Tsjernobyl: de natuur ze haar rechten al kost?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Obamot » 28/04/16, 15:57

izentrop schreef:
Obamot schreef:
raymon schreef:Sorry als het al is gezegd, maar vergeet niet dat de meeste dieren maximaal tien jaar oud worden en daarom zijn stralingsgerelateerde ziekten noodzakelijkerwijs minder zichtbaar dan voor mensen en zijn spontane abortussen moeilijk te tellen in het bos.
[...] De harde realiteit van de ramp in Tsjernobyl en de verklaring voor de verspreiding van zieke dieren in het wild in één zin uitgelegd: niet beter!
ja maar het leven is ook virussen, bacteriën, insecten, planten, weekdieren ... ext.
Levens min of meer verstoord door ioniserende straling. het is normaal dat onderzoeken worden uitgevoerd om meer te weten te komen en niet om bij beelden te blijven van Epinal
Om Tsjernobyl en Epinal te verwarren, ontbreekt alleen een trechter op de pot (?) : Lol:
► Show text
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Janic » 28/04/16, 16:37

Aankondigingseffect misschien, maar het komt nog steeds van het CNRS, geen grappen en deze hypothese van de oorsprong van het leven gezaaid door kometen wordt bevestigd door wetenschappers uit verschillende disciplines.
Bij het CNRS zijn het inderdaad geen grappige, maar voorzichtige wetenschappers »dat zou omdat veel beweringen uit het verleden in de loop van de tijd onnauwkeurig zijn gebleken omdat ze in twijfel zijn getrokken door andere, minder conformistische wetenschappers. trouwens, panspermia is nog steeds niet aangetoond, en ook niet ontkracht, het is nog maar één hypothese onder de vele andere.
Dan verschillende disciplines en toutes de disciplines die betrokken kunnen zijn, het is niet hetzelfde.
De theorie van de allerhoogste schepper die de mens naar zijn beeld en de natuur in zijn dienst heeft geschapen, neemt nog steeds de leiding in de vleugel
Stop met deze pseudo-bijbelse afbeeldingen van Epinal (wat weet je trouwens van dit werk?) Ik heb in deze uitwisseling daar niet geschreven of bevestigd dat de natuur ten dienste stond van wie of wat ze is, lijkt me; maar dit:
“janic schreef: abiogenesis probeert het gebouw van de levenden te bouwen zonder metselaars, ingenieurs en architecten, alles berust op toeval, sorry indeterminisme! »
Dit roept alleen maar de vraag op: de woonkamer is buitengewoon complex, veel meer dan een gemetseld gebouw, en tot nu toe heb ik niet gehoord dat deze gebouwen door zichzelf zijn gebouwd. Daarna kun je deze "ingenieurs, architecten of metselaars" noemen hoe je maar wilt of niets wat dat betreft. De realiteit zal niettemin blijven dat, of het nu gebouwen of levende wezens zijn, ze allemaal niet gebouwd kunnen zijn door zelfopwekking of spontane generatie en deze wetenschappers zijn ook niet in de buurt van het bereiken ervan.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par izentrop » 28/04/16, 21:04

Houd op met deze pseudo-bijbelse afbeeldingen van Epinal (wat weet je trouwens van dit werk?) Ik heb in deze uitwisseling daar niet geschreven of bevestigd dat de natuur ten dienste stond van wie of wat wat dan ook, lijkt mij

Ik doelde niet op iemand in het bijzonder. De bijbel, ik heb gegeten toen ik heel vroeg het pensioen op de "vrije" school kreeg opgelegd. Ik kwam uit een atheïst.
de woonkamer is buitengewoon complex, veel meer dan een gemetseld gebouw, en tot nu toe heb ik niet gehoord dat deze gebouwen zelf zijn gebouwd. Daarna kun je deze "ingenieurs, architecten of metselaars" noemen hoe je maar wilt of niets wat dat betreft.

Voor mij natuurlijk complex, maar er is geen ingenieur of metselaar, alleen een proces waarvan we nog niet alle radertjes kennen, maar het is duidelijk met de nieuwste ontdekking van het lab van Nice: http://www2.ggl.ulaval.ca/personnel/bou ... e.vie.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Obamot » 29/04/16, 02:38

Alle woorden van Izentrop waren aanvankelijk gebaseerd op het ICRP-model, dat een fysieke basis had, daterend van VOOR de ontdekking van DNA >>>. Hij kan zich daarom nu niet beroepen op de DNA/RNA-problematiek in zijn betoog, aangezien hij die in het begin heeft weggelaten. [...] die dus geen rekening hield met de laatste doorbraken op deze gebieden (wie die zo graag wil gebruiken in zijn betoog, dat is al een verdomd lef voor iemand die vasthoudt aan wetenschappelijke kennis die meer een eeuw...).

Dus een van twee dingen:

– of hij praat over DNA/RNA en geeft dan toe dat zijn oorspronkelijke aanname verkeerd was, en daarom zegt hij dat duidelijk onderzoeksresultaten over sterfte door laaggedoseerde bestraling zijn toelaatbaar (aangezien hij beweert dat"het zou normaal zijn dat er studies worden uitgevoerd om meer te weten te komen").

- of anders geeft hij het niet toe en kan hij niet meer piekeren over de DNA/RNA-vragen omdat het nergens op slaat.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par izentrop » 29/04/16, 08:48

Je bewijst me te veel eer door altijd mijn intenties in twijfel te trekken : Mrgreen:

"Het is beter om je te laten glimlachen dan je aan het denken te zetten" Nullen
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Janic » 29/04/16, 08:58

izentrop hello
Houd op met deze pseudo-bijbelse afbeeldingen van Epinal (wat weet je trouwens van dit werk?) Ik heb in deze uitwisseling daar niet geschreven of bevestigd dat de natuur ten dienste stond van wie of wat wat dan ook, lijkt mij

Ik doelde niet op iemand in het bijzonder. De bijbel, ik heb gegeten toen ik heel vroeg het pensioen op de "vrije" school kreeg opgelegd. Ik kwam uit een atheïst.

Ik begrijp je aanpak, maar die is emotioneel, niet rationeel. Vrije scholen (meestal katholiek) zijn niet meer referenties dan seculiere scholen (of die beweren dat te zijn), aangezien elk dient om individuen te conditioneren onder het voorwendsel van instructie (geselecteerd om de boodschap door te geven). Aan de ene kant de vulling van de schedel die een externe ingreep wil opleggen, aan de andere kant een vulling van de schedel die in totale minachting het tegenovergestelde wil opleggen en die gedeeld wordt door deze twee systemen van vrijheid van geweten en geloof gemakkelijk uitgevoerd conditioneerbare pasta die kinderen zijn en die steeds langer meegaan tot universiteiten.
In beide gevallen is de Bijbel slechts een voorwendsel om deze kneedbare geesten onder invloed te houden of juist tegen te gaan in zijn bijna totale onwetendheid, aan de ene kant als aan de andere kant. Het is dus zonde om een ​​systeem, wat het ook is, te verwarren met de filosofie die de opkomst van bepaalde grote filosofische of ethische ideeën mogelijk heeft gemaakt.

de woonkamer is buitengewoon complex, veel meer dan een gemetseld gebouw, en tot nu toe heb ik niet gehoord dat deze gebouwen zelf zijn gebouwd. Daarna kun je deze "ingenieurs, architecten of metselaars" noemen hoe je maar wilt of niets wat dat betreft.
Voor mij uiteraard complex maar er is geen ingenieur of metselaar, gewoon een proces waarvan we nog niet alle radertjes kennen, maar het wordt steeds duidelijker met de laatste ontdekking van het Nice lab: http://www2.ggl.ulaval.ca/personnel/bou ... e.life.html

Herlees aandachtig de uiteenzetting van deze site! Dit zijn gewoon " zou kunnen hebben "," misschien " en Bedrijf. Hypothesen in overvloed (dit is de rol van onderzoekers) maar concreet niets dat kan bevestigen, ZONDER ENIGE MOGELIJKE TWIJFEL, of die en die stelling waar is. Het is standaard gewoon een kwestie van geloof, goedgelovigheid! Inderdaad, we kennen de raderen van levende wezens nog niet (en dat zal niet snel gebeuren), omdat ze zo complex zijn en waarvan de complexiteit (die wordt uitgedrukt door interacties) toeneemt met de vooruitgang van ontdekkingen en kennis in de biologie.
Ik heb kort geleden een eenvoudige berekening gegeven, binnen ieders bereik (in principe betwist maar zonder realistisch tegenvoorstel) over de veronderstelde evolutionaire mechanismen en het geeft:
« om een ​​enkel eiwit te vormen dat is samengesteld uit 100 aminozuren, wat gebruikelijk is, zou het nodig zijn om precies op de juiste combinatie te vallen, wetende dat deze overeenkomen met 4.9x10>191 (4.9 gevolgd door 190 nullen) mogelijkheden! In 4 miljard jaar van onze aarde zijn er echter 4.000.000.000x365x24x3600=126.000.000.000.000.000 seconden verstreken. En dus 126x10>15 en dat om ÉÉN goed gedefinieerd eiwit te vormen, zou het daarom nodig zijn geweest en 490:126=3.9 en 188:15=>12.5 of 3.9x10>12 positieve operaties per seconde die over deze 4.000.000.000 jaren gaat en vandaag dit première eiwit zou uiteindelijk worden enfin gevormd. »
En het is slechts een eiwit (dat al het bestaan ​​van de biocompatibele aminozuren in kwestie veronderstelt) en nog geen deel uitmaakt van een levend wezen waarvan de kans nog kleiner is dat het door spontane generatie verschijnt. Maar onze meest geavanceerde huidige computers maken een miljoen miljard bewerkingen per seconde mogelijk, d.w.z. 10>15, (met een enorm energieverbruik). Het zou deze computer daarom bijna 4 miljoen jaar kosten (10>15-10>12) om combinatie van dit eiwit en hoeveel miljarden meer voor het leven?
Voor metselaars of ingenieurs! Als morgen zou kunnen worden aangetoond dat allerlei soorten gebouwen en machines zouden kunnen verschijnen door spontane generatie, spreekt het voor zich dat de ontkenning van deze mogelijkheid vanzelf zou verdwijnen; maar het is niet voor morgen en ook niet voor later!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par izentrop » 29/04/16, 10:03

Hallo,
We drijven af ​​op de oorsprong van het leven, maar het heeft nog steeds een verband, het is dat ioniserende straling meer dan 3 miljard jaar geleden erg belangrijk was en toch hebben we bewijs van het bestaan ​​ervan http://www.cnrs.fr/cw/dossiers/dosevol/ ... ormal.html
Janic schreef:Ik heb kort geleden een eenvoudige berekening gegeven, binnen ieders bereik (in principe betwist maar zonder realistisch tegenvoorstel) over de veronderstelde evolutionaire mechanismen en het geeft:
“Om een ​​enkel eiwit te vormen dat bestaat uit 100 aminozuren, wat gebruikelijk is, zou je de juiste combinatie moeten maken, wetende dat deze overeenkomen met 4.9x10>191 (4.9 gevolgd door 190 nullen) mogelijkheden! In 4 miljard jaar van onze aarde zijn er echter 4.000.000.000x365x24x3600=126.000.000.000.000.000 seconden verstreken. En dus 126x10>15 en dat om ÉÉN goed gedefinieerd eiwit te vormen, zou het daarom nodig zijn geweest en 490:126=3.9 en 188:15=>12.5 of 3.9x10>12 positieve operaties per seconde die deze 4.000.000.000 jaren verstrijkt en vandaag zou dan eindelijk dit eerste eiwit gevormd worden. »
En het is slechts een eiwit (dat al het bestaan ​​van de biocompatibele aminozuren in kwestie veronderstelt) en nog geen deel uitmaakt van een levend wezen waarvan de kans nog kleiner is dat het door spontane generatie verschijnt. Maar onze meest geavanceerde huidige computers maken een miljoen miljard bewerkingen per seconde mogelijk, d.w.z. 10>15, (met een enorm energieverbruik). Het zou deze computer daarom bijna 4 miljoen jaar kosten (10>15-10>12) om combinatie van dit eiwit en hoeveel miljarden meer voor het leven?

Dat komt omdat je maar met een deel van de data rekening houdt.

Deze testen vonden zoveel mogelijk plaats op het land, in de oceanen of in de atmosfeer. De uiterst zeldzame goede combinaties ontwikkelden zich als ribozymen die de prebiotische evolutie in gang zetten.
De huidige nucleïnezuren kunnen zichzelf niet reproduceren; ze doen dit alleen met behulp van eiwitten, die zelf het resultaat zijn van de expressie van specifieke karakters gedragen door nucleïnezuren. De ontdekking van ribozymen (of autokatalytisch RNA; RNA = ribonucleïnezuur), dat wil zeggen zelfreplicerend en enzymatisch capabel, zou een primitief leven op basis van RNA impliceren.

http://www.cnrs.fr/cw/dossiers/dosevol/ ... aro.html#2.
Janic schreef:Voor metselaars of ingenieurs! Als morgen zou kunnen worden aangetoond dat allerlei soorten gebouwen en machines zouden kunnen verschijnen door spontane generatie, spreekt het voor zich dat de ontkenning van deze mogelijkheid vanzelf zou verdwijnen; maar het is niet voor morgen en ook niet voor later!
0 x
Niet gerelateerd aan de oorsprong van het leven :|
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Janic » 29/04/16, 10:57

Dat komt omdat je maar met een deel van de data rekening houdt.
Inderdaad, en dit is wat ik hierboven vermeldde, we weten maar een klein deel van wat levende wezens zijn en dat vereenvoudigt deze berekeningen van mogelijkheden niet, maar maakt ze ingewikkelder, vergroot ze aanzienlijk, zelfs kwantificeerbaarder.
Deze testen vonden zoveel mogelijk plaats op het land, in de oceanen of in de atmosfeer. De uiterst zeldzame goede combinaties hebben ontwikkeld als ribozymen die prebiotische evolutie op gang brachten.
Dat is de gebruikelijke wetenschapperpraat! Dus niet "zijn", wat een bevestiging is zonder mogelijke verificatie. We zien wat er nu is, maar we weten nog steeds niet wat er "zou kunnen" zijn gebeurd om al deze biologische mechanismen te verkrijgen. Er is dus een enorme semantische kloof tussen het gebruik van de verleden tijd en de voorwaardelijke.
De huidige nucleïnezuren kunnen zichzelf niet reproduceren; ze doen dit alleen met behulp van eiwitten, die zelf het resultaat zijn van de EXPRESSIE VAN SPECIFIEKE KENMERKEN gedragen door nucleïnezuren. De ontdekking van ribozymen (of autokatalytisch RNA; RNA = ribonucleïnezuur), dat wil zeggen zelfreplicerend en enzymatisch capabel, zou een primitief leven op basis van RNA impliceren.
Deze formule geeft duidelijk een complexiteit aan die we waarnemen, maar we weten nog steeds niet hoe dit is gebeurd, omdat dit complexe mechanismen zijn die de reeds bestaande aanwezigheid van eiwitten vereisen (waarvan we de moeilijkheid zojuist hebben gezien) om zelfs voor nucleïnezuren die complex zijn polymeren en geen monomeren die de chemie kan reproduceren door synthese. (Dezelfde berekeningen als hierboven kunnen toevallig worden gedaan op de mogelijkheden van het bouwen van polymeren)
Na meer dan veertig jaar heeft de synthese van eenvoudige monomeren echter nog niet tot een definitief resultaat geleid. : we verkrijgen aldehyden, carbonzuren en een tiental van de twintig aminozuren die de huidige eiwitten vormen, maar ook een honderdtal aminozuren die in onze biosfeer ontbreken. Aan de andere kant zijn veel essentiële organische moleculen nog niet gesynthetiseerd dezelfde bron! Ik zou de problemen die dit met zich meebrengt bijna zin voor zin kunnen overlopen, maar dan moet je van draad wisselen.

Idem voor enzymen! Je kunt elk onderdeel en elke samenstelling van levende materie een voor een nemen en het zal je lijken dat er een onderlinge afhankelijkheid is tussen elk element en dat de afwezigheid van een enkel element de vorming van het geheel verhindert. Dit is het geval met de complexe levende wezens die we zijn, waar de afwezigheid van een vitaal element alles ontregelt door destructieve, zelfs fatale pathologieën te produceren.

Niet gerelateerd aan de oorsprong van het leven
des te meer en daarom noemde ik hem als voorbeeld. Onze prestaties, die al een zekere complexiteit hebben, lijken ons onmogelijk om zichzelf te repliceren zonder externe tussenkomst en men zou ons willen overtuigen dat veel complexere mechanismen dit hadden kunnen doen, zonder het echter ergens anders te kunnen demonstreren (zie hierboven). In werkelijkheid uiterst zeldzame combinaties toevallig zo onwaarschijnlijk dat ze voortkomen uit een simpele geloofsdaad en niet uit een wetenschappelijke demonstratie.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par izentrop » 29/04/16, 11:54

Janic schreef:het is de gebruikelijke toespraak van wetenschappers!
Tuurlijk, zolang we maar aanwijzingen hebben http://www.futura-sciences.com/magazine ... vee-57549/ en geen formeel bewijs, er is altijd graan te malen voor creationisten :|
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Janic » 29/04/16, 12:25

Tuurlijk, zolang we maar aanwijzingen hebben http://www.futura-sciences.com/magazine ...vee-57549/ en geen formeel bewijs, er is altijd graan te malen voor creationisten :|
niet specifiek! sommigen geloven dat het leven is voortgebracht door andere beschavingen (de Et in kwestie) zonder onomstotelijk bewijs. Creationisme (in zijn niet-religieuze zin) is een simpele constatering dat we geen model van zelfopwekking hebben en dat de hypothese van een externe interventie geloofwaardiger is op wetenschappelijk niveau.
Oorsprong van het leven: een belangrijk stukje van de puzzel misschien is gevonden

Een team van chemici wetenschappers hebben een ontdekking gedaan over de prebiotische chemie achter het leven op aarde. Deze wetenschappers hebben inderdaad een reeks van verschillende reacties geïdentificeerd die zijn uitgevoerd met een mengsel van waterstofcyanide, waterstofsulfide en koperionen. Het mengsel produceert kleine koolstofmoleculen, maar ook suikers, aminozuren, glycerol en ribonucleotideprecursoren: essentiële elementen voor levende cellen. dit doet denken aan de experimenten van Miller! We zullen zien waar dit aankondigingseffect toe leidt, in navolging van alle andere die vandaag in de vergetelheid zijn geraakt.
Een chemische voorloper is een verbinding die betrokken is bij een chemische reactie die een of meer andere verbindingen produceert. toekomstige wetenschap.
Nogmaals, chemie en biochemie moeten niet worden verward; het is als het vergelijken van een been van vlees en een been van hout. Met elk kan men bewegen, maar een houten been zal nooit van vlees zijn.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 142 gasten