Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Christophe » 03/02/23, 10:36

Obamot schreef:Oh oooh, Taratata... Als je niet ook groenten en fruit zou eten, zou je hier niet zijn om erover te praten... : Oops:


Slecht taalgebruik, er zit 0.23% augurk in dit "recept"! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Obamot » 03/02/23, 10:46

Oh maar je hebt helemaal gelijk, we moeten eerst beginnen met eten wat ons gelukkig maakt... (verder gaan vereist meer uitgebreid nadenken, maar ik ben tegen diëten en andere ontberingen)

En ik eet ook kebab (kip), op een bord en ik kies de garnering als volgt: zonder de geraspte wortelen te vergeten om de tomaten te assimileren (en vice versa) met aardappelen in plaats van de pannenkoek (indien mogelijk, maar ik heb vaak 2 gekookte aardappelen bij me voor onderweg, terwijl anderen koekjes / taarten / gebak nemen...).. Iedereen heeft zijn eigen smaak (die zijn niet per se gezond, terwijl er soms maar een of twee dingen te veranderen zijn, het is nerd...)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Janic » 03/02/23, 15:14

03/02/23, 11:46

Oh maar je hebt helemaal gelijk, we moeten eerst beginnen met eten wat ons gelukkig maakt... (verder gaan vereist meer uitgebreid nadenken, maar ik ben tegen diëten en andere ontberingen)
het is ook wat rokers, alcoholdrinkers, jagers, liefhebbers van bloederige stierengevechten zeggen. Verwar ontbering en onthouding van bepaalde producten die schadelijk zijn voor de gezondheid niet.
Bovendien is wat we plezier noemen alleen een gevolg van smaakgewoonten die we van kinds af aan hebben verworven (culturele, zelfs religieuze conditionering!)...zoals bij kannibalen bijvoorbeeld. " je houdt van je grootmoeder, dus neem het terug!" : Roll: :(
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Macro » 03/02/23, 18:20

Als je jezelf met geen enkel voedsel wilt vergiftigen... Eet dan helemaal niets... : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par sicetaitsimple » 03/02/23, 18:40

Macro schreef:Als je jezelf met geen enkel voedsel wilt vergiftigen... Eet dan helemaal niets... : Cheesy:

Echt een oplossing is het niet, want je vergiftigt jezelf sowieso met wat je inademt.
Stoppen met eten en ademen is de enige oplossing.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Janic » 03/02/23, 18:42

03/02/23, 19:20

macro
Als je jezelf met geen enkel voedsel wilt vergiftigen... Eet dan helemaal niets... : Cheesy:
gek denken! Je zou giftige paddenstoelen op dezelfde manier consumeren als paddenstoelen die dat niet zijn?! Als je er nog bent, komt dat omdat je een onderscheid maakt tussen je etenswaren!
onnozele
Echt een oplossing is het niet, want je vergiftigt jezelf sowieso met wat je inademt.
Stoppen met eten en ademen is de enige oplossing.
en de onnozelaar die elke keer een beetje dieper wegzinkt. Je steekt je neus uit de uitlaat omdat dat voor jou hetzelfde is als de rest van de omringende lucht en je rookt 3 pakjes per dag zonder enig probleem aangezien je lucht door je sigaretten zuigt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par sicetaitsimple » 03/02/23, 18:54

Janic schreef:03/02/23, 19:20

macro
Als je jezelf met geen enkel voedsel wilt vergiftigen... Eet dan helemaal niets... : Cheesy:
gek denken! Je zou giftige paddenstoelen op dezelfde manier consumeren als paddenstoelen die dat niet zijn?! Als je er nog bent, komt dat omdat je een onderscheid maakt tussen je etenswaren!
onnozele
Echt een oplossing is het niet, want je vergiftigt jezelf sowieso met wat je inademt.
Stoppen met eten en ademen is de enige oplossing.
en de onnozelaar die elke keer een beetje dieper wegzinkt. Je steekt je neus uit de uitlaat omdat dat voor jou hetzelfde is als de rest van de omringende lucht en je rookt 3 pakjes per dag zonder enig probleem aangezien je lucht door je sigaretten zuigt.


Nog een bewijs van het scherpe gevoel voor humor van onze vriend Janic......
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Macro » 03/02/23, 18:56

Ik leef nog ondanks de koeien die ik heb gegeten...Dus ik kon mijn eten correct selecteren...Oef... : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79116
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Christophe » 03/02/23, 19:05

Macro schreef:Ik leef nog ondanks de koeien die ik heb gegeten...Dus ik kon mijn eten correct selecteren...Oef... : Cheesy:


U spreekt Charles, het zijn uw (onze) voorouders die voor u hebben gekozen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Obamot » 03/02/23, 19:12

Janic schreef:03/02/23, 11:46
het is ook wat rokers, alcoholdrinkers, jagers, liefhebbers van bloederige stierengevechten zeggen. Verwar ontbering en onthouding van bepaalde producten die schadelijk zijn voor de gezondheid niet.
Bovendien is wat we plezier noemen alleen een gevolg van smaakgewoonten die we van kinds af aan hebben verworven (culturele, zelfs religieuze conditionering!)...zoals bij kannibalen bijvoorbeeld. " je houdt van je grootmoeder, dus neem het terug!" : Roll: :(

De belangrijke zin was eerder deze:
Obamat schreef:[•••]. (verder gaan vereist meer uitgebreid denken,)

Wat de 'diëten' betreft, dat is een persoonlijke mening, maar als je er gunstige resultaten mee behaalt, duurzaam op lange termijn, hoor ik graag het recept!
Dernière édition par Obamot de 03 / 02 / 23, 19: 31, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten