Stoppen met roken: methoden die werken? En sport?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par Janic » 13/10/16, 19:39

Wat ? Hoe? Heb je gerookt?
verdomd, hier ben ik ontdekt! Ja, ja, ik geef toe, ik rookte een paar sigaretten rond mijn 16-jaren, maar omdat ik het walgelijk vond, stopte het daar. Oef, ik ben mooi ontsnapt! :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par Obamot » 13/10/16, 20:26

Dun dan! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: Janic, rhôooooo ...

Ik ook, ik vroeg me af waar het trouwens voor zou kunnen worden gebruikt ?!
Het duurde niet lang, ik heb het een keer geprobeerd (een pakketje) maar ik heb nooit de rook ingeslikt ... Ik heb dat verdomde pakketje nooit afgemaakt ... : Lol:

Ik heb het lelijk laten vallen. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par Christophe » 06/01/21, 18:59

Wetenschappelijke ontwikkeling in 8 punten in 2021:



1. Gedragsadvies. De wetenschap toont aan dat psychologische ondersteuning bij het stoppen met roken de kans op stoppen met roken op de lange termijn vergroot. Er is veel goed advies dat beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg en stoppen met roken adviseurs bieden. Uit hoogwaardige gegevens van meer dan 300 onderzoeken onder meer dan 250 mensen blijkt dat het krijgen van advies om te stoppen met roken op de lange termijn stijgt.

2. Ondersteuning op afstand. Er zijn veel redenen, vooral dit jaar, waarom u iemand niet persoonlijk kunt zien voor gedragsondersteuning.

Het goede nieuws is dat studies geen merkbaar verschil hebben gevonden tussen de effecten van persoonlijke hulp en over afstand, zoals via de telefoon of videogesprek. Het wordt ook steeds duidelijker dat hulp bij het stoppen met roken via sms ook het stoppen met roken kan verhogen.

Dergelijke hulp kan ook worden geboden door smartphone-apps, die vaak gedetailleerde tracking mogelijk maken met grote cijfers en fictieve beloningen. Een meldingssysteem maakt het ook mogelijk om de roker tijdens zijn dag en zijn ontwenningsreis te ondersteunen. Sommige bieden dagelijkse wetenschappelijke feiten over het verbeteren van de gezondheid in de loop van de tijd, aangezien de longen en het cardiovasculaire systeem zichzelf reinigen van jarenlange zelfvergiftiging.

3. Financiële beloningen voor het stoppen met roken. Ja, het bestaat (in sommige landen)! En nu is er nieuw bewijs dat programma's die succesvolle mensen belonen die stoppen met roken, succes op lange termijn vergroten. Deze beloningen kunnen de vorm aannemen van geld of vouchers voor goederen of diensten.

Deze programma's kunnen op de werkvloer worden aangeboden en in sommige delen van de wereld ook via lokale autoriteiten. Ze bieden het voordeel van een onmiddellijk positief resultaat van het stoppen met roken, aangezien veel mensen het moeilijk vinden om na te denken over de langetermijnvoordelen voor hun gezondheid.

4. Nicotinevervangende therapie, bekend als NRT, wordt al tientallen jaren veilig gebruikt om te stoppen met roken. Ze kunnen worden voorgeschreven door beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg, maar in veel landen kunnen vervangende producten zonder recept worden gekocht bij supermarkten en apotheken.

Er zijn aanwijzingen dat het gebruik van twee vormen van NRT in plaats van slechts één de kans op succes vergroot, vooral bij het gebruik van een pleister en een andere vorm van behandeling, zoals nicotinegom, sprays of zuigtabletten.

5. Varenicline, algemeen bekend als Champix of Chantix, is een medicijn dat werkt door het genot van roken te verminderen. Het verlicht ook ontwenningsverschijnselen bij het stoppen. Studies tonen aan dat varenicline de kansen op succes op lange termijn bijna verdubbelt. Varenicline is op recept verkrijgbaar bij zorgverleners.

6. Elektronische sigaretten (of e-sigaretten). Een recente studie van 50 onderzoeken en meer dan 12 deelnemers toonde aan dat nicotine e-sigaretten zouden helpen om gedurende ten minste zes maanden te stoppen met roken en dat ze effectiever zouden zijn dan NRT's en e-sigaretten. nicotinevrij. De studie vond geen direct verband met ernstige schade aan de gezondheid, althans niet voor door de overheid goedgekeurde kwaliteitsproducten. Er is echter meer bewijs nodig om de veiligheid van e-sigaretten op lange termijn te bevestigen, en zo ja, om precies te bepalen welke soorten e-sigaretten of e-liquids op lange termijn het schadelijkst zijn.

7. Combineer medicatie en gedragsmatige ondersteuning. Studies tonen aan dat het gebruik van zowel gedragsondersteuning, zoals counseling, als een medicijn voor nicotinevervangende therapie, de slagingspercentages meer verhoogt dan het gebruik van beide methoden alleen. . Probeer dus een combinatie van enkele van de bovenstaande methoden om uw kansen te maximaliseren.

8. Verminder het aantal sigaretten per dag. Als u het gevoel heeft dat u niet kunt stoppen, dat het absoluut onmogelijk is om van uw 20 sigaretten per dag naar 0 te gaan, probeer dan eerst de dosis te verlagen ... Het is inderdaad bewezen dat als u uw tabaksgebruik vermindert , is de kans groter dat u op de lange termijn succesvol kunt stoppen. En het is logisch ...

Als u klaar bent om volledig te stoppen met roken, overweeg dan om een ​​of meer van de bovenstaande methoden te gebruiken. Wat uw succes zal maken, naast motivatie, is het vinden en combineren van de methoden die het beste bij u passen, in overeenstemming met uw persoonlijkheid, uw levensstijl, uw levenssituatie en uw aanvankelijke verslaving.

Belangrijk: maak je niet al te veel zorgen over het risico tijdelijk afhankelijk te worden van bepaalde medicijnen om te stoppen met roken. De meeste mensen kunnen zonder problemen stoppen met hun NRT. Als u uiteindelijk langdurige NRT gaat gebruiken, onthoud dan dat de schade door roken voornamelijk wordt veroorzaakt door het inademen van rook, niet door nicotine.

Wees niet ontmoedigd ... Fysiek kun je je de eerste dagen uitgeput voelen, je lichaam is gewoon ziek van het gebrek aan nicotine ... Dan is er de gewoonte, de ondeugd, waartegen je ook moet vechten (geen kleine pauze meer sigaret, geen koffie / sigarettencombinatie meer, etc.). Maar wacht even, het is maar tijdelijk (een paar dagen). Tot slot, wees niet ontmoedigd als u in het verleden heeft geprobeerd te stoppen met roken en het niet heeft gewerkt… Veel mensen die tevergeefs hebben geprobeerd te stoppen met roken, doen dat uiteindelijk wel. Soms zijn er meerdere pogingen nodig om daar te komen, zoals bij veel andere uitdagingen in je leven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par GuyGadeboisTheBack » 06/01/21, 19:33

Stoppen met roken werkt echt wanneer je dat echt wilt. "Proberen" te stoppen met roken, het werkt niet.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par Christophe » 08/01/21, 16:31

Als het wat helpt ...

tabak.JPG
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par GuyGadeboisTheBack » 08/01/21, 16:51

Ik kende de sigaretten van St. Michels niet, maar de doktoren adviseerden het:
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par Christophe » 08/01/21, 17:00

Hetzelfde maar een sigaret die een heilige oproept ... het is duidelijk om hem sneller te zien! : Mrgreen:

Ik ken Sint niet goed (borsten beter ... ah ah ah ... ik ga naar buiten) maar een draak rookt toch ook?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par izentrop » 28/07/22, 14:48

0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par GuyGadeboisTheBack » 28/07/22, 14:51

We weten wat verboden doen, en we weten ook wie het verrijkt. : Roll:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Stoppen met roken: welke methoden werken? En sport?




par izentrop » 28/07/22, 15:13

GuyGadeboisLeRetour schreef:We weten wat verboden doen, en we weten ook wie het verrijkt. : Roll:
Wij zijn er niet meer.
Voor hen ging het geleidelijk, ze begonnen met het straffen van de tabaksindustrie
Kernpunt van de tekst: de geleidelijke verhoging van de minimumleeftijd voor de aankoop van sigaretten, momenteel vastgesteld op 18 jaar. Daarom moet het vanaf 2027 elk jaar met één jaar worden verhoogd. Jongeren van 14 jaar zullen dus nooit legaal een sigaret kunnen bemachtigen. In feite zou de nieuwe wet tabak voor deze generatie illegaal maken, en ad vitam aeternam.
Slechte gewoonten beginnen bij de jongste en zijn het moeilijkst te doorbreken op volwassen leeftijd.

Persoonlijk begon ik te roken in het leger, we hadden recht op onze maandelijkse "Troops" cartridge. Ik stopte in 1987 toen ik een zware roker werd. Ik ken velen, die jong zijn begonnen, die er meer moeite mee hadden.
Er is veel veranderd, tabakslobby is nog steeds veel minder krachtig...

De wet kan maar beter goed in elkaar zitten, de ecologen hebben jouw standpunt...
Aan de kant van milieuactivisten zijn het het verbod en het risico dat de industrie ondergronds gaat, die zich zorgen maken. "De Groenen maken zich grote zorgen over de mogelijkheid van een nieuw soort strafrechtelijk verbod", zei parlementslid Chlöe Swarbrick. Ze wijst ook op de kwestie van de deicotinisering van producten waarin de wet voorziet: "Het is, voor zover ik het begrijp, nergens getest en daarom zal het serieus en robuust moeten worden ondervraagd". Tot nu toe heeft alleen de Libertarian Act Party zich tegen het wetsvoorstel verzet.
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten