Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par ABC2019 » 17/11/20, 20:12

Janic schreef:
het kleine verschil dat jij volledig lijkt te negeren is dat ik de redenen heb gegeven waarom ik hem een ​​boef en een charlatan noemde, terwijl jij alleen maar naar buiten komt met onnodige beledigingen.
De redenen van sommigen zijn niet simpelweg de redenen van anderen. Uw redenen zijn echter niet ontvankelijk in de rechtbank en worden op zijn best alleen als meningen beschouwd.


Dat valt nog maar te bezien.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 17/11/20, 23:21

Christophe schreef:Span de zami's, het is ZWAAR !!



Onmogelijk : - "omdat het uit China komt" Beeld Beeld Beeld

1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Macro » 17/11/20, 23:34

Janic schreef: als aan bepaalde voorwaarden niet wordt voldaan, komen de virussen niet tot uiting


Omgekeerd drukken de idioten van mijn soort ... zich uit onder alle omstandigheden ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 17/11/20, 23:59

VetusLignum schreef:
izentrop schreef:[*] SARS-CoV2 is voor 96% identiek aan een vleermuisvirus (RaTG13) dat sinds 2013 bekend is, en een sequentie van dit vleermuisvirus werd gevonden bij 3 mijnwerkers in Wuhan die stierven aan een longontsteking

False.
RaTG13 is pas sinds dit jaar bekend.
In juni zei de WIV dat RaTG13 de nieuwe naam was voor btCov/4991, uitgebracht in 2016; maar dit kan niet worden geverifieerd.
Er wordt aangenomen dat RaTG13 afkomstig is uit de Tongguan-mijn (waar het in 2013 werd verzameld), en de mijnwerkers die daar werkten, stierven in 2012 aan een mysterieuze longontsteking. Maar we weten niet welk virus deze mijnwerkers hadden. weet er misschien wel van, maar het is nog niet gepubliceerd). Bovendien zijn we er niet zeker van dat het een virus was dat de dood van deze minderjarigen veroorzaakte.
Ten slotte twijfelen veel onderzoekers aan de validiteit van RaTG13; het kan nep zijn.
https://threader.app/thread/1320344055230963712
https://threader.app/thread/1316320631567257601

De WIV besluit uiteindelijk details te verstrekken; en het lijkt erop dat de mijnwerkers geen coronavirus hadden.
https://www.nature.com/articles/s41586-020-2951-z

Merk op dat ze bij het lezen ervan 9 SARSr-CoV’s in de mijn vonden, waaronder RaTG13. Hoe zit het met de anderen?
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 18/11/20, 00:23

Obamot schreef:
Onmogelijk : - "omdat het uit China komt"

Voor de Chinezen komt het in ieder geval niet van de WIV (dus geen noodzaak om enig onderzoek te overwegen)

Maar er lijkt geen vooruitzicht te zijn dat de mogelijkheid van een laboratoriumongeluk zal worden onderzocht. De leiding van het instituut heeft erop aangedrongen dat er geen werknemers positief zijn getest, dat er geen levende virussen aanwezig zijn en dat er geen mogelijk verband bestaat met de cluster van infecties.
https://archive.is/2joyK#selection-971.0-971.264
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 18/11/20, 01:18

WIV: Wuhan Instituut voor Virologie.

Ik zeg dit onder alle voorbehoud, Ik heb de versnelling van de onthullingen tegenwoordig gezien, maar ik zie niet hoe het virus beide zou kunnen hebben:
– in december uit Wuhan te zijn gekomen (dwingende mening uitgedrukt door de grootste Amerikaanse en andere ‘wetenschappers’ van de wereld) die zonder enige twijfel bevestigden dat het virus afkomstig was van de openluchtvoedselmarkt van Wuhan … :schok:
– begin november al in het Westen (VS, Italië en Frankrijk, ondersteunend bewijsmateriaal) gesignaleerd en daarom, met de incubatieperiode teruggaand naar “patiënt nul”, er in ieder geval al in oktober was... (mogelijk in de eerste tekenen in juni aan de kant van Washington, dichtbij een P4 Lab van een militaire basis, zonder uit te sluiten dat dit puur toeval zou kunnen zijn).

Dit geldt des te meer omdat men hier al snel kan worden belast met twijfelachtige bijvoeglijke naamwoorden, met het risico van verbanning.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par izentrop » 18/11/20, 02:13

VetusLignum schreef:
VetusLignum schreef:
izentrop schreef:[*] SARS-CoV2 is voor 96% identiek aan een vleermuisvirus (RaTG13) dat sinds 2013 bekend is, en een sequentie van dit vleermuisvirus werd gevonden bij 3 mijnwerkers in Wuhan die stierven aan een longontsteking
False.
RaTG13 is pas sinds dit jaar bekend.
Ik heb deze bewering niet. De persoon die dat zei is Etienne Decroly, onderzoeksdirecteur bij CNRS/Aix Marseille https://lejournal.cnrs.fr/articles/la-q ... rieusement. Dit artikel was niet bedoeld voor het grote publiek en kon verkeerd worden geïnterpreteerd.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Janic » 18/11/20, 07:22

Omgekeerd drukken de idioten van mijn soort ... zich uit onder alle omstandigheden ...
als de idioten zich niet langer konden uiten, zou niemand meer iets te zeggen hebben. Dixit Brassens over idioten! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 18/11/20, 09:33

izentrop schreef:
VetusLignum schreef:
VetusLignum schreef:False.
RaTG13 is pas sinds dit jaar bekend.
Ik heb deze bewering niet. De persoon die dat zei is Etienne Decroly, onderzoeksdirecteur bij CNRS/Aix Marseille [...]. Dit was geen artikel bedoeld voor het grote publiek en verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.

...Goed, laten we even kijken! Beeld Beeld

Yaroslav Pigenet, wetenschappelijk journalist voor de CNRS schreef:.
Denk je dat SARS-CoV-2 uit een laboratorium kwam?
E. D.:
Deze hypothese kan niet worden geëlimineerd, aangezien de SARS-CoV die in 2003 opdook tijdens experimenten minstens vier keer uit laboratoria is gekomen.

https://lejournal.cnrs.fr/articles/la-q ... rieusement


izentrop schreef:- “Ik reageer niet langer op deze onwetende Obamot

Beeld Beeld
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par VetusLignum » 18/11/20, 15:13

Obamot schreef:WIV: Wuhan Instituut voor Virologie.

Ik zeg dit onder alle voorbehoud, Ik heb de versnelling van de onthullingen tegenwoordig gezien, maar ik zie niet hoe het virus beide zou kunnen hebben:
– in december uit Wuhan te zijn gekomen (dwingende mening uitgedrukt door de grootste Amerikaanse en andere ‘wetenschappers’ van de wereld) die zonder enige twijfel bevestigden dat het virus afkomstig was van de openluchtvoedselmarkt van Wuhan … :schok:
– begin november al in het Westen (VS, Italië en Frankrijk, ondersteunend bewijsmateriaal) gesignaleerd en daarom, met de incubatieperiode teruggaand naar “patiënt nul”, er in ieder geval al in oktober was... (mogelijk in de eerste tekenen in juni aan de kant van Washington, dichtbij een P4 Lab van een militaire basis, zonder uit te sluiten dat dit puur toeval zou kunnen zijn).

Dit geldt des te meer omdat men hier al snel kan worden belast met twijfelachtige bijvoeglijke naamwoorden, met het risico van verbanning.



Een circulerende hypothese is dat het virus tussen juni en september 2019 uit WIV is ‘ontsnapt’ (vóór 12 september, toen de WIV-pathogenendatabase ontoegankelijk werd gemaakt).
https://zenodo.org/record/4063813#.X7UknlDLe00
https://threadreaderapp.com/thread/1313 ... 12517.html

De epidemie begon in Wuhan, de VIW is daarmee verdachte nummer 1. Een verdachte die bovendien de elementen van het onderzoek achterhoudt en huiszoekingen weigert.
Als de verdachte het spel van transparantie zou spelen en zou bewijzen dat het virus uit een Amerikaans laboratorium is ontsnapt, dan zou ik daarvoor openstaan.
Maar voorlopig zijn alle ogen gericht op de WIV.

Om verder te gaan:
https://threadreaderapp.com/thread/1275 ... 19072.html
https://threadreaderapp.com/thread/1315 ... 99553.html
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten