Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 16/02/19, 16:00

izentrop schreef:De vermenigvuldiging van de emissiepunten verhoogt de punctuele krachten niet.


Echt waar?

izentrop schreef:De enige gevaarlijke stralingen voor de levenden, ik herhaal het, zijn de ioniserende stralen, UV, kosmische stralen, x, gamma, beta, alfa ... radioactiviteit vanwege de energie van het foton die voldoende wordt om strengen van DNA, zelfs met zwakke krachten ... Gelukkig beschermen het magnetische veld van de aarde en de ozonlaag ons ertegen.


U hebt mijn bovenstaande boodschap duidelijk niet gelezen of niet willen begrijpen over het blauwe licht dat de slaap van mannen verstoort ...

Psychologisch storen is op zichzelf geen direct gevaar ... maar het kan indirect grote gevolgen hebben ...

Dus hoe kunt u met zoveel vertrouwen zeggen dat de golven van de mobiele telefoon de insecten niet storen ???
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 16/02/19, 19:24

Voor blauw licht is het nog steeds een kwestie van dosis en bepaalde situaties.
U noemde geen link, hier is een van Serge Picaud onderzoeksdirecteur bij het Institute of Vision, onderzoekscentrum INSERM, CNRS en Sorbonne Universities (UPMC). Excuus van de kleine. : Mrgreen:

Ik had hem gehoord op FC https://www.franceculture.fr/emissions/ ... embre-2018


Aan de andere kant zal het led-licht van de tuin de mot uitputten, die mogelijk niet de kracht heeft om zijn eieren te leggen.

Het probleem van de eilanden biodiversiteit die zijn braakland te wachten om te worden verkocht als bouwgrond is dramatisch voor een groot deel van de woonkamer van wie waaier niet koloniseren andere eilanden. Vooral het deel dat ondergronds leeft.
Om pellets te maken, snijden we blanco's ... hallo de schade.
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Janic » 17/02/19, 10:31

Aan de andere kant zal het led-licht van de tuin de mot uitputten, die mogelijk niet de kracht heeft om zijn eieren te leggen.

en om het af te maken, hebben de pesticiden die hij heeft opgenomen die de eieren steriel zullen maken.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 17/02/19, 11:00

Ja, nou, dat is shit!

En hier vraag ik me af of eindelijk de verdwijning van bijen waar we het al meer dan 15 jaren over hebben ... is het gewoon niet in deze context van wereldwijde verdwijning van insecten?

Ik bedoel: er zou niets specifieks zijn voor bijen ... behalve die bijen, het laat zeker sneller zien ... omdat ze direct voor mensen werken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par gildas » 17/02/19, 12:11

Persoonlijk vind ik de zonnestralen agressief, we hadden een paar decennia geleden geen UV-waarschuwingen voor de weerberichten ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 17/02/19, 23:48

Christophe schreef:er zou niets specifieks zijn voor de bijen ... behalve dat de bijen, het is zeker sneller merkbaar ... omdat ze rechtstreeks voor de man werken ...
Huishoudelijk personeel moet beter worden beheerd omdat ze concurreren met wilde bestuivers, die veel meer risico lopen http://www.inra.fr/Chercheurs-etudiants ... omestiques.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 18/02/19, 08:59

Gildas schreef:Persoonlijk vind ik de zonnestralen agressief, we hadden een paar decennia geleden geen UV-waarschuwingen voor de weerberichten ...
De feiten zijn in tegenspraak met uw indruk : Wink:
Vandaag de dag is een rapport van deskundigen met een mandaat van de Verenigde Naties bijzonder optimistisch. Sinds 2000 is de ozonlaag opnieuw opgebouwd met een snelheid van 1 tot 3% per decennium. https://www.futura-sciences.com/planete ... ent-63386/
True gasvormige schild tussen 20 en 50 km boven de grond, de ozonlaag beschermt ons tegen zonnestraling door het absorberen van ultraviolet ... we voorkomen dat huidkanker, oogproblemen en andere immuun schade. Het beeld van het "gat" scheuren boven Antarctica heeft door de jaren 1980 / 1990 achtervolgd; maar aangezien 2000 jaar, viel door 4 miljoen km² na de goedkeuring van het Protocol van Montreal in 1987, een paar keer, waarvan het verbod op chloorfluorkoolstoffen, de belangrijkste oorzaak van de ramp toegestane gewijzigd. https://www.franceculture.fr/ecologie-e ... che-dozone
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 19/02/19, 09:11

Voor hen om tegen te spreken, zouden ze gebaseerd moeten zijn op een minimum aan fysica ... en wetenschappelijke logica!

De indruk van warmte is de infrarood (IR), niets te maken met het ultraviolet (UV) en dus niets te maken met de ozonlaag!

Is het warm in een UV-zonnebank? Afgezien van het warmteverlies van de buizen, warmt het niet op! En gelukkig!

Vervang de UV-buizen met elektrische weerstanden IR (soort broodrooster) en gebruikers zouden na een paar minuten branden ...met dezelfde elektrische stroom geïnstalleerd (Ik denk dat een hut tussen 2000 en 3000W elektrisch is *)

UV-stralen hebben dus niets te maken met de agressiviteit van de zon: UV-stralen (althans in "terrestrische en natuurlijke" doses maken de huid bruin maar verbranden deze niet en laten je ook niet zweten: maar als je in de zon bent, kun je geen UV-stralen ontvangen zonder IR te hebben)!

Kortom, de indruk van de hitte van de zon, de feiten zijn die daar:



* de genomen informatie is meer dan 3000W (maar niets is te goed voor haar kanker !!):

UV-vermogen

Body Tanning: 38 UV-buizen 160 W = 38 * 160 = 6400W
Bruiningsgezicht: 3 Hogedruk UV-lampen 360 W = 1100 W

Bruinen schouders: door reflector-systeem

Solarium Ergoline Advantage 350

Als UV-looien in de cabine nieuw is, is het Ergoline Advantage 350-solarium ideaal.
Het biedt een zachte bruine kleur met basiscomfort voor een eenvoudige en aangename UV-zonnesessie.
De minimale comfortopties zoals ventilatie en volumeregeling stellen u in staat om de kleur te ontdekken met plezier en sereniteit.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 19/02/19, 09:24

Om terug te keren naar de biodiversiteit vond ik dit schema sympathiek! Insecten behoren tot de eerste slachtoffers van gebrek aan struiken:

52464326_1762562817181827_3574517859587457024_n.jpg
52464326_1762562817181827_3574517859587457024_n.jpg (110.52 KB) Betreden 4004 keer
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 19/02/19, 10:06

Ik had agressie in de verraderlijke zin gedacht, niet direct zoals met de hitte of onze zintuigen signaleren ons door de pijn die we onszelf moeten beschermen ...
Blootstelling aan UV-straling veroorzaakt huidkanker, of de blootstelling nu een zonne- of zonnebank is, sommige landen hebben deze cabines ook verboden. https://www.pseudo-sciences.org/spip.php?article2620
alsmede Bruiningshokjes: een verhoogd risico op kanker bevestigd
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten