Genezing met planten: het is voorbij? (THMPD Europe)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Genezing met planten: het is voorbij? (THMPD Europe)




par lejustemilieu » 16/03/11, 16:34

Hallo,
Nog een onzin van de Europese Unie:
(sorry voor de vulgariteit)
http://sos-crise.over-blog.com/article- ... 05024.html

De EU verbiedt geneeskrachtige planten vanaf 1 april 2011

(Bron: Schall und Rauch) "De lobby van de farmaceutische industrie is erin geslaagd een einde te maken aan de pijnlijke concurrentie van natuurlijke producten. Vanaf 1 april 2011 is de verkoop van alle producten op basis van geneeskrachtige planten op het grondgebied verboden. van de Europese Unie... als ze geen vergunning krijgen! Farmaceutische en agrovoedingsmultinationals zijn van plan de controle over alle aspecten van onze gezondheid en ons voedsel over te nemen. Ze vernietigen elk obstakel dat hen in de weg staat. Iedereen die nu producten op basis van geneeskrachtige kruiden te koop wil aanbieden door er therapeutische deugden aan toe te kennen, moet zich onderwerpen aan dezelfde voorwaarden van onderzoek en controle als voor Het maakt niet uit welk medicijn. Deze innovatie zal veel concurrerende spelers uitschakelen. Het maakt niet uit dat deze kruiden en geneeskrachtige planten die door de natuur worden aangeboden, worden al millennia hoog gewaardeerd."

(...)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/03/11, 16:42

Uh, het is geen verwachte vis???

In principe zou dit betekenen dat elk(e) kruidenpreparaat(en) net als elk ander synthetisch medicijn moet worden "geautoriseerd"?

Weten ze hoeveel kleine en middelgrote bedrijven met zulke onzin zullen sluiten?

“Volgens de Europese richtlijnen zal de verkoop en het gebruik van producten op basis van geneeskrachtige kruiden dus zeer beperkt zijn. We zijn hier in de aanwezigheid van een EU-richtlijn voor de harmonisatie van autorisatieprocedures voor preparaten op basis van traditionele geneeskrachtige kruiden die worden gebruikt in Geneesmiddelen. Natuurproducten bedoeld voor medisch gebruik moeten dus het voorwerp uitmaken van een nieuwe verklaring en zijn vergunningplichtig. In EU-landen zal het daarom verboden zijn kruiden of geneeskrachtige planten te verkopen die geen vergunning hebben verkregen.

“Dezelfde richtlijn (THMPD = Traditional Herbal Medicinal Products Director) bepaalt dat alle geneeskrachtige kruidenproducten die niet als voedingsmiddel worden beschouwd (zoals specerijen), vanaf april 2011 een THMDP-vergunning moeten hebben om op de markt te mogen blijven.

De richtlijn vereist dat alle preparaten dezelfde procedure ondergaan als chemische medicijnen. Het maakt niet uit dat deze producten al duizenden jaren in elk huishouden worden gebruikt. De reuzen van de farmaceutische industrie kunnen zich de vergunningsprocedures veroorloven, maar hoe kan een kleine producent hetzelfde doen als het onderzoek van een product of een mengsel van natuurlijke producten tot 120 euro kost?


Daarna is het net als de brandnetelmest-affaire; verander gewoon de titel en klop!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/03/11, 16:46

+1
Daarna is het net als de brandnetelmest-affaire; verander gewoon de titel en klop!

Ik had hetzelfde in gedachten
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/03/11, 16:49

0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 16/03/11, 17:51

waaruit de almacht van de laboratoria en de medeplichtigheid van politici van alle tendensen blijkt.
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 416
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63




par verwarren » 16/03/11, 17:53

Ik stel de middenweg gerust, ik heb de petitie getekend die ik vanochtend heb ontvangen!

http://www.defensemedecinenaturelle.eu/

maar met wat er uit Japan komt, "genezen met planten", weet ik niet of de term "genezen" nog steeds geschikt is, ze zijn sterk in het Europees Parlement, ze anticiperen goed :D

A ++
0 x
De wereld is perfect !!!
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/03/11, 18:19

maar met wat er uit Japan komt, "genezing met planten", weet ik niet of de term "genezing" nog steeds geschikt is, ze zijn sterk in het Europees Parlement, ze verwachten heel gelukkig

Er is geen sushi. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/03/11, 19:50

We kunnen planten verkopen, maar voegen daar niet aan toe dat knoflook, kool, broccoli, kurkuma, enz... veel helpen om de groeisnelheid van kanker, borst- en prostaatkanker te verminderen, zoals uitgelegd en wetenschappelijk aangetoond gisteravond op Arte, op Notre Poison Quotidien op 15 maart om 20:40 uur!!
Erger nog, rood vlees, melk en suiker, die onze beschaving te boven gaan, zijn factoren van groei en ontsteking, en hetzelfde zal verboden worden om het te zeggen!!
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 16/03/11, 21:33

En hier is nog een bewijs van wat ik blijf zeggen: de democratie is ook voorbij!

We leven tegenwoordig in een samenleving die geleidelijk evolueert naar het soort dat wordt beschreven in een reeks bekende films die bijna iedereen heeft gezien, ik noemde: Robocop.

Een multinational (OCP (wereldbedrijf)) die bijna alle macht heeft en slavenstaten vanwege hun schulden, doet dat je ergens aan denken?

Je vervangt OCP door Monsanto of iets anders en je hebt een goede bedrijfsstaat!
Wie speelt dan de rol van burgemeester van Deltastad?
Keuze Sarkozy of anders...
Sciencefiction is altijd de spiegel van de toekomst geweest...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/03/11, 21:54

Ik ben het helemaal met je eens, netshaman.
Maar in dit geval is het de Europese Unie die een verzameling maffioso’s is.
Degene die ook verrot is (h1n1)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 323-gasten