Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Macro » 03/02/22, 19:31

Janic schreef:Macro »03/02/22, 15:36
Mijn moeder geeft geen melk meer, mijn vrouw trouwens ook niet... : Cheesy: Wat ben ik aan het doen??? Ik vervolg mijn stukje Saint Nectaire om de twee dagen???
de beste remedie, instinctief beoefend door dieren, is rust (spijsvertering) van het lichaam door middel van regelmatige diëten of regelmatig vasten van korte duur.


Ik ben niet met pensioen, ik werk aan mijn lichaam en mijn hersenen... Ik kan tussen twee maaltijden door vasten, het is vrij kort : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par GuyGadeboisTheBack » 03/02/22, 19:37

De zelfingenomenheid die je daar krijgt? (Als je me zoekt, ik ben in de achterkamer van Gay-Macumba, in Crotoy) : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Janic » 03/02/22, 19:52

Ik ben niet met pensioen, ik werk aan mijn lichaam en mijn hersenen... Ik kan tussen twee maaltijden door vasten, het is vrij kort
op dit gebied, zoals zovele andere, zit het vol met misvattingen. Mensen die gewend zijn aan vasten op middellange en lange termijn, blijven fysiek en zelfs meer intellectueel actief, maar daar gaat het hier niet om. Een dag in de week is voldoende om bijvoorbeeld de WE te starten.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par GuyGadeboisTheBack » 03/02/22, 19:55

Maandag waarom niet, maar het weekend is het feest.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Janic » 03/02/22, 20:26

GuyGadeboisLeRetour »03/02/22, 20:55
Maandag waarom niet, maar het weekend is het feest.
het is een simpele kwestie van persoonlijke keuze, maar ten koste van hoeveel lijden?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par izentrop » 04/02/22, 02:11

Christophe schreef:Er zijn veel middelmatige dokters: kennen ze het onderzoek dat ik over de darmflora heb gepubliceerd eigenlijk wel? Ik betwijfel...
Vertrouw erop dat mijn wetenschap geen bron geeft, elders gevonden https://www.santemagazine.fr/actualites ... ide-896031.

et het onderzoek dateert van mei 2021
Conclusies
We suggereren dat de afbraak van de integriteit van de darmbarrière bijdraagt ​​aan de ontwikkeling van artritis en stellen herstel van de homeostase van de darmbarrière voor als een nieuwe therapeutische benadering voor RA.

Er waren andere innovaties die onopgemerkt bleven gezondheid-vervuiling-preventie/neurologie-de-buik-ons-2e-brein-arte-t13053-20.html#p489949
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Macro » 04/02/22, 08:31

GuyGadeboisLeRetour schreef:De zelfingenomenheid die je daar krijgt? (Als je me zoekt, ik ben in de achterkamer van Gay-Macumba, in Crotoy) : Mrgreen:


Ik heb het nooit geprobeerd... Maar momenteel heeft mijn lichaam de flexibiliteit van een lampglas... Dus het is dood...

Ik zie mezelf vasten op een zondag terwijl ik soms 10 tot 15 uur achter het stuur van een taxi rijd, ook al verbrand ik maar 135 calorieën/uur... Ik denk niet dat ik genoeg gefocust kan blijven als mijn maag schreeuwt om eten... Mijn hersenen sturen me automatisch signalen van nood...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Janic » 04/02/22, 13:02

Ik zie mezelf vasten op een zondag terwijl ik soms 10 tot 15 uur achter het stuur van een taxi rijd, ook al verbrand ik maar 135 calorieën/uur... Ik denk niet dat ik genoeg gefocust kan blijven als mijn maag schreeuwt om eten... Mijn hersenen sturen me automatisch signalen van nood...
het is normaal! Levende organismen hebben biologische (en culturele) ritmes die ons voortdurend informeren. Het zal je zeker zijn opgevallen dat wanneer je op een vast tijdstip een maaltijd overslaat, je kort daarna geen "honger" meer hebt of zelfs maar van streek bent.
Het is dus geen noodsignaal, maar een culturele reflex. Maar aan de andere kant maakt eten je net zo verslaafd als drugs, omdat het de onthouden plezierhormonen mist.
De mens is als een auto (sector die je goed kent) je kunt een voertuig niet repareren terwijl het rijdt en een halve dag is misschien niet genoeg voor een reparatie.Je moet de verschillende elementen die fout zijn controleren, beheersen en de juiste reparaties en/of wijzigingen door te voeren.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Macro » 04/02/22, 14:39

Janic schreef: het is normaal! Levende organismen hebben biologische (en culturele) ritmes die ons voortdurend informeren. Het zal je zeker zijn opgevallen dat wanneer je op een vast tijdstip een maaltijd overslaat, je kort daarna geen "honger" meer hebt of zelfs maar van streek bent.
Het is dus geen noodsignaal, maar een culturele reflex.


Cultureel : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Ik heb ongeveer net zoveel cultuur als Ja JA je ziet die man in zijn gele en rode taxi... Nou, dat ben ik...

Aan de andere kant, als ja ja hij een maaltijd achterwege laat (en dat overkomt hem vaak) en nou ja, hij heeft honger... Het maakt hem opvliegend, en ja ja hij begint onzin te doen... Bovendien ja ja hij heeft vliegen transparant die voor zijn ogen beginnen te passeren als hij honger heeft (nou ja, liever appels, wortelen, kippen of kalkoenen als hij te hongerig is) : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Neurologie: de buik, de darmflora en de darmen zijn ons 2e brein (Arte)




par Janic » 04/02/22, 15:45

kalkoenen als hij te hongerig is)
en honger rechtvaardigt de middelen! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 320-gasten