Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 15/02/19, 15:01

Christophe schreef:het blauwe licht van LED's en vooral van schermen had de neiging de hersenen te prikkelen (of zelfs kwetsbare netvliezen te beschadigen...)
De grote zakendeal : Mrgreen: https://www.ladn.eu/tech-a-suivre/lunet ... s-arnaque/
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 15/02/19, 15:20

Christophe schreef:ps: ok voor ruilverkaveling, maar dit verklaart niet de versnelling van 20 in de afgelopen jaren, aangezien het grootste deel van de ruilverkaveling werd gedaan tijdens de mechanisatie van de landbouw zo lang vóór het jaar 2000 ....
We moeten onze ogen openen, want door de economische crises hebben we nergens meer tijd voor. We gaan door met het afbreken van de laatste eilanden van biodiversiteit op het platteland en in de steden, om redenen van gemak, onderhoudsgemak en “betonneren”. Hygiënisme wordt steeds obsessiever.
En dan de mode voor LED-tuinlampen die de nachtelijke natuur nog meer verstoren. We beginnen insectenhotels te installeren, maar niet genoeg.
Zelfs in natuurgebieden kunnen ze niet anders dan regelmatig maaien en kappen, waardoor essentiële ecologische niches worden verwijderd.

Ik ga door enkele van de beste... Yapak, de multinationals : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 15/02/19, 18:14

izentrop schreef:
Christophe schreef:het blauwe licht van LED's en vooral van schermen had de neiging de hersenen te prikkelen (of zelfs kwetsbare netvliezen te beschadigen...)
De grote zakendeal : Mrgreen: https://www.ladn.eu/tech-a-suivre/lunet ... s-arnaque/


Weet je dat je daar vervelend bent? : Cry: : Cry: : Cry:

Het is niet omdat sommige grappenmakers anti-blauwlichtbrillen verkopen (wat misschien ongetwijfeld oplichterij is) dat er geen echt biologisch probleem is met blauw licht!!

Of hoe oorzaak en gevolg te verwarren? :schok: :schok: :schok:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 15/02/19, 18:49

Christophe schreef:Het is niet omdat sommige grappenmakers anti-blauwlichtbrillen verkopen (wat misschien ongetwijfeld oplichterij is) dat er geen echt biologisch probleem is met blauw licht!!
Ja, voor dosisratten die niets met onze schermen te maken hebben. Nog een dosisprobleem.
Dit laatste wordt door de wetenschappelijke gemeenschap algemeen erkend als een factor die het netvlies kan beschadigen. De experimenten worden echter over het algemeen uitgevoerd op ratten en onder omstandigheden en intensiteit die absoluut niets te maken hebben met onze schermconsumptie. Volgens Sébastien Point, doctor in de natuurkunde, optisch ingenieur en lid van de Franse vereniging voor wetenschappelijke informatie, is de giftigheid van blauw licht van schermen niet wetenschappelijk bewezen. Hij legt uit dat de helderheid van een scherm honderd keer lager is dan de doses die gevaarlijk kunnen zijn voor de mens. Kortom, uw computer zal u niet blind maken.


Ik ben het beu om tegen muren te praten, ik denk dat je er wel vanaf bent als ik de jouwe verlaat forum complottheoretici. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 15/02/19, 18:54

Over welk complot heb je het? Van die van verkopers van anti-blauwe brillen?

Ik had het niet ALLEEN over het beschadigen van het netvlies... maar vooral over het neuropsychologische effect!

Het opwindende effect van blauwe schermen wordt herkend: probeer het zelf, met hetzelfde scherm met een "nachtkleur"-functie en zonder, alle moderne apparaten hebben deze functie...anders zijn er toepassingen!

Thuis zie ik in ieder geval een verschil...de elektromagnetische golven beïnvloeden dus de psyche...QED!

Maar ik moet een complottheoreticus zijn! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Janic » 15/02/19, 18:55

Ik ben het beu om tegen muren te praten, ik denk dat je er wel vanaf bent als ik de jouwe verlaat forum complottheoretici.
: Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Ahmed » 15/02/19, 21:21

Izentrop, Je schrijft:
We gaan door met het afbreken van de laatste eilanden van biodiversiteit op het platteland en in de steden, uit gemaksoverwegingen, eenvoudiger onderhoud en ‘betonneren’.

Het is waar, helaas! Ondanks zeer strenge waterwetten (in principe!) worden wetlands vernietigd... Wegbermen worden systematisch verpletterd... Consolidatie werd gevolgd door gewasuitwisselingen en vervolgens landconcentratie... In de vlakte, vlakbij mijn huis, stond een oude kwekerij. van hout midden in de velden, maar bij het huis van de buren vielen de bomen af ​​en toe om en moest alles gekapt worden ook al was het een toevluchtsoord voor veel beestjes.in deze kale vlakte en nu dit kleine perceel belemmert het gebruik van grote apparatuur en zal binnenkort weer in de teelt worden gezet. Ik begrijp het standpunt van de boeren, maar dit kan alleen maar het idee versterken dat industrie en natuur twee onverenigbare concepten zijn... :frons:
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Janic » 16/02/19, 07:18

We gaan door met het afbreken van de laatste eilanden van biodiversiteit op het platteland en in de steden, uit gemaksoverwegingen, eenvoudiger onderhoud en ‘betonneren’.
waaraan de veelheid aan chemicaliën wordt toegevoegd die het weinige dat overblijft van het leven vernietigen...lang leve Monsanto, Bayer en zijn bedrijven! :onheil:

maar dit kan alleen maar het idee versterken dat industrie en natuur twee onverenigbare concepten zijn
eten mijn beste Ahmed! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par Christophe » 16/02/19, 12:50

Sorry dat ik aandring, maar er moet rekening worden gehouden met de evolutie van de dekking van het telefoonnetwerk en de toename van hun vermogen en het aantal gebruikers...

Een snelle zoekopdracht geeft dekking voor 2009:

GSM_2009_courveture_monde.jpg


Door verder te zoeken zouden we een actuele kaart moeten kunnen vinden, maar we vinden vooral dekking door operators... Alleen voor Frankrijk is het gemakkelijk te vinden.

En voor evolutie hebben we dit:

De ITU schat dat eind 2018 51.2 procent van de wereldbevolking, oftewel 3.9 miljard mensen, internet gebruikte.


GSM_evolutie.jpg
GSM_evolution.jpg (75.99 KiB) 4173 keer bekeken


Bron: https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics ... fault.aspx
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Biodiversiteit, het verdwijnen van insecten




par izentrop » 16/02/19, 15:12

Christophe schreef:Sorry dat ik aandring, maar er moet rekening worden gehouden met de evolutie van de dekking van het telefoonnetwerk en de toename van hun vermogen en het aantal gebruikers...
De vermenigvuldiging van de emissiepunten verhoogt de punctuele krachten niet.
Het universum is altijd doorkruist door elektromagnetische golven in alle richtingen.

De enige gevaarlijke stralingen voor de levenden, ik herhaal het, zijn de ioniserende stralen, UV, kosmische stralen, x, gamma, beta, alfa ... radioactiviteit vanwege de energie van het foton die voldoende wordt om strengen van DNA, zelfs met zwakke krachten ... Gelukkig beschermen het magnetische veld van de aarde en de ozonlaag ons ertegen.

Een paar jaar geleden maakte een mondiaal besluit het mogelijk om CFK’s, de belangrijkste destructieve gassen van deze laag, te verminderen, waardoor het mogelijk werd deze te herstellen, maar onlangs is het gat weer gaan groeien, zo vermoeden de Chinezen. https://sciencepost.fr/2018/11/la-chine ... he-dozone/
Uit een recent internationaal onderzoek blijkt dat China chloorfluorkoolwaterstoffen (CFK’s) blijft gebruiken, een stof waarvan bekend is dat deze de ozonlaag aantast, ondanks het verbod ervan in het Montreal Protocol, ondertekend in 1987.

Bedenk dat de ozonlaag, gelegen tussen ongeveer 15 en 35 km hoogte, een soort geweldige zonnebrandcrème is die ons beschermt tegen ultraviolette stralen, die schadelijk zijn voor levende wezens (zonder de ozonlaag zou het leven op aarde onmogelijk zijn). Het feit dat ozon (een kleurloos gas) wordt vernietigd via verbindingen zoals chloorfluorkoolwaterstoffen heeft gevolgen voor het milieu (meer UV-straling en dus meer opwarming), maar ook voor de gezondheid (proliferatie van kankers en verzwakking van het immuunsysteem).
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten