Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Christophe » 11/08/21, 12:15

1 uur durende conferentie over het ontstaan ​​en de crisis van het SARS-coronavirus:

Screenshot 2021-08-11 om 12-14-46 SARS coronavirus het virus dat uit het niets kwam.png
Screenshot 2021-08-11 om 12-14-46 SARS coronavirus het virus dat uit het niets kwam.png (308.15 KB) 870 keer bekeken


SARS-coronavirus: het virus dat uit het niets kwam
Arnaud Fontanet Professor aan het National Conservatory of Arts and Crafts en aan het Pasteur Institute
Volksgezondheid (2018-2019) / Pandemieën
18 februari 2019 17:00 18:00 Lezingen Amphithéâtre Maurice Halbwachs - Marcelin Berthelot

SARS, of ernstig acuut respiratoir syndroom, heeft zijn sporen achtergelaten. Het was in de eerste plaats de eerste grote pandemie van de XNUMXe eeuw. De opkomst is te wijten aan het oversteken van de soortbarrière door een totaal onbekend virus waarvan het reservoir de vleermuis is, en dat mensen zal infecteren door tussenkomst van gemaskerde palmcivetkatten die worden geconsumeerd in restaurants in het zuidoosten van China. Dankzij de vooruitgang in de moleculaire biologie is het mogelijk geweest om het verloop van dit nieuwe virus, dat de planeet in een paar weken tijd veroverde, na te gaan. Het is nog steeds onduidelijk waarom de uitbraak na zes maanden eindigde. Hopelijk kunnen we lessen trekken uit deze generale repetitie die de voorbode is van de volgende grote pandemieën.



Video: https://www.college-de-france.fr/video/ ... 190218.mp4
Audio: https://www.college-de-france.fr/audio/ ... 0-a-fr.mp3
pdf:
UPL7480355239835481487_SARS_Fontanet_cdf.pdf
(2.71 miljoen) Downloaded keer 204


Stream hier: https://www.college-de-france.fr/site/a ... -17h00.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Christophe » 11/08/21, 14:23

Ik heb naar de hele conferentie geluisterd... en het is best verbazingwekkend, want ondanks een oneindig kleinere impact kennen we de oorsprong van het SARS-coronavirus veel beter dan SARS-Cov2...Patiënt 0, zoönosebron, 3 post-epidemische laboratoriumongevallen (Oh goed??? Naaan!!)...

Hij vermeldt patiënt 0 van het MERS-coronavirus ook uit 2012... bron van zoönose ook..

Maar het ergste is dat ik de indruk heb datwe hebben bijna niets geleerd van deze twee voorgaande epidemieën... :onheil: :onheil:

Erger nog: voor SARS zijn politieke verantwoordelijkheden op zich genomen, terwijl de politieke fouten van Sars-Cov2 mij beloond lijken te worden! (benoeming van Byzun bij de WHO...)

De toekomst ziet er nogal somber uit, vrienden!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Christophe » 11/08/21, 14:33

Ik heb deze conferentie toegevoegd aan het eerste bericht van Adrien:

sen-no-sen schreef:Het staat allemaal in de titel ...
In een crisissituatie is het altijd nodig om de verantwoordelijken te vinden en zondebokken aan te wijzen.De verschillende samenzweringsstellingen gaan goed en houden geen stand.
De media voorzien ons van angstaanjagende informatie, afgezien van de grondoorzaken van deze gezondheidscrisis.
Dus wat zijn volgens jou de oorzaken van deze crisis en welke conclusie kan hieruit worden getrokken? forum!)


Toevoeging bewerken Moderatie op 11-08-21, zie absoluut deze 1 uur durende conferentie over de oorsprong van het coronavirus dat SARS veroorzaakt (je zult elders geen tientallen uren verliezen)...het is ook verrassend dat de ziekte van Sars-cov2 COVID werd genoemd, wat een algemene term is die coronavirusziekte betekent...Aangezien er al twee andere COVID-epidemieën waren geweest, SARS en SEAS. Ideeën???..
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Janic » 11/08/21, 14:34

christophe
De toekomst ziet er nogal somber uit, vrienden!
gewoon een beetje donkerder dan normaal, we hebben oorlogen gewoon vervangen door epidemieën om de ‘overflow’ te elimineren, zoals alle dierengemeenschappen. Een oorlog, een epidemie, nog een oorlog, nog een epidemie, enz. en dus minder oorlog = meer epidemieën die opnieuw in evenwicht moeten worden gebracht, zoals bij de klimaatverandering. : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Christophe » 11/08/21, 14:35

Want als je denkt dat dit niet in oorlog zal eindigen, ben je heel naïef! : Cry: : Cry: : Cry:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Janic » 11/08/21, 15:27

Christophe "11/08/21, 14:35
Want als je denkt dat dit niet in oorlog zal eindigen, ben je heel naïef!
oh nee, je was nog niet geboren toen ik ervan overtuigd was dat het in een burgeroorlog zou eindigen. Want in tegenstelling tot wat de jongsten als nieuw beschouwen, broeide dit al vlak na de oorlog. Het is alsof regen of vocht uit de lucht altijd op ons terechtkomt, bij zachte regen of in verwoestende stromen... de keuze is aan jou! :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Christophe » 13/08/21, 14:00

Er is de slechte en de goede complottheoreticus... de goede samenzweerder ziet informatie, hij geeft het door, en de slechte complottheoreticus ziet informatie, hij geeft het door, maar het is niet hetzelfde!



Dit ruikt allemaal naar oorlog!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par Obamot » 13/08/21, 17:44

Christophe schreef:
[Een van de waarschijnlijke hypothesen]


Dit ruikt allemaal naar oorlog!
Ik zei dat half mei met een uiterst betrouwbare bron die het ondersteunde

Obamot schreef:[...]

Ik herinner me nog dat ik bijna een maand geleden zei dat een hoofd van de kliniek mij had geopenbaard dat het een virus van de ‘militaire’ klasse was.
preventie van gezondheidsvervuiling/aftreden-van-dr-raoult-aanhanger-van-chloroquine-van-de-wetenschappelijke-raad-covid19-t16370-2470.html?hilit=military#p400478


Obamot schreef:[...] Ik zou zelfs zeggen dat zelfs als dat het geval zou zijn, noch wetenschappers, noch politici, noch wie dan ook ooit zouden toegeven dat het een “gemanipuleerd militair klassevirus” (zoals ik het hoorde zeggen van een wetenschapper met zeer beperkte toegang tot ultravertrouwelijke medische gegevens) omdat het een golf van wereldwijde paniek zou kunnen veroorzaken met onoverzienbare gevolgen [...]
natuurrampen/coronavirus-wiens-fout-of-wat-en-waarom-t16346-510.html?hilit=military#p400731
Dernière édition par Obamot de 13 / 08 / 21, 17: 52, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par GuyGadeboisTheBack » 13/08/21, 17:47

0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Coronavirus, wie of wat en waarom? Welke oorsprong?




par SixK » 13/08/21, 17:54

Het laatste nieuws: is het een man uit het laboratorium die besmet is geraakt door een vleermuis?

Ik dacht meer aan een verhaal over uitbesteding om de karkassen te verwijderen.
De karkassen doorverkocht op de markt om geld te verdienen, in plaats van de beestjes met verlies te verbranden?

Ik weet niet of onderaanneming veel wordt gebruikt in China en of dit mogelijk is in het P4-lab?
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten