Verbrandingsoven, dioxines en gevaar voor de volksgezondheid

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Verbrandingsoven, dioxines en gevaar voor de volksgezondheid




par jean63 » 02/03/06, 09:57

Lees in het wanadoo nieuws:

Woensdag maart 1 2006

Dioxines: afvalverbranding, de 1e emissiebron in Ile-de-France



De verbranding van huishoudelijk afval blijft de belangrijkste bron van dioxine-emissies in Ile-de-France, ondanks een scherpe daling sinds 1990, volgens een studie van het Regionale Waarnemingscentrum voor de Gezondheid dat woensdag is gepubliceerd.

De vervuiling die door verbrandingsovens wordt uitgestoten, is "globaal beperkt in vergelijking met de emissies van stedelijke en industriële activiteiten", merkt deze studie op die is uitgevoerd in samenwerking met het Instituut voor Planning en Stedenbouw van de regio Ile-de-France (Iaurif) voor rekening van de regionale Prefectuur.

Maar het vertegenwoordigt nog steeds 25% van de totale uitstoot, voegen in een gezamenlijk persbericht de Regionale Gezondheidswaarnemingspost, Iaurif en de Prefectuur toe.

In 90 wordt echter een daling van de hoeveelheid dioxines van de 19 verbrandingsovens in de regio Ile-de-France verwacht met ongeveer 2006%, na de inwerkingtreding afgelopen december van het ministerieel besluit van 2002 dat een emissiedrempel vastlegt op niet te overschrijden.

"De toepassing van deze drempel zal leiden tot een jaarlijkse stroom dioxines uit de verbranding in Ile-de-France in de orde van grootte van 2 tot 3 gram, tegenover ongeveer dertig gram voorheen", aldus het persbericht.

In Ile-de-France bevinden de meeste verbrandingsovens zich in dichtbevolkte gebieden, met ongeveer zes miljoen inwoners van Ile-de-France, of 56% van de bevolking, die op minder dan vijf kilometer van een installatie wonen.

De studie beveelt aan om de toename van de verbrande volumes te beperken om de vervuilende emissies aan de bron te verminderen en om gezondheidstoezicht op de bevolking op te zetten, met name dankzij het kankerregister dat in de regio zal worden geïnstalleerd. .


verbrandingsovens = dioxines = kankers = bedankt Heren voor deze goede verbrandingsovens met hun goede filters (dezelfde problemen als bij roetfilters die microdeeltjes doorlaten).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 02/03/06, 22:25

Om daarnaast te lezen "Wat doen we met onze vuilnisbakken?" :

https://www.econologie.com/nos-poubelles ... -2587.html
0 x
Choban
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/02/06, 01:39
Plaats: België

dioxine




par Choban » 02/04/06, 02:35

Dioxine, dioxine,... Maar er is dus niemand die zich het resultaat herinnert van het onderzoek in opdracht van de overleden Franse minister van Natuurlijke Risico's, de heer Haroun Tazief?

Herinneren!

Choban!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 02/04/06, 10:57

Onze leiders die ons regeren beweren dat met de nieuwe generatie verbrandingsovens de dioxine-emissie nul is: afval verbrand bij zeer hoge temperatuur + zeer efficiënte filters, heel vaak vervangen... Ik geloof dat dit hun argumenten zijn! : Idee:

De redenering is volgens mij echter hetzelfde als bij katalysatoren, EGR-kleppen en roetfilters (diesel). Zolang hij nieuw is, is de uitlaat van nikkel en na een paar duizend kilometer "spuugt" de katalysator zijn edelmetalen in fijne deeltjes; de EGR-klep raakt verstopt met roet, loopt vast en het roet zal de katalysator vernietigen; wat de FAP (deeltjesfilter) betreft, laten we er niet over praten....... laten we wachten op de goede studies die zijn gemaakt van monsters in de steden (ultrafijne deeltjes PM10 geproduceerd door de Hdi die er doorheen zouden gaan en nog meer gevaarlijk voor mensen).

We zijn gemaakt om "salades" te slikken, maar niet voor mij : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 02/04/06, 12:58

Als econoloog en wat mij schokt met verbrandingsovens, is dat we bij gebrek aan selectieve sortering groenafval verbranden dat een zeer hoog % water bevat... We zullen daarom monsterlijke energie verspillen aan de behandeling van dit afval dat alleen maar zou vragen om gecomposteerd te worden. ... (en dus gewaardeerd worden !! in plaats van energieverlies en een aanzienlijke CO2-kost) :onheil:

Voor dioxines sta ik mezelf toe te twijfelen aan de effectiviteit van de filters. U weet dat economische logica voorop staat en waar gaan de "vuile" filters heen....?

Ik denk dat alleen plasmabehandeling bepaalde dioxines op lange termijn echt kan vernietigen, maar dat zal morgen niet worden toegepast (monsterlijke energiekost). Zien: https://www.econologie.com/traitement-pl ... s-862.html

Anders zijn de meeste dioxines in het algemeen onschadelijk voor de gezondheid en als zodanig... geven houtbranden ook vrij (onschadelijk): de schors van bepaalde soorten is een chloorconcentrator...
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten