Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par Obamot » 22/08/22, 23:57

Deze zijn ZEER comfortabel, geen platte hakken, goede ergonomische vorm (in het algemeen)

45CCE6DC-31B6-4401-8F83-1902BE347DB5.jpeg
45CCE6DC-31B6-4401-8F83-1902BE347DB5.jpeg (10.05 Kio) Consulté 2007 fois
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par phil59 » 20/09/22, 11:26

Nou, sinds gisteren is het moreel halfstok...

Niet slechter, niet beter voor de rug.

Vanmorgen gaf de vervanger van de dokter me een stevige maand! : Lol:

Zal toch weer moeten gaan werken, parttime, om te beginnen.... Financiën beginnen te kloten.

Ik heb niets dat ik moet doen dat vooruitgaat, zelfs niet een beetje, zelfs niet wat zittend gedaan kan worden...

Ik heb een leeg hoofd, dat niet meer kan denken...

Hallo depressie!

Morgen is er weer een dag, beter, eindelijk, als er zon is, anders...

Ik wacht tot morgen! : Lol:

Nou, ik ga een goed besluit nemen, 's middags, ik zal een goed geserveerd aperitief hebben, en dat is alles. nvt! (goed geserveerd, maar ik neem er geen 2).

En pi, vanmiddag zal ik 1-2 km in het bos lopen, als het weer het toelaat, zal het een kus-ding met een dubbel effect hebben.
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par Obamot » 20/09/22, 12:28

Je hebt gelijk, geef niet op!

"De oproep van het bos" er is niets zoals het!

Moed!
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par phil59 » 21/09/22, 10:13

Kom op, vandaag is er weer een dag!

Wil je nog steeds niet echt je hersens breken, maar het wandelingetje van gistermiddag had zijn kleine therapeutische deugden, ook al bleef je op de verharde weg (oude weg die een stuk bos doorkruist en niet opengesteld voor verkeer) en niet op redelijk modderige paden!. Slechts een rondreis van 20 minuten...

Vanmiddag gaan we wandelen in een park met de kleine meisjes. Ik ga alle banken opnieuw doen!!!! :x Prachtig zonnetje, nog schuw, maar ik denk dat het de komende uren wel gaat bloeien! 8)

Het is goed, ik ben in orde.... : Lol:


2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16119
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par Remundo » 21/09/22, 13:48

ga Philou, geloof in je geluksster en creëer goede vibes met je kleine meisjes :D
2 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par phil59 » 21/09/22, 19:35

Nou ja, het is goed, en als je niet alle banken hoeft te doen, verandert het een beetje. (zelfs als 4-5).

En ................. oef.

Ze keerden terug naar huis. We vinden het leuk wanneer ze aankomen, en ook wanneer ze vertrekken! :P

Mijn vrouw, het is hetzelfde, was blij toen alle meisjes vertrokken, vooral de eerste dag, en veel minder de volgende dagen.... : Roll:

Nooit blij! : Lol:
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par Obamot » 23/09/22, 22:37

Als je de "ervaring" kunt voortzetten, kun je daar een deel van de "redding" vinden.

Want als het je verlicht om te lopen, kan het ook een metabolisch aspect zijn dat ook heeft geholpen.

In theorie:
Lichaamsbeweging => vermindering van de zuurgraad (zelfs acidose) => betere stofwisseling => vermindering van de ontstekingsdrempel => vermindering van pijn.
2 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par phil59 » 24/09/22, 11:32

Het is niet zo simpel....

Aanvankelijk, toen ik in 2014 mijn rugklachten kreeg, is het simpel, niets was mogelijk...
Geen enkele houding verzachtte de pijn, staan, liggen, zitten, niets....

In een paar maanden, zonder mezelf in te spannen, en goed te eten, heel goed (ik heb het over kwantiteit), verloor ik ongeveer 15 kg, heel snel...

Om te eindigen op 17 kg, op het hoogtepunt van gewichtsverlies.

Ik dacht dat ik een teef had gevangen...

Toen nam de pijn een beetje af, na een paar maanden, en ik "wist" hoe ik weer een beetje moet lopen, en nordic walking moet doen, tot 10 km, zonder al te veel pb, en 15 .. .
En, ,, ,, Ik begon beetje bij beetje, licht, weer aan te komen en vandaag, 6-7 jaar later, is alles terug, met een bonus (1-2 kg) : Lol:

Maar het was in 2019 geloof ik, dat ik een maand januari op een stuk ijs was uitgegleden en mijn pols brak...
EN aangezien niet weer nordic walking...
Kleine stapjes, ja, maar aan het begin van het jaar was 500m bijna een prestatie...

Vandaag is de km goed te doen, meer nog, maar met tussenstops.

Twee keer per week ga ik naar de fysiotherapeut en thuis doe ik minimaal één oefening per dag.

Sinds 2015 zie ik deze fysio, 2 sessies per week, (in het begin was het 5 per week), vaker, 1 keer per week, balneotherapie.

En dat alles kost tijd, en soms ben ik deze keer een beetje moe van het opeten. Het is niet de fysio in kwestie, het is het feit dat je al die tijd eet.

En hij legde me uit, dat hij klanten heeft, waar het al 8 jaar is, die ze elke dag zien (thuis) .... en dat het voor hen moeilijk werd ...

Dus twee keer per week, dat is nog steeds cool, misschien met een beetje verandering, volgend jaar is het één keer per week, en over 2 jaar ( : Lol: ), 1 keer per maand !!!! 8)
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par Ahmed » 24/09/22, 21:16

...in 245 jaar ( : Lol: ), 1 keer per maand !!!! 8)
Nou, op die leeftijd hoef je niet te veel te klagen... : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Mijn "rug" operatie (smal lumbale kanaal)




par phil59 » 24/09/22, 23:56

Ahmed schreef:...in 245 jaar ( : Lol: ), 1 keer per maand !!!! 8)
Nou, op die leeftijd hoef je niet te veel te klagen... : Wink:


Nou, je moet veel vragen om een ​​beetje te krijgen! : Lol:
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 353-gasten