de exclusieve verantwoordelijkheid van de mens bij de opwarming van de aarde.

  • « De opwarming van de aarde is een hypothese die is afgeleid van theoretische modellen en gebaseerd is op simplistische relaties, die een temperatuurstijging aankondigt, die wel wordt verkondigd maar niet wordt aangetoond. Er zijn talloze tegenstrijdigheden tussen voorspellingen en direct waargenomen klimaatfeiten, waarbij de opzettelijke onwetendheid van deze flagrante verdraaiingen een wetenschappelijk bedrog vormt. »
    Marcel Leroux, emeritus hoogleraar klimatologie aan de Jean Moulin Lyon 3 Universiteit

  • Wat betreft het weigeren van de opwarmpauze (pausebuster):
    « [De auteur van het artikel, Tom Karl] heeft alleen maar aangedrongen op wetenschappelijke beslissingen en keuzes die de opwarming maximaliseerden en de literatuur minimaliseerden... In zijn pogingen om het idee van een pauze in de opwarming van de aarde in diskrediet te brengen, haastte [hij] zich om op tijd te publiceren. om de nationale en internationale klimaatbeleidsonderhandelingen te beïnvloeden. »
    John Bates, ex NOAA (ontwerper van het programma voor de productie en conservering van klimaatgegevens, Obama-medaillewinnaar)

Nooit in de natuurkunde komen beroemdheden op deze manier in de strijd tegen de huidige theorieën; in de natuurkunde bestaat er een echte consensus.
We zien deze meningsverschillen alleen in de klimatologie, en terecht: deze gepolitiseerde wetenschap wordt beoefend als een pseudowetenschap.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 06/12/18, 12:34

‘Je zegt de hele tijd veel valse dingen.’
Janic


------------------------
Deze laster van Janic gaat de grenzen te buiten. Laster, overstroming en ontkenning van feiten zijn zijn methoden, terwijl ik zojuist mijn goede trouw heb getoond:

Wauw! meteen grote woorden. Ik beef van angst!
Geroddel?
In Frankrijk is smaad een strafbaar feit dat wordt gedefinieerd als de “beschuldiging of toerekening van een feit dat de eer of de achting schaadt van de persoon of het lichaam aan wie het feit wordt toegeschreven”. Bij gebrek aan toegerekende feiten is elke schandelijke uiting, minachting of scheldwoord een belediging (art. 29 van de wet van 29 juli 1881 betreffende de persvrijheid)
Heb je niet het gevoel dat je over dit onderwerp of over andere bent begonnen? Bijvoorbeeld : Iedereen heeft het recht te beweren ongeschoold te zijn Booooouhhh, maar dat is smaad! : Cry: Tenzij het een belediging is... naast de vele anderen!
DES Vegetariërs verwarren duidelijk nazi-praktijken met onze behandeling van dieren, dat is algemeen bekend!

Zoals je schrijft DES vegetariërs, enz... Hoeveel? 10, een miljoen?
Overstromingen!
Dat is alles, u heeft uw keuze gemaakt, dat wil zeggen: zeg bij voorkeur alles.
en ontkenning van feiten zijn zijn methoden

Als ontkenning van de feiten (in de onderwerpen waar ik meestal mee te maken heb) ben jij kampioen en buig ik nederig voor deze meester!
U ontkent de woorden van echte wetenschappers wier werk, eerst ontkend door uw collega’s, uiteindelijk steeds meer erkenning krijgt over de hele wereld. Toon dus een beetje nederigheid, bij gebrek aan wijsheid en eerlijkheid.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 06/12/18, 15:45

Janic schreef:
‘Je zegt de hele tijd veel valse dingen.’
Janic


------------------------
Deze laster van Janic gaat de grenzen te buiten. Laster, overstroming en ontkenning van feiten zijn zijn methoden, terwijl ik zojuist mijn goede trouw heb getoond:

Wauw! meteen grote woorden. Ik beef van angst!
Geroddel?
[i]In Frankrijk is smaad een strafbaar feit dat wordt gedefinieerd als de “beschuldiging of toerekening van een feit dat de eer of de achting schaadt van de persoon of het lichaam aan wie het feit wordt toegeschreven”...

In dit geval beschuldiging van voortdurend liegen. Ja, het kan voor de rechter komen. Maar als u een klacht zou moeten indienen tegen al degenen die u belasteren omdat ze te klein zijn om het onderwerp te beheersen en dus ad personam aanvallen, zouden we onze tijd in rechtszalen doorbrengen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par sen-no-sen » 06/12/18, 17:08

Exnihiloest schreef:Nooit in de natuurkunde komen beroemdheden op deze manier in de strijd tegen de huidige theorieën; in de natuurkunde bestaat er een echte consensus.
We zien deze meningsverschillen alleen in de klimatologie, en terecht: deze gepolitiseerde wetenschap wordt beoefend als een pseudowetenschap.


Ja, behalve dat het klimaat een zeer complex geheel is, vandaar enkele meningsverschillen. Het is ook hetzelfde in de natuurkunde met de snaartheorie, we kunnen soortgelijke opmerkingen maken bij alle studies die zich bezighouden met complexe systemen: psychologie, sociologie enz...
Vandaar mijn eerste opmerking: het is prijzenswaardig om sceptisch te zijn, maar twijfelachtig om te beweren.
Gezien het aantal onderzoeken over dit onderwerp lijkt het mij enigszins twijfelachtig om de ongeldigverklaring van de RCA te beweren; twijfel kan nergens het bewijs van vormen.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 06/12/18, 17:40

Deze laster van Janic gaat de grenzen te buiten. Laster, overstroming en ontkenning van feiten zijn zijn methoden, terwijl ik zojuist mijn goede trouw heb getoond:

Wauw! meteen grote woorden. Ik beef van angst!
Geroddel?
[i]In Frankrijk is smaad een strafbaar feit dat wordt gedefinieerd als de “beschuldiging of toerekening van een feit dat de eer of de achting schaadt van de persoon of het lichaam aan wie het feit wordt toegeschreven”...


In dit geval beschuldiging van voortdurend liegen. Ja, het kan voor de rechter komen. Maar als u een klacht zou moeten indienen tegen al degenen die u belasteren omdat ze te klein zijn om het onderwerp te beheersen en dus ad personam aanvallen, zouden we onze tijd in rechtszalen doorbrengen.

Als je de onderwerpen waarover ik tussenbeide echt had gevolgd, zou je hebben gemerkt dat ik heb gespecificeerd dat wat je zei vals was, omdat je bronnen vals zijn, je herhaalt het alleen maar. Wat u dus herhaalt, liegt over deze onderwerpen: het zijn dus inderdaad leugens. Maar niets houdt je tegen om te stoppen met het citeren van deze bronnen en hun nepnieuws.
Dus in een rechtbank die rekening zou houden met de tekst en de context, zou zij het met mij eens zijn over de relatie tussen uw beweringen, die slechts geloofsdaden zijn in leugenachtige systemen en erger nog als ze officieel zijn.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 06/12/18, 18:16

Janic, laat me alsjeblieft met rust met je ad personam-opmerkingen en je eindeloze gezeur, ik ben niet geïnteresseerd.
Het onderwerp is “De fabel van de antropogene opwarming en de strijd tegen CO2”.
Als u niets over dit onderwerp te zeggen heeft, heeft u het recht om te zwijgen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 06/12/18, 18:38

Janic, laat me alsjeblieft met rust met je ad personam-opmerkingen en je eindeloze gezeur, ik ben niet geïnteresseerd.
alleen wat jou interesseert is tes gezeur, waar andere sprekers u op hebben gewezen.
Het onderwerp is “De fabel van de antropogene opwarming en de strijd tegen CO2”.
Ik ben niet van het onderwerp afgeweken, ik heb er slechts bepaalde aspecten van overgenomen.
Als u niets over dit onderwerp te zeggen heeft, heeft u het recht om te zwijgen.
jij bent de baas geworden die zichzelf toestaat te beslissen wat legitiem is of niet. Wie denk je dat je bent?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 07/12/18, 00:08

Exnihiloest schreef:Het lijkt erop dat er, zo wordt gezegd, in zeker goed geïnformeerde kringen een wetenschappelijke consensus bestaat over de opwarming van de aarde van antropogene oorsprong. Drie tegenvoorbeelden onder honderden.

  • De Noor Ivar Giaever, Nobelprijswinnaar voor de natuurkunde in 1973, nam in 2011 ontslag bij het American Institute of Physics (APS) vanwege zijn onenigheid over de exclusieve verantwoordelijkheid van de mens bij de opwarming van de aarde.
Er zijn Nobelprijswinnaars die het slechter hebben gedaan. : Mrgreen:
  • « De opwarming van de aarde is een hypothese die is afgeleid van theoretische modellen en gebaseerd is op simplistische relaties, die een temperatuurstijging aankondigt, die wel wordt verkondigd maar niet wordt aangetoond. Er zijn talloze tegenstrijdigheden tussen voorspellingen en direct waargenomen klimaatfeiten, waarbij de opzettelijke onwetendheid van deze flagrante verdraaiingen een wetenschappelijk bedrog vormt. »
    Marcel Leroux, emeritus hoogleraar klimatologie aan de Jean Moulin Lyon 3 Universiteit
  • https://fr.wikipedia.org/wiki/Marcel_Le ... climatique
  • Wat betreft het weigeren van de opwarmpauze (pausebuster):
    « [De auteur van het artikel, Tom Karl] heeft alleen maar aangedrongen op wetenschappelijke beslissingen en keuzes die de opwarming maximaliseerden en de literatuur minimaliseerden... In zijn pogingen om het idee van een pauze in de opwarming van de aarde in diskrediet te brengen, haastte [hij] zich om op tijd te publiceren. om de nationale en internationale klimaatbeleidsonderhandelingen te beïnvloeden. »
    John Bates, ex NOAA (ontwerper van het programma voor de productie en conservering van klimaatgegevens, Obama-medaillewinnaar)
  • Een medaille heeft je nog nooit slimmer gemaakt en dit break-verhaal is breed uitgelegd.

    Désolé : Mrgreen: Ik kon het niet laten om je tegenstrijdigheden op te merken, ondanks het feit dat het niets zal veranderen aan je hardnekkige overtuigingen en dat je met je gebruikelijke minachting op mij zult reageren.
    Zoals ik vaak tegen Janic herhaal, is een citaat dat vandaag de dag nog steeds relevant is: “de kleren maken de monnik niet”.
    0 x
    Janic
    Econologue expert
    Econologue expert
    berichten: 19224
    Inschrijving: 29/10/10, 13:27
    Plaats: Burgundy
    x 3491

    Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




    par Janic » 07/12/18, 16:54

    Zoals ik vaak tegen Janic herhaal, is een citaat dat vandaag de dag nog steeds relevant is: “de kleren maken de monnik niet”.
    Het is waar! net als ik zeg ik: “waar zijn je bewijzen” die nooit aankomen. "De outfit van de wetenschapper is niet nodig voor de wetenschapper"
    0 x
    "We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
    izentrop
    Econologue expert
    Econologue expert
    berichten: 13644
    Inschrijving: 17/03/14, 23:42
    Plaats: picardie
    x 1502
    Neem contact op met:

    Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




    par izentrop » 07/12/18, 17:10

    Janic schreef:
    Zoals ik vaak tegen Janic herhaal, is een citaat dat vandaag de dag nog steeds relevant is: “de kleren maken de monnik niet”.
    Het is waar! net als ik zeg ik: “waar zijn je bewijzen” die nooit aankomen. "De outfit van de wetenschapper is niet nodig voor de wetenschapper"
    Welk bewijs? Vraag het als je het niet begrijpt :D

    Als het niet uit de bron komt, citeer ik in het algemeen bij voorkeur de authentieke wetenschappelijke studie of een persartikel dat ernaar verwijst.
    0 x

     


    • Vergelijkbare onderwerpen
      antwoorden
      bekeken
      laatste bericht

    Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

    Wie is er online?

    Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten