Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Janic » 25/02/21, 19:58

iz
Niet iedereen kan zich biologisch en elders veroorloven (
ah, het nepbeeld van Epinal! Iedereen kan biologisch kopen, het is gewoon een kwestie van keuze bij deze producten.
niets garandeert dat het beter zal zijn voor uw gezondheid.
re afbeelding van Epinal! wat weet je zonder het zelf te hebben meegemaakt?
Als je met je cordon bleu groenten en fruit eet, dan at je evenwichtig.
en nog een. Een Mac Do is ook uitgebalanceerd in termen van officiële diëtetiek, daar werken professionals. Maar het is niet voldoende om plastic elementen te hebben om biologisch en hygiënisch in balans te zijn. CQFD. : Wink:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Christophe » 13/10/21, 13:08

Maar nan, man nan, McDaube die de nutriscore van zijn frietjes aanpast, is geen gekonkel en morbide lobby: https://www.leparisien.fr/societe/sante ... 2JM5BU.php

Hoe leg je uit dat de friet van McDonald's een Nutri-Score B (en niet D of E) heeft?

Elke dag roept Le Parisien een actor in de samenleving (politici, werkgevers, artiesten, atleten, enz.) op om hem een ​​vraag te stellen die ons dagelijks leven aangaat. We vroegen Serge Hercberg, hoogleraar voeding en oprichter van Nutri-Score, naar de traditionele kwaliteit van fastfoodfriet.




Verdomme het artikel zit op slot...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Macro » 13/10/21, 13:24

Ze moeten verwachten dat mensen de kartonnen verpakkingen opeten.. Zeer vezelrijk : Cheesy: of misschien is het dat ze van karton zijn omdat de smaak vergelijkbaar is ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Christophe » 13/10/21, 13:37

Zelfs niet Makro!

De verklaring is eenvoudiger, het is zeer waarschijnlijk hetzelfde als de diepvriesfrietjes van Leclerc et Cie: ze zijn A of B omdat we de kookmethode niet meetellen ...

De Nutri Score houdt ook geen rekening met de dosering, ineens is de klompsuiker geclassificeerd als D of E ... wat een beetje onzin is ... de nutri score zou alleen moeten gaan over "kant-en-klare" producten. om te consumeren "en niet de ingrediënten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Macro » 13/10/21, 13:46

Super voorgegaarde diepvriesfriet u 0 € 69 per kg .... in dezelfde keten zijn de gefileerde aardappelen meer dan 1 € 20 per kg ... :schok: :schok: :schok:

0 € 70 is de prijs die mijn vrouw haar PDT rechtstreeks van een boer koopt ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Christophe » 13/10/21, 13:55

Accchhh dat is de machie van het macrokapitalisme!

Bij mijn 2 favoriete kleine groenteboeren (die ik elke week of 2 bezoek omdat ik mijn PTV wil verbeteren voor mijn elektrische paramotorproject ... : Mrgreen: ), ik heb al 0.4 € / kg aangeraakt in promo ... Soort einde voorraad ... onderkant van de kast ...

Ik heb zelfs een oma-kar gekocht omdat meer dan 20 kg in de draagtassen aan het uiteinde van mijn armen zwaar is! : Lol: : Lol: : Lol:

De basisprijs van pdt thuis is 0.8 € / kg ... en om te zeggen dat de schapen nog steeds haasten voor groenten en fruit uit supermarkten "omdat het goedkoper is"! Niet alleen de kwaliteit van de vroege groenten, maar ook de prijzen! Laat idioten toch idioten blijven. Moe van het opvoeden van hen!

Aan de andere kant is er een van de 2 die erg aardig is en vaak kreunt omdat hij (zegt dat hij) met verlies verkoopt! Klantcontact is ook belangrijk, hij geeft me vaak promoties "aan het hoofd van de klant" of kleine geschenken ... Een beetje een verleden dat hij me gratis of tegen de aankoopprijs geeft (wat hij zei)...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par ABC2019 » 13/10/21, 14:49

Christophe schreef:Maar nan, man nan, McDaube die de nutriscore van zijn frietjes aanpast, is geen gekonkel en morbide lobby: https://www.leparisien.fr/societe/sante ... 2JM5BU.php

[I]Hoe leg je uit dat de friet van McDonald's een Nutri-Score B (en niet D of E) heeft?

aaah ik wist dat het geen kwaad kon om af en toe een beetje McDonald's te eten : Mrgreen:
Ik zou er vaker heen moeten gaan... : Twisted:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Janic » 13/10/21, 17:28

abcon
aaah ik wist dat het geen kwaad kon om af en toe een beetje McDonald's te eten : Mrgreen:
Ik zou er vaker heen moeten gaan... : Twisted:
wat wel jammer is is dat ze tegelijkertijd geen 3 doses inenten met hun oude frituurolie, dat zou nauwelijks verschil maken, het werkt goed op diesels.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Obamot » 05/02/22, 19:51

29DE8AC5-253C-47EC-B765-83CCA531082C.jpeg
29DE8AC5-253C-47EC-B765-83CCA531082C.jpeg (365.13 KiB) 860 keer bekeken


Dat is een op de vijf doden.

Bron: https://www.pourquoidocteur.fr/Articles ... imentation
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Voedsel en honger: de dood van junkfood en ondervoeding




par Janic » 05/02/22, 20:53

jammie! :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 213 gasten