De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par wirbelwind262 » 23/12/18, 22:24

nee maar hier is de schade van een kanonskogel als licht, moeten we dit soort obscurantistische onzin weer verdragen?!? :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
we zijn de slordige cognitieve dissonantie beu, en er is geen knop 'Ik vind het niet leuk' :x
Wat zijn de mods aan het doen?!
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 24/12/18, 10:21

nee maar hier is de schade van een kanonskogel als licht, moeten we dit soort obscurantistische onzin weer verdragen?!? :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
we zijn de slordige cognitieve dissonantie beu, en er is geen knop 'Ik vind het niet leuk' :x
Wat zijn de mods aan het doen?!
de rol van forums Het is niet de bedoeling om er een platform voor welke waarheid dan ook van te maken, maar het is een plek voor de uitwisseling van standpunten, die vaak (bijna altijd) tegengesteld zijn.
Het begrip onzin is precies EEN standpunt, obscurantistisch of niet. Bovendien zou dit begrip van obscurantisme, dat sommigen graag gebruiken vanuit een ander gezichtspunt dan het hunne, met meer nuance moeten worden gebruikt (of helemaal niet!)
Het niet leuk vinden, of juist wel leuk vinden, van deze of gene toespraak is meer een kwestie van emotie dan van rede. Wat mij ‘gevaarlijk’ lijkt, is deze neiging om alle oppositie het zwijgen op te leggen, wat wij censuur noemen, behalve dat degenen die anderen willen censureren, zelf niet gecensureerd willen worden en er daarom een ​​diepgaande tegenstrijdigheid zit.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 25/12/18, 21:35

wirbelwind262 schreef:nee maar hier is de schade van een kanonskogel als licht, moeten we dit soort obscurantistische onzin weer verdragen?!? :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
we zijn de slordige cognitieve dissonantie beu, en er is geen knop 'Ik vind het niet leuk' :x
Wat zijn de mods aan het doen?!

Omdat viscerale reacties tegenwoordig steeds meer de plaats innemen van argumenten, zijn we onder de indruk van de kracht van uw reactie met betrekking tot de RCA. Geen behoefte meer aan cijfers, geen behoefte meer aan gegevensverwerking, geen behoefte meer aan theorieën, geen behoefte meer aan interpretatie, als we u lezen, kunnen we alleen maar overtuigd zijn. Niet beter gehoord sinds Nabila's laatste interview op tv (behalve dat ze nog wat beleefder was).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Forhorse » 26/12/18, 08:26

En jij bent het die dat zegt!? dood gaan van het lachen!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 26/12/18, 09:25

En jij bent het die dat zegt!? dood gaan van het lachen!
Het valt niet te ontkennen dat hij een gevoel voor formule heeft, ook al is dat niet geschikt voor de gelegenheid.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 27/12/18, 09:52

Janic schreef:dit begrip van obscurantisme, dat sommigen graag gebruiken vanuit een ander gezichtspunt dan het hunne, zou met meer nuance moeten worden gebruikt (of helemaal niet!)
Of anders begrijp je de betekenis ervan niet en probeer je je eigen censuur toe te passen, door de pagina's te vullen met forums van tekst zonder enige wetenschappelijke basis, die slechts een relatie heeft met het algemene gezond verstand of primaire emotie.
Ik denk uiteraard aan bepaalde controversiële onderwerpen zoals ‘pesticiden’, ‘GMO’, ‘vaccinatie’.

Wat de RC betreft, hebben we nog steeds het voorrecht wat betreft de negatieve effecten ervan in vergelijking met de landen in het Zuiden, dus het ontkennen ervan is comfortabeler dan accepteren dat we ons alleen maar als klootzakken hebben gedragen.

Nou ja, een late prettige kerst, maar het heeft nog steeds iets met het onderwerp te maken, omdat het gek is en ze zoveel talent hebben:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 27/12/18, 13:08

Forhorse schreef:En jij bent het die dat zegt!? dood gaan van het lachen!

“Stervend lachen”, mooie bevestiging van jou van wat ik zei:
Omdat diepgewortelde reacties tegenwoordig steeds meer de plaats innemen van discussie, zijn we onder de indruk van de kracht van u met betrekking tot de RCA. Geen behoefte meer aan cijfers, geen behoefte meer aan dataverwerking, geen behoefte meer aan theorieën, geen behoefte meer aan interpretatie, als wij u lezen, kunnen wij alleen maar overtuigd zijn...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 27/12/18, 14:05

Janic schreef:
dit begrip van obscurantisme, dat sommigen graag gebruiken vanuit een ander gezichtspunt dan het hunne, zou met meer nuance moeten worden gebruikt (of helemaal niet!)

Of misschien begrijp je de betekenis niet
over het algemeen hebben woorden een betekenis en een etymologie waarvoor ik niets te doen heb. Koester dus wrok tegen deze geleerde geleerden die ze hebben opgericht. Wat betreft de betekenis die wordt toegepast op verschillende omstandigheden: het is de rol van de semantiek, ook al heeft dit woord voor u weinig betekenis, zoals blijkt uit uw talrijke interventies.
en je probeert je eigen censuur toe te passen door de pagina's te vullen met forums van tekst zonder enige wetenschappelijke basis, die slechts een relatie heeft met het algemene gezond verstand of primaire emotie.
En bam nog eentje. Het woord censuur heeft een bijzondere betekenis die je nog steeds ontgaat
http://www.cnrtl.fr/definition/censure
Het benadrukken van de inconsistenties, fouten en leugens in een toespraak is echter geen censuur. Integendeel, het laat zien dat als er een staartkant is, er ook een staartkant is. Of je moet ook degenen die jouw mening op deze site niet delen, van censuur beschuldigen
Voor de wetenschappelijke grondslagen verwijzen, in tegenstelling tot uw gebruikelijke sekten, alle aangehaalde pagina's naar wetenschappelijke artikelen (die u waarschijnlijk niet leest) of officiële artikelen en daarom lijkt het mij dat de emotie die voortkomt uit angst (voor virussen, microben en bacteriën van allerlei) het is eerder jouw kant waar we naar moeten kijken.
Ik denk uiteraard aan bepaalde controversiële onderwerpen zoals ‘pesticiden’, ‘GMO’, ‘vaccinatie’.

Je hebt dus weer eens verkeerd gelezen. Voor pesticiden en GGO's heb ik nee moi, geen vaardigheden om mij eruit te laten zien alsof ik alles net zo weet als jij. Of een forum het is een plaats voor de uitwisseling van meningen, meningen, geen waarheden. Mijn mening, en dat is alles, is om te leunen op het voorzorgsbeginsel in plaats van te vertrouwen op absoluut vertrouwen, terwijl voorgaande decennia hebben aangetoond dat dergelijk vertrouwen over het algemeen misplaatst was.
Wat vaccinaties betreft, het is een onderwerp dat ik al bijna een halve eeuw nauwlettend volg (jullie sekten bestonden toen nog niet eens), dus ‘jij’ (in feite zij) lijken nogal slecht geplaatst om er een visie op te hebben. oud genoeg om de voor- en nadelen van deze producten in te schatten. En net als alles wat “wij” (zij die gewetensvrijheid eisen, hoe dan ook gegarandeerd door de wet, maar genegeerd door regeringen op bevel van de geldmachten) “schrijven, wordt er verwezen naar de officiële sites van de staat, en daarom is er geen sprake van persoonlijke fantasie, noch nepnieuws zoals jouw pseudowetenschappelijke klootzakken en dergelijke.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 27/12/18, 18:45

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 28/12/18, 00:19

Analyse van de nieuwste video van François Gervais door François Marie Bréon https://files.lsce.ipsl.fr/public.php?s ... e&download

Voor degenen die niet bang zijn voor indigestie:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten