Branden in Australië waren te voorkomen

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par GuyGadebois » 30/01/20, 19:04

Ahmed schreef:Plasmanu, Je schrijft:
Uiteindelijk gaan ze kijken of er nog een boom over is. Het is een geweldig bewijs, maar de studies duren lang en het ontbreekt aan financiële middelen...

Maak je geen zorgen, ze hebben de satellieten en de lidar! : Cheesy:

Ik zou eraan willen toevoegen, in parafrase van de WHO, dat “alles onder controle is”. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par Christophe » 31/01/20, 16:33

Zelfs Reporterre wordt voor de gek gehouden en geeft de CO2-informatie van de Australische branden door:

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par Ahmed » 31/01/20, 16:43

Misschien is het niet omdat je alleen vuur ziet dat er geen rook is... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par Christophe » 31/01/20, 16:44

Oh ja ik begrijp heel goed dat ze ons willen roken!! Ah ah, ze is een prachtige replica!

Of misschien was het de stagiair die deeltjes en CO2 door elkaar haalde...

Omdat de CO2 die over de hele wereld gaat mij aan het lachen maakt... we stoten elke dag 29 miljoen ton CO2 uit alleen al door de verbranding van olie...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par izentrop » 31/01/20, 17:04

Christophe schreef:Omdat de CO2 die over de hele wereld gaat mij aan het lachen maakt... we stoten elke dag 29 miljoen ton CO2 uit alleen al door de verbranding van olie...
Dit is inderdaad een meting van koolmonoxide gemeten door de IASI-satellietmissie in de rook van Australische branden, tussen 3 en 13 januari 2020. Hoe donkerder de kleur, hoe hoger de CO-concentratie. Bron: Maya George/LATMOS/IPSL
Beeld
latmos.ipsl.fr/index.php/fr/61-actualites/actu-latmos/4814-evolution-du-monoxide-de-carbone-par-iasi-suite-aux-feus

Door het jaar heen:
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par Christophe » 31/01/20, 18:18

Dodelijke koolmonoxide, oké, ik zou graag willen dat we het in detail analyseren. Maar hier hebben we het over CO2! CO2 die vrijkomt door alle levende wezens!!
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par ABC2019 » 01/02/20, 08:27

Christophe schreef:Dodelijke koolmonoxide, oké, ik zou graag willen dat we het in detail analyseren. Maar hier hebben we het over CO2! CO2 die vrijkomt door alle levende wezens!!

Ja, maar het vermengt zich niet onmiddellijk met de atmosfeer. Het is alsof je inkt in een badkuip laat vallen en dat een tijdje in het water kunt volgen. Dit is het overschot aan concentratie dat we rond de aarde kunnen volgen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par izentrop » 01/02/20, 10:43

Ik wilde hetzelfde zeggen.
Wat uit de uitlaatgassen van auto's en de rook van branden komt, is koolmonoxide CO.
Het lijkt mij dat de transformatie plaatsvindt door de interactie met atmosferische ozon.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par Christophe » 01/02/20, 10:59

izentrop schreef:Ik wilde hetzelfde zeggen.
Wat uit de uitlaatgassen van auto's en de rook van branden komt, is koolmonoxide CO.
Het lijkt mij dat de transformatie plaatsvindt door de interactie met atmosferische ozon.


Volkomen onwaar...hoe meer CO2 er in de uitlaat zit, hoe gelukkiger de motorfabrikanten zijn...CO wordt alleen geproduceerd bij onvolledige verbranding en is grotendeels (en gelukkig) altijd lager in % vol. aan CO2, behalve misschien wanneer het gewenst is om monoxide te produceren... zoals een gassysteem of een industrieel of medisch proces?

Daar maak je me zorgen... als je niet weet hoe je CO en CO2 van elkaar kunt onderscheiden, begrijp ik dat je sprak over een anekdote over metingen van Pantone-vervuiling :schok: :schok: :schok: :schok:

Je hebt zojuist al je geloofwaardigheid verloren als het gaat om luchtverontreinigende stoffen!

Waterinjectie-motor-pantone / vervuiling-en-co2-of-motor-pantone-t3687-30.html # p378622
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Branden in Australië waren te voorkomen




par Christophe » 01/02/20, 11:08

ABC2019 schreef:
Christophe schreef:Dodelijke koolmonoxide, oké, ik zou graag willen dat we het in detail analyseren. Maar hier hebben we het over CO2! CO2 die vrijkomt door alle levende wezens!!

Ja, maar het vermengt zich niet onmiddellijk met de atmosfeer. Het is alsof je inkt in een badkuip laat vallen en dat een tijdje in het water kunt volgen. Dit is het overschot aan concentratie dat we rond de aarde kunnen volgen.


Hoe kunnen we praten over de overmatige concentratie van CO2 die, ik herhaal, voortdurend overal op aarde wordt geproduceerd en in hoeveelheden die veel groter zijn dan die van branden...

De convectiestromen in de atmosfeer mengen de CO2 zeer snel...

Om koolmonoxide te volgen ben ik het ermee eens: het is een veel zeldzamer gas dan CO2
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten