Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Janic » 28/07/22, 19:52

kerel
Er is een topic * (dat is een andere, plotseling) die over dit probleem gaat, deze NIET.
middelmatig! Ik doe niet mee aan dit spel van het zoeken naar oplossingen in dezelfde geest als de oorzaak. Het zoeken naar een boosdoener is niet mijn ding en daarom benadruk ik het bij deze. Wat betreft dit onderwerp, welke oplossing is er voorgesteld, afgezien van het verbranden van de heks door te zoeken naar een schuldige die verantwoordelijk is voor alle tegenslagen van de wereld.
Herlees de dieren die ziek zijn van de pest, sindsdien is er niets veranderd. : Cry: :(
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par GuyGadeboisTheBack » 28/07/22, 20:15

(Wat zegt hij???? :schok: ) Ik zeg alleen dat er hier een onderwerp is gewijd aan uw beweringen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Janic » 29/07/22, 07:51

kerel
Ik zeg alleen dat er hier een onderwerp is gewijd aan uw eisen.
welke beweringen? Ik wijs er alleen op dat door de verkeerde kant van de telescoop kijken een verkeerde indruk van de werkelijkheid geeft. Het maakt niet uit wie of wanneer waarom, het gaat erom hoe je eruit komt zonder al te veel verwondingen, de rest is gewoon ijdelheid!

PS; sen no sen startte dit onderwerp met deze woorden:
15/03/20, 14:12
Het staat allemaal in de titel ...
In een crisissituatie is het altijd nodig om de verantwoordelijken te vinden en zondebokken aan te wijzen.
en het is al 167 pagina's dat het duurt voor pruimen. Laten we ons in plaats daarvan concentreren op hoe we eruit kunnen komen, dat is alles!
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 29/07/22, 10:42

Hij zal niet, veel te narcistisch
Janic schreef:kerel
Ik zeg alleen dat er hier een onderwerp is gewijd aan uw eisen.
welke beweringen? Ik wijs er alleen op dat door de verkeerde kant van de telescoop kijken een verkeerde indruk van de werkelijkheid geeft. Het maakt niet uit wie of wanneer waarom, het gaat erom hoe je eruit komt zonder al te veel verwondingen, de rest is gewoon ijdelheid!

PS; sen no sen startte dit onderwerp met deze woorden:
15/03/20, 14:12
Het staat allemaal in de titel ...
In een crisissituatie is het altijd nodig om de verantwoordelijken te vinden en zondebokken aan te wijzen.
en het is al 167 pagina's dat het duurt voor pruimen. Laten we ons in plaats daarvan concentreren op hoe we eruit kunnen komen, dat is alles!
Ten slotte gedraagt ​​​​hij zich vrijwel hetzelfde met jou, mij en anderen, hij valt degenen aan die de moeite nemen om inhoud te plaatsen met een goed hart, uit betrouwbare bronnen en die nuttig is, om het te blijven verknoeien forum - zonder zelf daadwerkelijk "naar voren" te gaan om zijn eigen onderzoeken te publiceren op basis van vaardigheden die hij niet heeft (daarom gaat hij door) - Hij doet BASHING (rapporteerbaar en verboden op veel sociale netwerken - vergis je niet over hij kan het "min of meer goed vinden" met alle jongens die hem wel mogen... om ons dan van opzet na opzet te beschuldigen, de leden tegen anderen op te bouwen... noem ze manipulators, enz (laten we wachten op de "lol”, dat is ongeveer alles wat het kan doen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par GuyGadeboisTheBack » 29/07/22, 13:29

En Ouaoua, in plaats van de onderwerpen te vervuilen met zijn leugenachtige en uitzinnige proza, zijn obsessie voor "Guy", zou hij een vakantie moeten nemen en een stap terug moeten doen in plaats van te proberen hem met de meest verachtelijke middelen ten val te brengen. Tevergeefs, aangezien "Guy" hij niet nep, kapt, verzint zijn berichten, zegt wat hij te zeggen heeft met bronnen, bewijst en manipuleert hij anderen niet (ah deze cajoles van Ouaoua naar degenen die hij gebruikt, het is bijna ontroerend). door te proberen ze zich te laten keren tegen degenen van wie hij af wil...
<<<< dit is een onderwerp vervuiling op de manier van Ouaoua de shit-ouaoua.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 29/07/22, 15:17

Guy-Gy-Rouette pirouette, pinda : Mrgreen: bedekte zwembaden :pijl:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Ahmed » 29/07/22, 17:52

Probeer eens iets anders dan het zwembad, ook al is het seizoensgebonden: het lijkt niet zo goed voor je te werken...
reken het op je af Kerel of humus is onterecht en onproductief. Sen-no-sen had het debat op een heel ander pad gelanceerd, maar het aanvankelijke momentum is meer dan vervaagd... : Roll:
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 29/07/22, 18:07

Ahmed schreef:Probeer eens iets anders dan het zwembad, ook al is het seizoensgebonden: het lijkt niet zo goed voor je te werken...
reken het op je af Kerel of humus is onterecht en onproductief. Sen-no-sen had het debat op een heel ander pad gelanceerd, maar het aanvankelijke momentum is meer dan vervaagd... : Roll:

Het is erg aardig van je en het betekent veel voor me, dus ik ga het opnieuw proberen...

Het is aan beiden gericht op een symmetrische manier neem ik aan...!?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par GuyGadeboisTheBack » 29/07/22, 18:08

Obamot schreef:Het is heel aardig van je en het raakt me, dus ik probeer het nog een keer...

Opgevouwen, dood, barstte in lachen uit!!!!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par izentrop » 08/08/22, 08:21

Er zijn nog veel details die ik niet heb genoemd, zeer leerzaam, zelfs laat...
Twee studies, online gepubliceerd op 26 juli 2022 in het tijdschrift Science, melden dat de Huanan Live Animal Market in Wuhan, China, het epicentrum was van de opkomst van de Covid-19-pandemie en dat deze zich heeft gemanifesteerd door de overdracht van dieren op mensen van ten minste twee verschillende virale lijnen.

Zoals we weten, begon het allemaal op 31 december 2019, toen de Chinese regering de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) op de hoogte bracht van het verschijnen van een epidemie van ernstige longontsteking met onbekende oorzaak in Wuhan (provincie Hubei), een stad met ongeveer 11 miljoen inwoners. Op 2 januari 2020 werden 41 mensen opgenomen in het ziekenhuis met een mysterieuze longontsteking. Onder hen hadden 27 direct contact met de Huanan-markt in de stad Wuhan waar levende dieren werden verkocht. In verschillende ziekenhuizen werden tussen 19 en 18 december 29 de eerste diagnoses gesteld van wat Covid-2019 zal gaan heten.

Een systematische review gepubliceerd in een rapport van de gezamenlijke missie van de WHO en China had aangetoond dat 55 van de eerste 168 gevallen van Covid-19 verband hielden met de Huanan Seafood Wholesale Market.
"Onze resultaten laten zien dat Huanan Market het vroege epicentrum was van de Covid-19-pandemie en suggereren dat SARS-CoV-2 waarschijnlijk is ontstaan ​​door de handel in levende wilde dieren in China", zeggen Michael Worobey, Andrew Rambaut, Kristian Andersen en hun collega's.

Het blijkt dat de eerste gevallen van Covid-19 waren bij mensen die in de buurt van of rond de Huanan-markt woonden. Hoewel de exacte coördinaten van de huizen van 164 patiënten die in Wuhan woonden, ontbraken, konden de onderzoekers de breedte- en lengtegraad van 155 gevallen bepalen op basis van kaarten in het gezamenlijke missierapport van de WHO en China.

De clustering van Covid-19-gevallen in december 2019 rond de Wuhan-markt staat in contrast met wat werd waargenomen tussen begin januari en half februari 2020, toen de verspreiding van gevallen meer verspreid was in Wuhan. Deze gevallen die secundair naar voren kwamen, werden getraceerd via locatiegegevens uit een hulpapplicatie voor mensen met Covid-19 van het sociale netwerk Sina Weibo.
Beeld
Diagram met de locatie van SARS-CoV-2 positieve milieu-uitstrijkjes en gevallen bij mensen in het westelijke marktgebied van Wuhan. Het rechthoekige gebied omgeven door een gearceerde lijn begrenst het "wildlife" -gebied van de markt. De foto links (gemaakt door Edward Holmes van de Universiteit van Sydney in 2014) toont de stapeling van kooien waarin wasbeerhonden en levende vogels worden gehouden. Worobey M, et al. Wetenschap. 2022 26 juli: abp8715.

Veel dierlijke gastheren hebben mogelijk de vooroudervirussen van SARS-CoV-2 gehuisvest, waaronder rode vossen, varkensdassen en wasbeerhonden. Dit vleesetende zoogdier, roofdier van vleermuizen en dat op een wasbeer lijkt, verstopt zich vaak op plekken waar vleermuizen voorkomen. Wasbeerhonden worden het hele jaar door verkocht voor zowel vlees als bont. Het is bekend dat deze dieren in ieder geval tot november 2019 zijn verkocht. Er wordt aan herinnerd dat het nog steeds niet bekend is wat de tussengastheer is die is geïnfecteerd met SARS-CoV-2 en die aanwezig zou zijn geweest op de Huanan-markt of op een boerderij. de handelaren van deze plaats van verkoop van levende dieren.
Vijf milieu-uitstrijkjes die eind 2019 waren verzameld op één locatie waar levende dieren werden verkocht, bleken positief te zijn voor SARS-CoV-2. Daarnaast werden onder meer een metalen kooi, twee karren (van hetzelfde type dat vaak wordt gebruikt voor het vervoer van dierenkooien) en een instrument voor het scheren of verwijderen van veren meegenomen.

Edward Holmes, een van de auteurs van het artikel, een onderzoeker aan de Universiteit van Sydney, kreeg in 2014 de kans om wasbeerhonden te observeren die waren opgesloten in een metalen kooi die boven een kooi met levende vogels was opgesteld. Een recent rapport gaf aan dat het gaas rond deze stal, waarop de kooien van deze dieren waren gestapeld, positief was getest op SARS-CoV-2. Ook was aangetoond dat het virus ook aanwezig was in het water dat van deze locatie en een aangrenzende locatie evacueerde...

de pandemie begon hoogstwaarschijnlijk met ten minste twee afzonderlijke kruisingen van de soortbarrière van dier naar mens in november 2019.

De auteurs zijn formeel: hun epidemiologische simulaties zijn niet verenigbaar met de hypothese van een enkele introductie van SARS-CoV-2 bij mensen om de genetische diversiteit van dit virus te verklaren, wat de fylogenie ervan wordt genoemd. Omgekeerd zijn hun modellen sterk voorstander van afzonderlijke introducties van A- en B-lijnen.
https://www.lemonde.fr/blog/realitesbio ... -a-lhomme/
Dernière édition par izentrop de 08 / 08 / 22, 08: 38, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten