Economen van JP Morgan waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par Exnihiloest » 28/02/20, 19:47

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:
Paul72 schreef: De laatste ijstijd werd 115000 jaar geleden veroorzaakt door een kleine afkoeling als gevolg van een kleine verandering in de helling van de aarde, maar die leidde tot een sneeuwbaleffect – om zo te zeggen – gedurende enkele duizenden jaren, door de geleidelijke terugtrekking van de boreale bossen, wat leidde tot een toename van het albedo. Là on parle de bouleversements tels, affectant l'atmosphère, les océans, la biosphère (forêts) sur un temps tellement court (une centaine d'année) qu'il est impossible de prévoir avec certitude jusqu'où le changement d'état pourra Gaan.

"meer dan enkele duizenden jaren". En zelfs een kleine verandering in de hellingshoek duurt ook tienduizenden jaren. Alle energie die door mensen op aarde wordt geproduceerd, zou onvoldoende zijn om de kantelas van de aarde te veranderen zelfs over duizenden jaren. We bevinden ons met CO2 niet in hetzelfde register als met een verandering in de neiging over millennia.
Het is niet zozeer een sneeuwbaleffect waar je het over lijkt te hebben, maar een vlindereffect waarvan we in de aardwetenschappen weten dat het een grote grap is.
Ugh nee! het is de combinatie van natuurlijke verschijnselen, verklaard door Milankovitch, als gevolg van precessie, de elliptische baan van onze ster en het albedo, waardoor het klimaat naar een ijstijd neigt.

Ik had het natuurlijk niet over de verandering van inclinatie die deze conjunctie is, maar over waar het mee samensmelt:
"Là on parle de bouleversements tels, affectant l'atmosphère, les océans, la biosphère (forêts) sur un temps tellement court (une centaine d'année) qu'il est impossible de prévoir avec certitude jusqu'où le changement d'état pourra Gaan."
Klimaatverandering is niet ‘zo’. Het heeft niets te maken met de energie die bij het proces betrokken is.

De zumans (waar jij geen deel van uitmaakt) zijn bezig het land in een stabiele en gevaarlijke zone voor het leven in het algemeen te brengen.
We beginnen redelijk nauwkeurige cijfers te krijgen https://www.statistiques.developpement- ... 2019_0.pdf

Dit is precies wat door sommige wetenschappers wordt betwist, dat geef ik toe, maar ik geloof dat ze niet ongelijk hebben om redenen die ik al heb gegeven, en zij ook, maar aangezien ze betwisten, lezen we ze niet eens.

(Eerlijk gezegd ben ik geen mens, dat geef ik toe, ik ben een klimaatvluchteling van een planeet van Alpha Centauri, die nu volledig verkoold is). : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par GuyGadebois » 28/02/20, 21:15

Exnihiloest schreef:(Eerlijk gezegd ben ik geen mens, dat geef ik toe, ik ben een klimaatvluchteling van een planeet van Alpha Centauri, die nu volledig verkoold is). : Lol:

Over twintig jaar praten we weer over je pirouette. Oh nee, je zult uitgeput zijn. :(
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par dede2002 » 29/02/20, 11:49

Exnihiloest schreef:...
Ik had het natuurlijk niet over de verandering van inclinatie die deze conjunctie is, maar over waar het mee samensmelt:
"Là on parle de bouleversements tels, affectant l'atmosphère, les océans, la biosphère (forêts) sur un temps tellement court (une centaine d'année) qu'il est impossible de prévoir avec certitude jusqu'où le changement d'état pourra Gaan."
Klimaatverandering is niet ‘zo’. Het heeft niets te maken met energieën die bij het proces betrokken zijn.

...


Alle energieën die door de menselijke soort in het spel worden gebracht (verstrooid) komen echter terecht in de omgevingswarmte, met of zonder het broeikaseffect. Zelfs zonne-energie opgevangen door panelen! (de door de aarde ontvangen zonne-energie wordt niet volledig omgezet in infrarood, maar een groot deel wordt in de vorm van lichtstraling terug de ruimte in gestuurd).

En al deze energieën vergemakkelijken de wijziging van het milieu, door geleidelijk de omstandigheden te verminderen die het leven op aarde mogelijk maken, onder andere door het natuurlijke vermogen om CO2 te verminderen te verminderen (betonafzetting, ontbossing, verarming van de bodem). Dat doet mij denken dat de energietransitie geen ideale oplossing is, als deze erop gericht is de totale energiedissipatie te vergroten...
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par sicetaitsimple » 29/02/20, 12:09

dede2002 schreef:Alle energieën die door de menselijke soort in het spel worden gebracht (verstrooid) komen echter terecht in de omgevingswarmte, met of zonder het broeikaseffect.


Ja, maar dat zijn slechts peanuts vergeleken met de energiestromen die op ‘natuurlijke wijze’ op mondiaal niveau worden uitgewisseld.
Behalve zeer lokale effecten uiteraard (hitte-eilanden in steden).
Ik ben er niet eens zeker van of hiermee rekening wordt gehouden in de modellen (we hebben het over de energieverspilling die verband houdt met menselijke activiteit, TWh, en niet over CO2 en andere energie die verband houdt met deze dissipatie en die van invloed zal zijn op de wereldhandel)?
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par dede2002 » 29/02/20, 12:24

Oké, ik ken de cijfers niet, maar pinda's maken je dik :P

En ook de steden groeien...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par sicetaitsimple » 29/02/20, 13:43

We kunnen een orde van grootte proberen met een hele grote pollepel.

Het menselijk verbruik van primaire energie (steenkool, olie, gas, kernenergie, hydrauliek, enz.) bedraagt ​​minder dan 200.000 TWh per jaar (zie Wikipedia of anderen). Laten we het op 200.000 houden.

Eén m2 “gemiddeld” landoppervlak ontvangt jaarlijks ongeveer 1MWh zonne-energie. dat wil zeggen voor 200.000 TWh een oppervlakte van 200.000 km2.

Of een "veld" van 400*500 km voor het equivalent van het gehele primaire energieverbruik van de mensheid (in natuurlijk ontvangen energie).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par Ahmed » 29/02/20, 13:48

Dit is de tweede alinea van Dede2002 wat echt relevant lijkt en wat ik op prijs stelde ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par dede2002 » 29/02/20, 14:13

sicetaitsimple schreef:We kunnen een orde van grootte proberen met een hele grote pollepel.

Het menselijk verbruik van primaire energie (steenkool, olie, gas, kernenergie, hydrauliek, enz.) bedraagt ​​minder dan 200.000 TWh per jaar (zie Wikipedia of anderen). Laten we het op 200.000 houden.

Eén m2 “gemiddeld” landoppervlak ontvangt jaarlijks ongeveer 1MWh zonne-energie. dat wil zeggen voor 200.000 TWh een oppervlakte van 200.000 km2.

Of een "veld" van 400*500 km voor het equivalent van het gehele primaire energieverbruik van de mensheid (in natuurlijk ontvangen energie).


Bedankt voor de orde van grootte :)
De planeet is niet zwart geverfd, we kunnen de zonne-energie die wordt gereflecteerd ervan aftrekken.
Oké, het menselijke deel is zwak, maar het telt op en neemt toe, en het gereflecteerde deel neemt af...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par Ahmed » 29/02/20, 14:15

Het zou heel goed zijn als het nadenkende menselijke deel zou toenemen... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9792
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2648

Re: JP Morgan economen waarschuwen voor klimaatcrisis die menselijke soorten bedreigt




par sicetaitsimple » 29/02/20, 14:17

Ahmed schreef:Dit is de tweede alinea van Dede2002 wat echt relevant lijkt en wat ik op prijs stelde ...


Het was een reactie op een voorbeeld dat ik had genoemd. Maar niets heeft te maken met de inhoud van zijn betoog over de mogelijke invloed van gedissipeerde energie, in de strikte zin van de effecten ervan direct op opwarming.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten