De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par GuyGadebois » 27/05/20, 23:59

1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par ABC2019 » 28/05/20, 04:14

behalve dat als je goed naar de video kijkt, er geen algemene berekening is van het aandeel van de landbouw en herbebossing in de vergroening – zoals gebruikelijk in dit soort literatuur, vol met gedeeltelijke cijfers en moeilijk te interpreteren, in het algemeen omdat we alleen de deel dat de meeste angst veroorzaakt. (Herhaal)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par phil12 » 28/05/20, 09:15

ABC2019 schreef:
phil12 schreef:https://blogs.letemps.ch/dorota-retelska/2020/05/27/la-siberie-est-touchee-par-une-vague-de-chaleur-exceptionnelle-35c-au-mois-de-mai/

als er een uitzonderlijk fenomeen is van 10°C boven het gemiddelde, heeft dat niets met RC te maken, het fenomeen zou net zo uitzonderlijk zijn geweest zonder RC. Het is het weer, niet het klimaat, het klimaat is gemiddeld over 30 jaar, is ons genoeg verteld.



Het staat vast dat er geen verband bestaat tussen opwarming en ontwrichting. : Roll:
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par ABC2019 » 28/05/20, 12:05

phil12 schreef:
ABC2019 schreef:
phil12 schreef:https://blogs.letemps.ch/dorota-retelska/2020/05/27/la-siberie-est-touchee-par-une-vague-de-chaleur-exceptionnelle-35c-au-mois-de-mai/

als er een uitzonderlijk fenomeen is van 10°C boven het gemiddelde, heeft dat niets met RC te maken, het fenomeen zou net zo uitzonderlijk zijn geweest zonder RC. Het is het weer, niet het klimaat, het klimaat is gemiddeld over 30 jaar, is ons genoeg verteld.



Het staat vast dat er geen verband bestaat tussen opwarming en ontwrichting. : Roll:

Ik weet niet wat je "stoornis" noemt, het is nogal subjectief, maar nee a priori is er geen duidelijk verband, ik zie niet in waarom excursies vergeleken met het gemiddelde sterker zouden moeten zijn met 400 ppm dan met 300 ppm (wetende dat we zijn het erover eens dat het gemiddelde omhoog gaat).
Er zijn andere mogelijke verschijnselen die grotere variaties kunnen verklaren, bijvoorbeeld de lagere zonneactiviteit in de afgelopen jaren, waardoor de variabiliteit van de circumpolaire stroom toeneemt. Ik zeg niet dat dit de juiste verklaring is, maar het kan ook niet worden uitgesloten.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4758621/
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par GuyGadebois » 28/05/20, 12:12

ABC2019 schreef:behalve dat als je goed naar de video kijkt, er geen algemene berekening is van het aandeel van de landbouw en herbebossing in de vergroening – zoals gebruikelijk in dit soort literatuur, vol met gedeeltelijke cijfers en moeilijk te interpreteren, in het algemeen omdat we alleen de deel dat de meeste angst veroorzaakt. (Herhaal)

Gngna geen cijfers, gnngngn... pffffff. Zou je toevallig niet een beetje dubbelblind willen? : Roll:
De twee Aziatische reuzen, die in totaal 9% van het landoppervlak beslaan, vertegenwoordigen 33% van de vergroening op de planeet sinds het jaar 2000. China – 6,3% van het landoppervlak – draagt ​​daar zelfs 25% aan bij. 42% van deze vergroening komt uit de uitbreiding van bossen en 32% uit de teelt in China, terwijl in India 82% van de vergroening afkomstig is uit de teelt en slechts 4,4% uit bossen.
De auteurs benadrukken echter dat de verandering in bodembedekking door menselijke activiteiten sinds het jaar 2000 de belangrijkste factor is geweest bij vergroening. En dat heeft vooral geresulteerd in teelt; 6 van de 7 aangegeven vergroeningszones op de kaart zijn omdat er intensieve landbouw heeft plaatsgevonden.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par ABC2019 » 28/05/20, 12:19

Ik had dat allemaal gelezen, waarna ik mijn bericht schreef. We praten alleen over China en India zonder de rest te noemen (hoe zit het met de boreale regio's), we tellen regio's zonder hun relatieve oppervlakte te zeggen, enz...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par GuyGadebois » 28/05/20, 12:29

ABC2019 schreef:Ik had dat allemaal gelezen, waarna ik mijn bericht schreef. We praten alleen over China en India zonder de rest te noemen (hoe zit het met de boreale regio's), we tellen regio's zonder hun relatieve oppervlakte te zeggen, enz...

Ja en? Ze praten over China en India omdat in deze twee landen de vergroening sinds 2000 bijzonder waarneembaar is.
Hé, veel plezier, er zijn cijfers:
https://translate.google.com/translate? ... 019-0001-x
De rien.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par ABC2019 » 28/05/20, 12:38

GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:Ik had dat allemaal gelezen, waarna ik mijn bericht schreef. We praten alleen over China en India zonder de rest te noemen (hoe zit het met de boreale regio's), we tellen regio's zonder hun relatieve oppervlakte te zeggen, enz...

Ja en? Ze praten over China en India omdat in deze twee landen de vergroening sinds 2000 bijzonder waarneembaar is.
Hé, veel plezier, er zijn cijfers:
https://translate.google.com/translate? ... 019-0001-x
De rien.

Bedankt, ik twijfel er niet aan dat deze cijfers bestaan. Ik zeg alleen dat dit soort artikelen ons niet in staat stelt een duidelijk idee te krijgen, omdat het slechts geselecteerde gedeeltelijke cijfers geeft, we weten niet echt hoe (maar over het algemeen om te kunnen zeggen "je ziet dat het niet goed is"!)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par GuyGadebois » 28/05/20, 13:07

Natuurlijk is dit alleen maar gedaan, zodat we kunnen zeggen "je ziet dat het niet goed is" (sic)... Nepnieuws, leugens omdat antropogene opwarming niet bestaat, zelfs als dat niet het geval is. betwijfel of de cijfers bestaan. Wij kennen het liedje.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par GuyGadebois » 28/05/20, 15:26

Ik zet de link terug omdat "Mister Figures" zich zeker niet had moeten verwaardigen er naar te kijken, het staat vol met diagrammen, figuren, referenties, grafieken, kortom alles wat een competitieve wetenschapper zou moeten plezieren:
En verder vertaald:
https://translate.google.com/translate? ... 019-0001-x
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten