Tsjernobyl: de natuur ze haar rechten al kost?

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Ahmed » 08/01/20, 14:25

Ja, het is belangrijk om te begrijpen dat, ook al is de macht om te handelen zeer ongelijk verdeeld, degenen die daar het beste mee begiftigd zijn zich alleen maar conformeren aan systemische beperkingen (tenzij ze afstand doen van alle macht!): op de een of andere manier, de dominanten worden gedomineerd door hun eigen overheersing. Dat wil zeggen dat we, zonder zover te gaan als een strikt fenomenologische (oppervlakkige) pseudo-analyse, en zelfs zonder ons bewust te zijn van enkele tegenstrijdigheden, allemaal deel uitmaken van het probleem...
Een van de gevolgen hiervan is dat het nutteloos is om onze regeringen te ‘smeken’ om bijvoorbeeld ‘het klimaat te redden’, net zoals het net zo nutteloos zou zijn om je hoop te vestigen op vrijwillige persoonlijke beperkingen, zelfs drastische.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par ABC2019 » 11/01/20, 08:40

Ahmed schreef:Ja, het is belangrijk om te begrijpen dat, ook al is de macht om te handelen zeer ongelijk verdeeld, degenen die daar het beste mee begiftigd zijn zich alleen maar conformeren aan systemische beperkingen (tenzij ze afstand doen van alle macht!): op de een of andere manier, de dominanten worden gedomineerd door hun eigen overheersing. Dat wil zeggen dat we, zonder zover te gaan als een strikt fenomenologische (oppervlakkige) pseudo-analyse, en zelfs zonder ons bewust te zijn van enkele tegenstrijdigheden, allemaal deel uitmaken van het probleem...
Een van de gevolgen hiervan is dat het nutteloos is om onze regeringen te ‘smeken’ om bijvoorbeeld ‘het klimaat te redden’, net zoals het net zo nutteloos zou zijn om je hoop te vestigen op vrijwillige persoonlijke beperkingen, zelfs drastische.

+1, het zijn geen persoonlijke acties die de wereld zullen redden. In het beste geval maken ze het echter mogelijk om je eraan aan te passen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par gegyx » 14/04/20, 13:54

Ik weet niet of je het vuur in het bos rond de fabriek hebt gevolgd?
Recentelijk werd er al straling gedetecteerd.
https://www.nouvelobs.com/monde/2020041 ... peace.html

**
Arme mensen, we zullen recht hebben op de "zeven plagen van Egypte"... virus, radioactiviteit, vulkanisme, economie, hongersnoden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Flytox » 14/04/20, 19:18

Wie zou ons kunnen informeren/metingen kunnen doen van de radioactieve troep die door de oostenwind naar ons wordt gestuurd en die op ons valt (wetende dat alle radioactieve wolken door onze grenzen worden tegengehouden)? Met onze opeenvolgende pro-nucleaire regeringen is er, in deze omstandigheden waarin we elders zoeken (covid 19), weinig kans dat we recht hebben op objectieve informatie...... : Roll: : Wink:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par n.Chr. 44 » 14/04/20, 22:40

gegyx schreef:... Ik weet niet of je het vuur in het bos rond de fabriek hebt gevolgd?...

Flytox schreef:...in deze omstandigheden waarin we elders zoeken (covid 19)...


Ja, een kleine follow-up, via het nieuws.

Dat klinkt niet erg geruststellend...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Christophe » 16/04/20, 11:29

Ik plaats hier een woord: energie-fossiele-nucleaire / balans-of-cost-Tsjernobyl-cards-and-besmetting-France-t10653-100.html # p391440

Een redelijk uitgebreid artikel: https://www.20minutes.fr/planete/276141 ... iologiques

De brand zou sinds 14 april onder controle zijn... en Frankrijk grotendeels gespaard dankzij de huidige anticycloon?







Kortom, niets om je zorgen over te maken! : Mrgreen:

Metingen van radioactiviteit aan de gang op Franse bodem

IRSN is van plan de radiologische metingen in Oekraïne af te ronden na de branden die de uitsluitingszone van Tsjernobyl troffen. Dit keer niet in Kiev, maar in Frankrijk, vanuit de aërosolbemonsteringsstations van het Opera-Air-netwerk. “De analyses zijn gaande, geeft François Besnus aan. Ze zijn een beetje vertraagd door de opsluiting, maar eind volgende week zouden we resultaten moeten hebben. »

IRSN-simulaties geven aan dat luchtmassa's uit het gebied van de branden die op 5 en 6 april plaatsvonden, in de avond van 7 april Frankrijk konden bereiken. “Op 14 april bedekten deze luchtmassa's nog steeds de helft van het grondgebied”, geeft het instituut aan dat echter aangeeft dat de verwachte radioactiviteitsniveaus in Frankrijk extreem laag zijn. Volgens de modellen zijn de releases die plaatsvonden tussen 9 en 11 april belangrijker. Maar de meteorologische omstandigheden die tot 14 april heersten, waren gunstig voor het transport van luchtmassa's vanuit het gebied van deze emissies naar Wit-Rusland, Zuid-Oekraïne, Oost-Roemenië en Bulgarije. Tot nu toe hebben ze Frankrijk nog niet bereikt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
evaluatie
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/11/16, 16:22
Plaats: cosmopolitanie
x 7

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par evaluatie » 18/04/20, 00:56

Ja, maar dat is normaal, de Berlijnse Muur is inmiddels gevallen.
0 x
Anne42
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/20, 13:46

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Anne42 » 25/05/20, 13:59

gegyx schreef:Ik weet niet of je het vuur in het bos rond de fabriek hebt gevolgd?
Recentelijk werd er al straling gedetecteerd.
https://www.nouvelobs.com/monde/20200414.OBS27484/un-gigantesque-incendie-est-a-1-5-km-de-tchernobyl-selon-greenpeace.html

**
Arme mensen, we zullen recht hebben op de "zeven plagen van Egypte"... virus, radioactiviteit, vulkanisme, economie, hongersnoden...



Het is gek omdat niemand over dit verhaal sprak. Dit moet echter nog steeds een enorme radioactieve vervuiling hebben veroorzaakt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par Christophe » 25/05/20, 14:12

Nou, als Anne, we hebben erover gesproken, het bewijs...

Ik geloof zelfs dat we recht hadden op 30 seconden op de JT... tussen 2*24 uur covid19 : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Chernobyl natuur ze al neemt haar rechten?




par GuyGadebois » 25/05/20, 18:02

Als ik het mag zeggen, moet dit allemaal (wat zei hij ook alweer? Ah...) onder controle zijn... : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten