Davos: De bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par Christophe » 18/01/20, 13:17

ABC2019 schreef:Om het einde van het verhaal te hebben:

https://twitter.com/ThomasSotto/stat...27303790178305


Deze link is slecht gekopieerd / geplakt, is het niet de zorg?

Is dit niet?

0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par sicetaitsimple » 18/01/20, 14:27

Christophe schreef:Ik heb de zaak niet gevolgd, ik weet niet wie de schurk is ... maar deze grafiek lijkt me doorverbonden: Waar zijn de meer dan 200 Tsunami-doden in 000?
Ook is er momenteel een prachtige hongersnood aan de gang in Jemen, deze verschijnt niet in deze grafiek die stopt in 2016 ...


Ik heb geen idee van de representativiteit van deze cijfers, toch twee opmerkingen van "technische" aard. : Oops: : Oops: : Oops: gegeven het onderwerp:

- dit zijn jaarlijkse sterfgevallen, de meer dan 200.000 doden uit de tsunami in 2004 zijn zeker te vinden onder de ongeveer 50.000 doden jaarlijks uit de periode 2000-2010 onder het kopje "aardbeving"
- oorlogen en hun gevolgen (hongersnoden, epidemieën, enz.) worden niet geclassificeerd als "natuurrampen". Het "bewijs", het kleinste cijfer op de grafiek is dat van de jaren 1910-1920 ......
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par ABC2019 » 18/01/20, 18:17

Christophe schreef:
ABC2019 schreef:het zou jammer zijn als dit monument voor journalistieke objectiviteit zou worden vergeten


Zodat dit niet verdwijnt, is het beter om de opnames op de server van de te hosten forum, het is klaar ...

ABC2019 schreef:en een van zijn opmerkingen waarin een van de afbeeldingen van de hierboven genoemde site wordt gepost

Beeld


Ik heb de zaak niet gevolgd, ik weet niet wie de schurk is ... maar deze grafiek lijkt me doorverbonden: Waar zijn de meer dan 200 Tsunami-doden in 000?


Maakt u zich geen zorgen, de site "https://ourworldindata.org/" is vrij objectief, noch klimaatsceptisch noch klimaatopwarming gericht, het is gewoon een compilatie van officiële gegevens over rampen - kortom, waar u heen moet om te zien of we willen informatie.

Er zijn geen goeden en slechteriken, er zijn alleen mensen die naar de cijfers kijken en anderen die dat niet doen.

Het gegeven histogram is een gemiddelde over een decennium, dus de 200000 van de tsunami tellen "slechts" 20 per jaar, en dat van Haïti moet tellen in het decennium van 000.
Niet zeker dat de hongersnoden van Jemen aan de andere kant worden geteld, als ze meer te wijten zijn aan de staat van oorlog dan aan een echte droogte. Over het algemeen is de wereld voldoende uitgerust om overal voedsel te brengen, de hongersnoden zijn nu in wezen politiek.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par ABC2019 » 18/01/20, 18:22

Christophe schreef:
ABC2019 schreef:Om het einde van het verhaal te hebben:

https://twitter.com/ThomasSotto/stat...27303790178305


Deze link is slecht gekopieerd / geplakt, is het niet de zorg? 5


oeps ja mijn fout sorry, de tweet is nog steeds zichtbaar :)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par ABC2019 » 18/01/20, 18:32

Dezelfde informatie die ik op futurasciences heb gepost, is echter goed schoongemaakt en ik heb drie weken verbanning gekregen!

het lacht niet met de ketters daar, als ze een brandstapel zouden kunnen aansteken en een auto da fé zouden maken, zouden ze het doen waar ik mee bezig ben ... :schok:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par Christophe » 19/01/20, 05:43

sicetaitsimple schreef:Ik heb geen idee van de representativiteit van deze cijfers, toch twee opmerkingen van "technische" aard. : Oops: : Oops: : Oops: gegeven het onderwerp:

- dit zijn jaarlijkse sterfgevallen, de meer dan 200.000 doden uit de tsunami in 2004 zijn zeker te vinden onder de ongeveer 50.000 doden jaarlijks uit de periode 2000-2010 onder het kopje "aardbeving"


uh tegen tien jaar dat betekent tegen tien jaar ... toch?

Nou ik ga weer slapen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par Christophe » 19/01/20, 05:46

ABC2019 schreef:Dezelfde informatie die ik op futurasciences heb gepost, is echter goed schoongemaakt en ik heb drie weken verbanning gekregen!

het lacht niet met de ketters daar, als ze een brandstapel zouden kunnen aansteken en een auto da fé zouden maken, zouden ze het doen waar ik mee bezig ben ... :schok:


Welnu, blijf hier ... we zijn minder gek en objectiever (behalve biiiiiiiip ... en bippp ... en bipppp ... en ....)! :? : Cheesy:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par ABC2019 » 19/01/20, 07:53

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:Ik heb geen idee van de representativiteit van deze cijfers, toch twee opmerkingen van "technische" aard. : Oops: : Oops: : Oops: gegeven het onderwerp:

- dit zijn jaarlijkse sterfgevallen, de meer dan 200.000 doden uit de tsunami in 2004 zijn zeker te vinden onder de ongeveer 50.000 doden jaarlijks uit de periode 2000-2010 onder het kopje "aardbeving"


uh tegen tien jaar dat betekent tegen tien jaar ... toch?

Nou ik ga weer slapen ...

nee, het zijn de cijfers per jaar, maar gemiddeld over een decennium ... we tellen alle rampen op en delen aan het eind door 10, elke individuele ramp draagt ​​daarom slechts een tiende van het aantal slachtoffers bij (maar als ze elk jaar gedurende 10 jaar worden herhaald, vinden we aan het einde hetzelfde cijfer).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par ABC2019 » 19/01/20, 10:26

Overigens door te controleren of het grappig is, maar beide hebben het mis !! in feite geeft Abnousse Shalmani het cijfer van "11 doden in 000" maar ze maakte ook een fout, in 2008 was er de cycloon Nargis in Birma, dat zeer destructief was en ongeveer 140 levens eiste, maar de heersende junta had de bevolking niet aangekondigd en had internationale hulp geweigerd, zelfs een op dat moment gepland referendum gehandhaafd.

Het cijfer van 11000 heeft betrekking op het jaar 2009, niet op 2008. Maar gemiddeld over 10 jaar heeft ze natuurlijk veel meer gelijk dan Nicolas Hulot.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Davos: bazen geloven in de fabel van de opwarming van de aarde en slaan alarm




par Christophe » 19/01/20, 13:44

ABC2019 schreef:nee, het zijn de cijfers per jaar, maar gemiddeld over een decennium ... we tellen alle rampen op en delen aan het eind door 10, elke individuele ramp draagt ​​daarom slechts een tiende van het aantal slachtoffers bij (maar als ze elk jaar gedurende 10 jaar worden herhaald, vinden we aan het einde hetzelfde cijfer).


Inderdaad ... nou, ik denk dat het behoorlijk misleidend is als een weergave!

per jaar wordt 1 keer in klein genoteerd en per decennium meerdere keren in groot ...

Uiteindelijk is er een foutfactor van 1 tot 10 in de waarden ... Kortom, ik werd misleid door deze presentatie en ik denk niet dat ik de enige ben ...
0 x

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 112 gasten