De eeuwenoude mysterie. Hoe om langer te leven?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par Janic » 21/12/19, 10:26

Omdat, sorry, maar het is zeker niet het (enige) geheim van een lang leven!
Uiteraard, maar dit is een van de belangrijkste. De menselijke machine werkt als elke andere (meer complexe) machine.Onze organen, zoals de onderdelen van een machine, worden door onze genetica in min of meer goede staat geleverd, afhankelijk van erfelijkheid. Vervolgens hebben deze te bedienen organen externe ingangen nodig, waaronder voedsel, lucht waarvan de kwaliteit de goede werking van deze organen zal bepalen, zoals voor een motor of de brandstof, aangezien smering de juiste werking en de duur van de weerstand tegen dragen. Waar:
Jean-Pierre Coffe duurde niet lang (78 jaar) met zijn "food not shit" ...
Inderdaad, als we onze interne motor met stront voeden (slechte brandstof, slechte olie) " het gaat nu veel slechter werken ! »En daarom is het momenteel 78 jaar oud niet slecht!
Janic schreef:
Met Jean-Paul Curtay en het regime van Okinawa zijn we ver (heel ver) verwijderd van vegetarisme, nog meer van veganisme.

integendeel, we zijn dichtbij
Ach ja ... eten hun vegetariërs zeevruchten, mager vlees en soms rood vlees? Neen.
En veganisten, eten ze zuivelproducten en eieren? Niet meer. Dus ja, we zijn er verre van. Maak jezelf niet ontevreden.


Uiteindelijk bestaat voedsel voor bijna 80% uit plantaardige producten.

Mis 80% niet, het is veel dichterbij dan 10 of 20% voor zover ik weet!
Toen, en ik heb het al gezegd, hangt de levensduur van veel factoren af, waaronder de omgeving en de lokale cultuur.
Deze sociaal-culturele factoren spelen geen rol anatomo biologie die is aangepast of niet aan voedselwijzen opportunistische meestal om overlevingsredenen. Tussen de dood riskeren voor onvoldoende voedsel (vooral in het koude seizoen) en consumeren ongeschikte vervanging die deze overleving mogelijk maken, wordt de keuze snel gemaakt. Behalve dat cultureel gezien, verandert deze occasionele behoefte in een eetgewoonte niet langer afhankelijk van deze overlevingsomstandigheden.[*]

Eindelijk het eten, en alles wat ik tot nu toe over het onderwerp heb gelezen, het heeft nog steeds een aanzienlijk belang, inclusief ons vermogen om ziekten te overwinnen (in het ziekenhuis, dus het is dubbel probleem) !).
Het is om het probleem op zijn kop te zetten. De rol van het voedsel is niet essentieel curatief (zelfs als het er actief aan deelneemt) maar te vermijden deze ziekten in kwestie avant om in de ziekenhuiszorg of thuis te belanden.
Of om de stelregel van Hippocrates te gebruiken: " dat uw voedsel uw medicijn is"En"primum non nocere kalkoen curare"

[*] Ik heb een boek over de lieveheersbeestjes en waar ze, bij gebrek aan bladluizen, verslinden elkaar zoals bepaalde antropofagen in mensen. Rechtvaardigt dit antropofagie als een voedingswijze om te overleven?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par thibr » 21/12/19, 10:47

Uiteindelijk bestaat voedsel voor bijna 80% uit plantaardige producten.
Mis 80% niet, het is veel dichterbij dan 10 of 20% voor zover ik weet!


wat is het gemiddelde
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par thibr » 21/12/19, 11:14

https://fr.wikipedia.org/wiki/Alimentation_humaine
Aanbevolen voedingsinname
Hoofdartikel: aanbevolen voedingsinname.
Dagelijkse porties op het voedselwiel volgens de "421 LPG" -regel.

In een uitgebalanceerd dieet van een volwassene die 2 kcal / dag uitgeeft, is de aanbevolen voedingsinname voor energie000 volgens ANSES gemiddeld: inname van 8 g eiwit per kg lichaamsgewicht (waarvan 50% van dierlijke oorsprong en 50% van plantaardige oorsprong), d.w.z. 12 tot 16% van de totale energie-inname (AET), een inname van lipiden van 35 tot 40% van de AET (waarvan 1/3 van dierlijke oorsprong en 2/3 van plantaardige oorsprong) en een koolhydraatinname van 50 tot 55% THEE (inclusief 55% complexe koolhydraten en 45% eenvoudige suikers) 9.

Het voedselrantsoen varieert afhankelijk van leeftijd, lichamelijke activiteit, grootte. Het gemiddelde voedselrantsoen wordt kwalitatief als volgt verdeeld9:

Man en vrouw,
Ontbijt: 25%,
Lunch: 40%,
Diner: 35%;
Kind, adolescent, zwangere vrouw, lacterende vrouw, oudere persoon,
Ontbijt: 25%,
Lunch: 35%,
Smaak: 10%,
Diner: 30%.

Deze aanbevelingen moeten met voorzichtigheid worden gebruikt vanwege de grote variabiliteit van de gegevens. Bovendien kan een uitgebalanceerd dieet worden opgesteld gedurende de week in plaats van over een dag10.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par Janic » 21/12/19, 11:22

helaas zijn deze schattingen over het algemeen onjuist en daarom in wezen cultureel. Op dit niveau van het voorstel zou MacDo de ideale referentie zijn! : Cheesy: :?
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par Christophe » 24/12/19, 11:40

Ok met janic ... deze cijfers betekenen niet veel!

Bovendien heeft de meerderheid van de mensheid slechts "recht" op 1 maaltijd per dag ... (met een beetje geluk)

Persoonlijk spring ik vrij vaak 's middags (of slechts 1 toast) en eet ik over het algemeen bijna niets met koffie in de ochtend ... Dus hoeveel jaar heb ik nog? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par GuyGadebois » 24/12/19, 13:30

Christophe schreef:Dus hoeveel jaar heb ik nog? : Cheesy:

Je gaat ons allemaal begraven ... en bovendien met de bar! : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9830
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par sicetaitsimple » 24/12/19, 13:36

Christophe schreef:Persoonlijk spring ik soms vrij vaak voor de lunch


We zijn erg blij voor je! : Mrgreen: Elk zijn favoriete uren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par Christophe » 25/12/19, 12:26

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Persoonlijk spring ik soms vrij vaak voor de lunch


We zijn erg blij voor je! : Mrgreen: Elk zijn favoriete uren.


Ah ah ah! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Maar dit zijn onze zaken niet!

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par izentrop » 25/12/19, 22:08

Janic schreef:. Op dit niveau van het voorstel zou MacDo de ideale referentie zijn! : Cheesy: :?
Met iets minder suiker, iets minder vet en meer variëteiten, ja :P
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Het mysterie van de honderdjarigen. Hoe ouder te worden?




par izentrop » 26/12/19, 08:55

izentrop schreef:
Janic schreef:. Op dit niveau van het voorstel zou MacDo de ideale referentie zijn! : Cheesy: :?
Met iets minder suiker, iets minder vet en meer variëteiten, ja :P
Hoewel je dat weet, kun je je menu dienovereenkomstig kiezen: geen frisdrank of zoete saus, niet te vaak friet of ijs ... Niet slechter dan andere restaurants tegen hogere prijzen ... En dan wat studenten zijn erg blij om deze kleine baan te vinden die helpt om hun studie te betalen ...

Kortom, zoals gewoonlijk. je slaat ons met het beschimmelde oude cliché : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten