Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par GuyGadebois » 15/02/20, 11:59

De grafiek is niet gerelateerd aan glyfosaat ... maar aan de incidentie van HIV op primaire hersenlymfomen,
non-Hodgkin lymfomen en de ziekte van Hodgkin in Frankrijk !!!
Pure foutage mond zoals gewoonlijk.
https://studylibfr.com/doc/3551183/lymp ... ers-et-vih
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par Janic » 15/02/20, 14:15

GuyGadebois schreef:De grafiek is niet gerelateerd aan glyfosaat ... maar aan de incidentie van HIV op primaire hersenlymfomen,
non-Hodgkin lymfomen en de ziekte van Hodgkin in Frankrijk !!!
Pure foutage mond zoals gewoonlijk.
https://studylibfr.com/doc/3551183/lymp ... ers-et-vih

Deze mengsels tussen verschillende genres en pathologieën zijn verwarrend, zoals tussen AIDS, een algemeen syndroom en HIV, een virus dat geassocieerd is met een bepaalde pathologie, die niet noodzakelijkerwijs gekoppeld is. Helaas waren de twee noodzakelijkerwijs met elkaar verbonden, terwijl niets het toestond en dit gaat nog steeds door tot nu toe. : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par GuyGadebois » 15/02/20, 15:10

Janic schreef:AIDS en HIV

Daar gaat het niet om. Het was gewoon een kwestie van het ontmantelen van de zwakte (zwakte) van onze vriend Izy die niet aarzelt om een ​​tekst te plaatsen die bevestigt wat ik eerder heb gepost, terwijl hij het tegenovergestelde deed geloven met een grafiek die niets te doen heeft te maken met het onderwerp, maar waarvan de curve afneemt, waarvan hij dacht dat het crème zou passeren. Nou nee. Neem nogmaals de hand in de tas.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par Arturo » 15/02/20, 16:34

Hallo allemaal, na het lezen van al uw opmerkingen, wil ik slechts één opmerking maken:
- Ik las en zag op tv dat een Franse boer won tegen Monsanto
https://www.lejdd.fr/Societe/Sante/mons ... ie-3890246
en op tv zag ik ook Paul François tijdens zijn reis naar Argentinië waar een sojaproducent sterft vanwege al deze vergiften ... het beste is dat al onze veganisten importeren enorme hoeveelheden van deze soja gevuld met pesticiden !!!!!
Tegenwoordig weten we dat al deze lobbyisten van meerdere miljarden dollars zelfs tegen de EU kunnen opkomen omdat bijna alle landen schulden hebben en niet kunnen vechten, moet ik hieruit concluderen dat we ons aan hun wetten moeten onderwerpen en dat 'er zal niemand meer zijn die ons kan beschermen en kan voorkomen dat hij zelfs op ons bord wordt vergiftigd vitam-aeternam ????
In wat een prachtige samenleving waarin we leven, heb ik medelijden met onze kleinkinderen voor hun toekomst ... :onheil:
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par Janic » 15/02/20, 21:10

@arturo
het beste is dat al onze veganisten enorme hoeveelheden van deze soja gevuld met pesticiden importeren !!!!!
je wilt lachen! Gezien de kleine veganist in Frankrijk, is dat niet veel soja (voor degenen die het consumeren), terwijl de geïmporteerde GGO-soja voornamelijk naar het voedsel van landbouwhuisdieren gaat. Wil je deze import verminderen, dan zie je wat je moet doen!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par izentrop » 15/02/20, 22:53

Je geeft een dorstige ezel geen drankje, laat staan ​​een kudde : Mrgreen:
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par Arturo » 15/02/20, 23:48

@janic

Als we alles zien wat we blijven produceren in de voedingsindustrie, op basis van GGO-sojabonen (zelfs steaks), zal niet alleen ons vee vergiftigd worden ...
wat ik nog moet doen, ik weet het beter dan wie dan ook !!!!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par Janic » 16/02/20, 09:02

Arturo schreef:@janic
Als we alles zien wat we blijven produceren in de voedingsindustrie, op basis van GGO-sojabonen (zelfs steaks), zal niet alleen ons vee vergiftigd worden ...

Voedingsmiddelen die soja bevatten
• Tofu.
• Sojadranken.
• Sojamelk.
• Groene sojabonen.
• Geroosterde sojabonen.
• Sojameel.
• Soja-eiwitpoeder.
• Vegetarische hotdogs of hamburgers.

https://www.planetoscope.com/cereales/1 ... rance.html
Soja-consumptie in Frankrijk is 90% voor veevoer en vertegenwoordigt meer dan bijna 4,7 miljoen ton per jaar of 146 kilo per seconde (teller) De Franse productie van sojabonen kan een klein deel van dit verbruik, of 139 959 ton per jaar, terwijl invoer 4,6 miljoen ton vertegenwoordigt. 4 French op 10 kochten 2015-sojaproducten.

Consumptie van sojaproducten in Frankrijk
In 2015, 20% van de Franse sojaproductie worden gebruikt voor de vervaardiging van producten die bestemd zijn voor menselijke consumptie (bronnen van univia-bodem, France agrimer).
3,1 miljoen ton werd als maaltijd geconsumeerd door de vleesindustrie, goed voor 66% van het totale verbruik française soja. In 2009 bedroeg de Franse productie 110 ton, wat in theorie 000% van het verbruik in deze sector vertegenwoordigt.
De productie van sojabonen in Frankrijk is voornamelijk bedoeld om vee te voeden (90%).
wat ik nog moet doen, ik weet het beter dan wie dan ook !!!!
dan is alles in orde!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13693
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par izentrop » 16/02/20, 10:28

GuyGadebois schreef:De grafiek is niet gerelateerd aan glyfosaat ... maar aan de incidentie van HIV op primaire hersenlymfomen,
non-Hodgkin lymfomen en de ziekte van Hodgkin in Frankrijk !!!
Pure foutage mond zoals gewoonlijk.
https://studylibfr.com/doc/3551183/lymp ... ers-et-vih
OK, ik had het mis, de incidentie in Frankrijk stijgt, vooral door de vergrijzing van de bevolking ...

Maar niet voor de incidentie van NHL onder Amerikaanse volwassenen, hoewel het in Frankrijk lager is: 5.7 / 100000 in onbewerkte gegevens voor LEUCÉMIES ACUTE MYÉLOÏDES bij mannen in 2018 en 3,1 in gestandaardiseerd. ((Samenvatting - Nationale schattingen van de incidentie en sterfte aan kanker in Europees Frankrijk tussen 1990 en 2018 - pagina 13)

Een stijging van 40% zou nog een geval per jaar opleveren, niet genoeg om er een berg van te maken : Wink:

En aangezien het onderzoek betrekking had op Amerikaanse agris die het oppervlak van enkele duizenden ha en glyfosaat exploiteren, gebruiken ze het met alle sauzen en behandelen ze niet alleen met herbiciden, zoals de auteurs van de kan men er zeker van zijn dat hun kanker over periodes van meer dan 20 jaar afkomstig is van dit molecuul en niet van een veel giftiger insecticide voor mensen?

Nog een voedingsstudie, ze moeten leven, want de budgetten voor onderzoek krimpen als verdriet. :(
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Monsanto is al 35 jaar op de hoogte van het verband tussen glyfosaat en kanker




par Arturo » 16/02/20, 14:11

@Janic
"terwijl de invoer 4,6 miljoen ton vertegenwoordigt"

We zullen daarom zelfs worden vergiftigd door het eten van een simpele biefstuk, aangezien de 90% wordt ingeslikt door ons vee ........
Als we gaan zitten om te eten, moeten we niet langer 'bon appétit' zeggen, maar 'veel geluk'
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 354 gasten