Natuurlijke remedies, gezond blijven door beter te eten!

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Natuurlijke remedies, gezond blijven door beter te eten!




par Christophe » 25/02/10, 19:42

Medicijnen, 'medicinale' voedingsmiddelen, staan ​​weer in de schijnwerpers.

Voedingsmiddelen die uw gezondheid beschermen

Cholesterol, kanker, alzheimer, depressie ... Dokter Laurent Chevallier publiceert "Mijn voedingsrecepten" in edities. De links die bevrijden. Hoe gezond te eten en ziekten te voorkomen

Dat geldt ook voor gezond eten en prêt-à-porter. De ene mode lijkt de andere te achtervolgen. Laten we niet vergeten dat er een tijd was dat groenten en fruit niet werden aanbevolen! Doorweekt leken ze geen voedingswaarde te hebben. Het was in de jaren 1930 in de Verenigde Staten en op dat moment hebben we de inhoud van mineralen en vitaminen nog niet berekend ... geen vlees voor lunch en diner. Tegenwoordig is er niets beters en chiquer dan een vegetarische maaltijd. Sinds de jaren zeventig zijn suiker en vet naar de onderwereld van diëtetiek gegaan terwijl diabetes en cholesterol klommen. De laatste maanden zijn het de effecten van wijn die de geest van mensen opwarmen. En de melk! En organisch! Verwarring begint. "De wetenschap gaat vooruit door opeenvolgende tegenstrijdigheden te overwinnen", zegt Jean-Pierre Poulain, professor sociologie aan de universiteit van Toulouse. Maar achter de schijnbare kakofonie bestaat er vandaag een consensus: groenten en fruit, niet teveel alcohol, geen tussendoortjes. En lichamelijke oefening. "Nutrigenetics biedt verrassingen voor ons", waarschuwt de socioloog (1960). We zijn niet gelijk voor eten, want de machine is niet voor iedereen op dezelfde manier afgesteld ... "

De enige zekerheid is dat voedsel gedeeltelijk verantwoordelijk is voor onze belangrijkste aandoeningen: de epidemie, obesitas, de toename van kanker, de proliferatie van hart- en vaatziekten ... Wat is er nieuw? Artsen wijzen niet langer alleen verboden voedsel aan. Ze bevelen sommigen aan. Met groenten en fruit bovenaan de lijst vanwege hun anti-kanker eigenschappen. En vele anderen: de essentiële David Servan-Schreiber zit niet voor niets in de explosie van de verkoop van omega 3, kurkuma, broccoli of groene thee. Is de magische lijst exclusief en definitief? Als het National Cancer Institute deze voedingsmiddelen aanbeveelt, staat het ook op de essentiële diversificatie van voedsel. Wie uitsluitend knoflook en kool eet, kan zijn gezondheid in gevaar brengen ... Zonder genezend te zijn, zijn sommige voedingsmiddelen gewoon beschermend. Nu wordt aanvaard dat 30% van de 100 nieuwe gevallen van kanker die elk jaar in Frankrijk worden gemeld, kan worden vermeden door de inhoud van de basis te wijzigen.

Gezondheid door voedsel? Het is niet die raketwetenschap. De voedingsrecepten "Nouvel Observateur", begeleid door voedingsdeskundige Laurent Chevallier, zullen u helpen. Je leert op je hoede te zijn voor de effecten van bepaalde chemische componenten die in de voedingsindustrie worden gebruikt en misbruikt. "Te veel additieven op een etiket? Verander de straal ”, zegt dokter Chevallier, een hedonist uit de Languedoc die het niet erg vindt om een ​​goede fles te openen. Gezondheid!


Suite en de bron: http://hebdo.nouvelobs.com/hebdo/parution/p2364/

Deze week in NouvelObs.

Definitie van medicijnen: http://fr.wikipedia.org/wiki/Alicament

Herinner je je de tv-campagne over eten?

De slogan was niet om iedereen te plezieren ... Het was niettemin een slogan vol gezond verstand: "Zodat ons eten ons eerste medicijn wordt" ... Ik weet meer van wie het waarschijnlijk Danone was ...

Ik zal proberen de advertentie in kwestie te vinden!

Pas op dat u de voedingsmiddelen in dit bestand niet verwarren met dit soort "voedingssupplementen" op basis van (afval) zuivelproducten ... waarvan de werking voornamelijk placebo is ...

http://www.youtube.com/watch?v=DkgTN609Ow8

De campagne waar ik het over heb was lang voordat dit soort product ... waarvan de verpakking bovendien niet econologischer kan zijn ... :|
Dernière édition par Christophe de 25 / 02 / 10, 23: 22, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/02/10, 19:59

Geweldig, ik heb het gevonden!

Zie hier: http://www.ina.fr/pub/alimentation-bois ... nt.fr.html

Verdomme dateert (al) uit 1991 !! Bijna 20 jaar, de koe !!

Nou, dat was niet echt de slogan, maar dat was het belangrijk om te onthouden : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/02/10, 20:02

De term "voedsel" kan misleidend zijn.
Onlangs hoorde ik deze term tijdens een rapport over GGO's ... waar ze het hadden over genetisch gemodificeerde rijst met specifieke eigenschappen (rijker aan bètacaroteen) :onheil:

We moeten liever gewoon praten over gezond eten!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/02/10, 20:05

Het is vooral waar dat de supplementen die ik hierboven castig ook wel voedsel worden genoemd.

Maar volgens Wiki zijn gezonde voedingsmiddelen ook voedingsmiddelen

http://fr.wikipedia.org/wiki/Alicament

In feite moeten we onderscheid maken:

# 1 Voorbeelden van industriële medicijnen
# 2 Natuurlijk Alicament


Het is niet per se een gezond dieet, maar een ‘slim’ dieet waarover we moeten praten.

Nou, ik zie dat ze op Wiki het eens zijn met mijn mening over industriële voedingsmiddelen:

Deze gezondheidsclaims afkomstig van de voedingsindustrie, het is mogelijk om te twijfelen aan hun waarachtigheid, in het bijzonder met betrekking tot de superioriteit van deze voedingsmiddelen op andere meer traditionele (een eenvoudige yoghurt of een kaas). En zelfs als wetenschappelijke studies die leiden tot de productie van medicijnen serieus en goed ingeburgerd zijn, ontsnappen medicijnen aan alle controles die een medicijn ondergaat voor en na de marketing.


Laten we ons dus concentreren op ... natuurlijk voedsel! Ik heb de titel veranderd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/02/10, 20:19

Het verandert inderdaad alles, want met industrieel voedsel moet je binnenkort een doctoraat in de biologie hebben om je weg te vinden !!!

Voor "natuurlijke gezonde voedingsmiddelen" is een van mijn favorieten honing!
Uitstekend tegen keelpijn en uitstekend voor wondgenezing, en uitstekend in ... thee! : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 25/02/10, 21:29

De term "voedsel" is een perfecte onthuller van de verdraaiing van de betekenis van woorden.
Het is precies hetzelfde als bijvoorbeeld zeggen: "suiker maakt koffie bitter als je het er niet in doet".
Dat is wat François TERRASSON appellait van ECM: mentale conditionerende elementen; het bewijs dat het werkt is dat iedereen (of bijna!) volgt zonder de minste start te hebben.
Dit bewijst dat de schade psychologisch nog groter is dan somatisch.

Het is dus niet langer een kwestie van eten, maar van zichzelf behandelen door vervalst voedsel op te geven!
(lees deze zin langzaam om de intensiteit van de onzin te begrijpen!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/02/10, 22:00

Mijn beste Ahmed, ik denk dat je je richt op INDUSTRIËLE en onnatuurlijke voedingsmiddelen ...

Hou je me voor de gek?

Anders begrijp ik niet waar je vandaan komt ...

Industrieel voedsel is er om, althans op papier, te compenseren voor een voedsel dat gewoon te geïndustrialiseerd is ...

omdat met industrieel voedsel binnenkort een doctoraat moet zijn biologie om daar je weg te vinden !!!


Uh ... in petrochemicaliën bedoel je? : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

net als Mr. Jourdain oefende ik dit proza ​​zonder het te weten




par dedeleco » 25/02/10, 22:53

In de jaren zestig herinner ik me de rijpe kersen die mijn grootvader via de post naar zijn kersenboom stuurde (die naar kersen rook!) Met vreugde.
Eindelijk, nadat ik gisteren mijn tong had gebeten, niets als honing om de wond te genezen die goed bloedde, bijna wonderbaarlijk, niets op een dag !!

Mode of niet, ik heb altijd fruit en groenten gegeten omdat hun smaak een genot is.
Ik ben zoals de heer Jourdain, ik oefen dit als proza ​​zonder het te weten.
Ik heb nooit vlees kunnen eten zonder een goede hoeveelheid groenten, en in restaurants ben ik altijd gefrustreerd door het gebrek aan groenten bij het vlees!
Ik heb nog nooit frisdranken, limonades, oranginas of coca cola kunnen drinken in vergelijking met een echt fruitsap en ik begrijp niet hoe je zulke slechte drankjes kunt drinken!
Ik noem de term 'voedsel' een echte natuurlijke lekkernij en ik vind het verschrikkelijk omdat deze term afkomstig is uit de voedingsindustrie die de smaak van onze kinderen totaal heeft vervormd en zo vervormd dat ze vaak de echte lekkernijen van echt fruit weigeren.
Ze moeten het natuurlijke voedsel worden genoemd dat mannen miljoenen jaren hebben gegeten en Darwin's selectie legt uit dat ze goed zijn voor onze gezondheid.
Hetzelfde geldt voor de oefening die ook nodig was om ons voedsel miljoenen jaren te vinden en die ons belet om aan te komen door natuurlijke reserves op te slaan voor de dagen van tekorten die nu niet meer bestaan.
Als je overgewicht toeneemt door gebrek aan lichaamsbeweging, doe dan als ik elke dag zo snel mogelijk een val van 200 m (tweede verdieping van de Eiffeltoren of 66 verdiepingen, 15 tot 20 minuten en bereken het vermogen) om het gebrek aan oefen nu voor een scherm zoals !!! Doe dit niet met een elektrische fiets maar met pedalen !!
Bovendien met rugpijn (behoorlijk ischias, 15 jaar geleden, een beetje te vaak voor een scherm) behandelde ik het door mijn rug opnieuw op te bouwen door regelmatig ribben op de fiets te beklimmen in plaats van medicatie van de arts. Als de rugpijn terugkomt, geeft dit aan dat ik niet voldoende sport.
Het valt me ​​op dat zelfs mensen die ernstig ziek zijn worden geadviseerd om te oefenen, dus je moet ruim voor het ongeval beginnen.

Het is dus geen mode, maar een instinctieve natuurlijke realiteit vergeten en wetenschappelijk bewezen bij alle ratten, muizen en apendieren!
Trouwens, ik eet Danone niet meer, omdat hij ons sloeg met zijn buitensporige yoghurtclaims, betaald door onze aankoop, voor een natuurlijk product !!
Eet biologisch zonder reclame.
We moeten uitkijken voor herstel door de industrie die nieuwe afwijkingen zoals Omega 3-capsules verzint in plaats van rechtstreeks voedsel te eten met Omega 3 zoals makreel of noten. Niets garandeert ons om nieuwe onbekende problemen achter het extractieproces te voorkomen, zoals gevaarlijke oplosmiddelen, enz ... Door het blik van de blikken te vermijden, hadden we recht op Biphenol A in het plastic op dezelfde blikken !!

Organisch is natuurlijk, maar niet het basisvoedsel verkregen met behandelingen van gevaarlijke insecticide of schimmelproducten die zich vermenigvuldigen met twee en meer allereerst de ziekten van de boeren die ze verspreiden (kanker, enz.)
Hetzelfde geldt voor gehydrogeneerde oliën en vetten om ze chemisch stabieler te maken en daarom massaal gebruikt in de voedingsindustrie en die een van de volledig onverwachte oorzaken zijn van de obesitas-epidemie, omdat ons lichaam niet geschikt is voor een hoge dosis van deze vetten onnatuurlijk en toch chemisch inert.

Het is geen mode maar een bewustzijn van heel oud natuurlijk gedrag en we moeten herstel door de industrie vermijden.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 25/02/10, 22:59

Of het eten industrieel is of niet, verandert niets: het is de perceptie van het fenomeen dat problematisch is.
Dat eten gaan denken normaal hetzij een therapeutische handeling.

Lieutseuhelp!
Recycleren, s'toph heeft je derde oog nodig!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/02/10, 23:22

Ahmed, we eten al zo'n 30 jaar zo "industrieel" voedselnormaliteit heeft echt geen zin meer ... wat is normaal eten voor jou? In een huidige supermarkt heb je de slechtsten die de beste kunnen besturen ... Zolang we het leuk vinden, hebben we het geluk dat we nu een enorme voedingsdiversiteit hebben en blijven we shit eten ...

Nu zijn we wat we eten ... toch?

Waarom zijn de vormen van kanker de afgelopen 20 jaar zo toegenomen? Omdat we ze beter diagnosticeren? Omdat we ouder worden?

Ja maar niet alleen ...

Heb je het artikel in de link van de nouvelleobs gelezen omdat ik denk dat we het niet over hetzelfde hebben ... ze noemen niet eens de term "voedsel" ... gewoon beter voedsel voor de gezondheid ...

Passage on (the?) Cancer:

Voorkom kanker

In Frankrijk is het aantal nieuwe gevallen per jaar in een kwart eeuw verdubbeld (170 in 000, 1980 in 350). In kwestie, tabak natuurlijk, maar ook virussen, genen, omgevingsfactoren (vervuiling, asbest, pesticiden ...). En voedsel: overtollige slechte vetten creëren bijvoorbeeld vruchtbare grond. Omgekeerd zijn er producten die het goed is om elke dag te consumeren, niet om de ziekte te behandelen - het wordt steeds beter dankzij medische vooruitgang - maar om te proberen het voorkomen of recidieven te voorkomen. Het National Cancer Institute (INCa) bevestigt dit: 000% van de nieuwe gevallen per jaar in Frankrijk (2009) kan worden vermeden met een evenwichtig en gevarieerd dieet, gebaseerd op de consumptie van beschermende producten. Voeg hieraan een paar uur lichamelijke activiteit per week toe om overgewicht te voorkomen, wat het begin van de ziekte bevordert, vooral tijdens de menopauze.

de bestelling

Verhoog de consumptie van fruit en groenten - bij voorkeur biologisch om residuen van bestrijdingsmiddelen te voorkomen. Zo zou 20% van de vormen van kanker kunnen worden vermeden als we onze mand beter vullen. Bepaalde groenten en fruit zijn beschermend: kool en broccoli, uien en knoflook, appels, spinazie, kurkuma (het kruid dat wordt gebruikt voor curry). Voeg daar granaatappel aan toe, rijst en, om prostaatkanker te voorkomen, tomaten. Ten slotte is het goed om minstens 2 koppen groene thee per dag te drinken. Voor eiwitinname, wissel vlees (kalkoen, kip, kalfsvlees, 5% rundergehakt, biefstuk, enz.), Vis, peulvruchten en eieren. Over alcohol wordt gedebatteerd (zie tegenoverstaand interview met David Khayat), maar het is beter af en toe genoegen te nemen met een drankje.
Het verdient ook de voorkeur om de consumptie van te zout voedsel, kaas en vleeswaren, evenals rood vlees (maximaal 500 g per week) te beperken.

Voorkomen. De wetenschap vraagt ​​zich af wat de effecten zijn van soja (in yoghurt, melk of in de vorm van tofu). Beschermend voor Aziaten, die niet hetzelfde spijsverteringsstelsel hebben als wij, zou dit schadelijke effecten op ons kunnen hebben, afhankelijk van de geabsorbeerde hoeveelheden. In zijn samenstelling is er een plantaardig xeno-oestrogeen, een stof met een slecht gedefinieerde werking op de borst. Afssa (Frans Agentschap voor voedselveiligheid) beveelt voorzichtigheid aan. Bepaalde industriële voedingsmiddelen moeten ook met mate worden geconsumeerd.

Het heeft altijd de voorkeur om verse en ingevroren producten te prefereren. Ten slotte moeten voedingssupplementen die bètacaroteen bevatten worden verboden.
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 207 gasten